חדשות

מחקר קנדי: יש לאפשר לחולים מאושפזים ללבוש בגדיהם בבתי החולים

המחקר מצא כי למרות שהדבר היה אפשרי בקרב חולים רבים, רק מעטים אכן לבשו מכנסיים רגילים ולא כאלה שסופקו על ידי בית החולים

אף כי רופאים טוענים שחולים רבים יכולים (מבחינה רפואית) ללבוש את בגדיהם האישיים, לפחות בחלק התחתון, רוב החולים לובשים בבית חולים בגדים שמספק המוסד הרפואי; כך מצא מחקר חדש שנערך במדינה.

רופאים מקנדה ביצעו מחקר קטן, בו הם בדקו מהו אחוז החולים שמבחינה קלינית יכולים ללבוש את בגדיהם בחלק התחתון, ומתוך אלו, אם החולים עצמם היו מעוניינים בכך, וכמה מהם אכן עשו זאת.

מתוך 127 חולים שנבחנו (חולים שאושפזו בשש מחלקות בחמישה מרכזים שונים, באותו יום), 57 היו יכולים מבחינה קלינית ללבוש מכנסיים רגילים, אולם רק 14 מתוכם עשו זאת בפועל.

חלק מהחולים לא יכולים ללבוש מכנסיים בשל פצעים או קטטר. במקרים אחרים חולים לא יכלו להתנועע באופן שיאפשר את לבישת המכנסיים, סבלו מבריחת שתן או צואה, או שהיו מבולבלים מידי מכדי שיוכלו ללבוש בגדים רגילים.

במקרים מסויימים, חלוקים, כמו חלוק בית חולים, מקנים יתרון, הם מקלים על הבדיקה הפיזיקלית ועל הטיפול. אולם, מצד שני, ללקיחת בגדיו של המטופל, וללבישת בגדים אחידים של בית חולים ישנן השפעות רגשיות והן לעתים אף גורמות טראומה למטופלים מסוימים.

לדברי ד"ר לי מצוות המחקר, יש להציע לחולים שיכולים מבחינה קלינית ללבוש בגדים רגילים, ללבוש את בגדיהם. החולים מצדם צריכים להיות מוכנים לכך שידרשו להחליף לבגדי בית חולים לצורך בדיקה.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

נושאים קשורים:  חדשות,  אשפוז,  זיהום,  חלוק בית חולים,  מכנסיים
תגובות