חדשות

מינהל רפואה מדגיש: על הרופאים חלה חובת התחסנות נגד שפעת

המינהל הפיץ חוזר המפרט את היערכות מערכת הבריאות לתחלואת החורף הקרוב; עובד שיסרב להתחסן יידרש למלא טופס סירוב

מינהל הרפואה במשרד הבריאות שיגר בערב חג הסוכות חוזר מיוחד למנהל בתי החולים ולראשי האגפים הרפואיים בקופות החולים ובו הנחיות מפורטות בדבר היערכות מערכת הבריאות לקראת החורף הקרוב.

בחוזר, עליו חתומה ד"ר ורד עזרא, ראש מינהל רפואה בפועל, נקבע שוב כי חלה חובת התחסנות נגד שפעת על כל הרופאים וכל כלל עובדי מערכת הבריאות והמוסדות הרפואיים השונים. החל מ-1 בנובמבר 2014 ועד 1 בפברואר 2015 גם נדרשים מנהלי המוסדות השונים לדווח על-פי לוח זמנים שנקבע על התחסנות העובדים.

האחריות לביצוע ההתחסנות חלה על המנהלים. עליהם לעקוב אחר שיעור המתחסנים ובמיוחד במחלקות הרגישות כאשר בכל משמרת חלה החובה להקים עמדות חיסון עבור צוותי הרפואה. התייחסות מיוחדת ניתנה בחוזר למוסדות הגריאטריים וכיצד עליהם להתנהל בנושא הזה.

עובד בריאות שיסרב להתחסן יידרש למלא טופס סירוב ולגבי מי שיסרב לחתום עליו – יבוצע רישום ודיווח מלא למשרד הבריאות.

במסגרת ההיערכות לחורף ולעלייה העונתית הצפויה בתחלואה בכלל ובתחלואת שפעת ודרכי הנשימה בפרט, חויבו מוסדות הבריאות השונים, לתגבר בכוח אדם את המחלקות לרפואה דחופה. כל מחלקה יש צורך לתגבר ברופא-מומחה כולל ברופא כונן לשעות הלילה, כאשר בבתי החולים המוגדרים כמרכזי-על כמו איכילוב, בילינסון, סורוקה, רמב"ם, הדסה עין כרם ושיבא – חלה חובה להימצאות רופא מומחה במחלקות המלר"ד כל שעות היממה.

החוזר מפרט את התגבור בכוח אדם מקצועי-רפואי הנדרש למחלקות בתי החולים הכלליים וכן את היערכות מרפאות הקהילה של קופות החולים והוראות מדוקדקות לגבי העברת חולים ממוסדות גריאטריים לטיפול בבתי החולים למקרה שחלה החמרה במצבם עקב מחלות החורף השונות.

להורדת החוזר המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  תחלואת חורף,  מוסדות גריאטריים,  בתי החולים הכלליים,  מינהל רפואה,  רפואה דחופה,  שפעת,  משרד הבריאות,  התחסנות
תגובות