חדשות

רופאים מ"איכילוב" יוצאים בקמפיין נגד הסכנות שבשימוש באופניים חשמליים

רופאים מחדר המיון של בית החולים התל-אביבי העלו סרטון לערוץ היוטיוב של בית החולים, הקורא לאכיפה בנוגע לשימוש עירוני באופניים; "צריך להעלות את מודעות הציבור"

אופניים חשמליים (צילום: אילוסטרציה)

ארבעה רופאים בכירים במרכז הרפואי "איכילוב" תל-אביב יזמו קמפיין נגד הסכנות הנובעות משימוש באופניים חשמליים. הרופאים הצטלמו כשכל אחד מהם אוחז בשלט ובו מלה אחת וארבעה השלטים מרכיבים את המשפט "עצרו את האופניים החשמליים!". הרופאים הצטלמו כך ביום חמישי האחרון מול מצלמות ערוץ 2 בטלוויזיה, וגם לסרטון שהופץ ברשת האינטרנט.

ארבעה יוזמי הקמפיין הם פרופסור משה סלעי, מנהל החטיבה האורתופדית באיכילוב; ד"ר דרור עובדיה, מנהל מחלקת אורתופדית ילדים; ד"ר אורן תבור, רופא בכיר במחלקת המיון ילדים; ופרופסור פיני הלפרין, מנהל היחידה לרפואה דחופה ב"איכילוב".

הרופאים מסרו כי החליטו על הצעד הזה נוכח ריבוי מקרי הפגיעות בהולכי רגל על ידי אופניים חשמליים. "כמעט בכל נקודת זמן מגיע אלי אדם שנפגע מאופניים חשמליים - הרוכב עצמו או הולך הרגל", אמר פרופסור סלעי. "אנו קוראים לממשלה להוביל חוקים שיגדירו מחדש מי רשאי (על פי גילו) לרכוב ומה ההכשרה הנדרשת לכך".

ד"ר עובדיה הוסיף: "אופניים הנעים במהירות 28 קמ"ש גורמים לפגיעות לא מבוטלות". ד"ר תבור פנה בתוכנית "שש עם עודד בן עמי" להורים, והפציר בהם שלא להיכנע ללחץ ילדיהם התובעים שיקנו להם אופניים חשמליים. לדברי פרופסור הלפרין, "אנשים יודעים לרכוב על אופנועים ועל אופניים - אבל לא על אופניים חשמליים".

עמותת "אור ירוק" מסרה, כי על פי נתוניה, ב־2014 אושפזו בישראל 248 בני אדם לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים או קורקינטים ממונעים. חלק מהנפגעים מסרו כי לא אחת רוכבי האופניים החשמליים נמלטים ממקום התאונה עד שלא ניתן לאתרם. עד כה, משרד התחבורה, המשטרה והרשויות המקומיות גילגלו ביניהם את האכיפה והאחריות לטיפול הולם בתופעה.

בשבוע שעבר דווח על מקרה מוות של הולך רגל בתל-אביב, שנפגע מאופניים חשמליים.

נושאים קשורים:  חדשות,  חדר מיון,  מלר"ד,  אופניים חשמליים,  תאונות,  קמפיין,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות