חדשות

סקירת מומחים בלתי תלויה העריכה כי אלטפלז בטוח ויעיל לשימוש במסגרת הקווים המנחים הקיימים לטיפול

סקירת מומחים מעמיקה, בלתי תלויה ומקיפה שבדקה טיפול בשבץ מוחי איסכמי, באמצעות התרופה נוגדת הקרישה אלטפלז ואישרה את יעילותה ובטיחותה לשימוש עד 4.5 שעות לאחר תחילת הסימפטומים. ככל שהטיפול ניתן מוקדם יותר, כך גדל הסיכוי לתוצאות טובות יותר מבחינת המטופלים

27.01.2016, 14:51
שבץ איסכמי (אילוסטרציה)
שבץ איסכמי (אילוסטרציה)

אלטפלז פועל על ידי פירוק קרישי הדם. כך הוא יכול להועיל למטופלים על ידי השבת זרימת הדם לאזורים שנפגעו על ידי הקריש ובדרך זו להוריד את הסיכון לנכות ארוכת טווח.

קבוצת מומחים בלתי תלויה מטעם הועדה לתרופות המיועדת לטיפול בבני האדם בבריטניה (CHM ) גובשה בכדי להעריך את המידע העדכני שהצטבר על התועלת והסיכון של אלטפלז במקרים של שבץ מוחי, עם דגש מיוחד על חלון הזמן לטיפול אפקטיבי.

קבוצת המומחים, בראשותו של פרופ איאן וולר, כללה מומחים מתחומי הנוירולוגיה, הקרדיולוגיה, רפואת החירום, הסטטיסטיקה, האפידמיולוגיה ונציגות מטופלים.

המסקנות אליהן הגיעה הקבוצה:
- התועלת בשימוש באלטפלז עולה על הסיכון כאשר הטיפול ניתן עד 4.5 שעות מתחילת הסימפטומים.
- התועלת של אלטפלז בטיפול בשבץ תלוית זמן ולכן יש לצמצם כמה שאפשר את מועדת תחילת טיפול.

קבוצת המומחים בראשותו של פרופ וולר שסקרה ובדקה את כל המידע על אלטפלז הגיעה למסקנה שאלטפלז הינה תרופה יעילה ובטוחה לשימוש בטיפול בשבץ מוחי איסכמי .

הממצאים הראו כי עבור כל 100 מטופלי אלטפלז ישנו סיכון מוקדם לדמם קטלני ב 2 מטופלים לאחר 3-6 חודשים.
כ -10 מטופלים מכל 100 שטופלו בשלוש השעות הראשונות עברו את האירוע ללא נכות שאריתית. בנוסף, 5 מטופלים מכל 100 עברו את האירוע ללא נכות שאריתית כאשר טופלו בין 3-4.5 שעות מתחילת הסימפטומים.
בעקבות הממצאים הללו מסקנת הקבוצה הייתה ששעת התחלת הטיפול באלטפלז חשובה מאוד.

דר גון ריין – מנהל MHRA לערנות וניהול סיכונים בתרופות הוסיף: הקבוצה שביצעה את ההערכה המדעית היא זאת שתמשיך לנטר את בטיחות התרופה ובמידה ויתווסף מידע חדש היא תבצע הערכת סיכון מול תועלת.

לסיכום : הערכה מדעית מקיפה שבוצעה על ידי צוות בלתי תלוי סקרה את כל המידע הקיים . המסקנה אליה הגיעו היא כי מטופלים באלטפלז יכולים להיות בטוחים בשימוש בתרופה עד 4.5 שעות מהתחלת הסימפטומים. הקבוצה תמשיך לנטר את בטיחות התרופה ובמידה ויתווסף מידע חדש היא תבצע הערכת תועלת מול סיכון .

נושאים קשורים:  חדשות,  אלטפלז,  שבץ מוחי