חדשות

ח"כ אורן חזן התחייב להעביר 1.5 מיליון שקל ליחידה לטיפול נמרץ ילדים ב"פורייה"

חבר הכנסת הודיע כי יעביר את הסכום, מתוך תקציב ששוריין לו בעבור תמיכתו בתקציב המדינה, במטרה להקים את היחידה עד סוף השנה; מנהל בית החולים: "כאשר ילד מגיע למיון עושים לו החייאה, מצילים את חייו ואז נאלצים להעבירו לבית חולים אחר"

ח"כ אורן חזן (שלישי מימין) ובכירים בבית החולים "פורייה" (צילום: "פורייה")

ח"כ אורן חזן (ליכוד) הבטיח בשבוע שעבר כי יפעל להעביר לבית החולים "פורייה" בטבריה 1.5 מיליון שקל לשם הקמת יחידה לטיפול נמרץ ילדים בפורייה. הכסף הציבורי יגיע מתוך תקציב ששוריין לו בוועדת הכספים תמורת תמיכתו בתקציב המדינה. בית החולים מסר, כי הוא מתכנן להקים את היחידה עד סוף השנה.

ח"כ חזן קיים ביקור בבית החולים בשבוע שעבר, ואמר בפגישה עם ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי, כי שמע על הבעיה בתקציב מח"כ אורלי לוי-אבקסיס. היא סיפרה לו כי בבית החולים אין כיום מענה לילדים הזקוקים לטיפול נמרץ.

ד"ר און הדגיש: "זה נושא קריטי עבורנו, אנחנו כיום בית חולים ללא יחידה ייעודית לטיפול נמרץ ילדים. משמעות הדבר היא שכאשר ילד מגיע למיון עושים לו החייאה, מצילים את חייו ואז נאלצים להעבירו לבית חולים אחר, מרוחק. זה מצב בלתי נסבל מכל הבחינות".

ד"ר סעיד אבו זיד, מנהל המחלקה לרפואת ילדים, הציג לפני האורח את הדילמות היום-יומיות שלו בטיפול בילדים במיון ובמחלקה, כאשר נישקל הצורך להעבירם לטיפול נמרץ. הוא שב והדגיש כי קיים צורך חיוני ביחידה לטיפול נמרץ לילדים.

ד"ר גור מיינצר, קרדיולוג ילדים, הוסיף: "אני מתמחה בצנתורים לילדים. לצערי, תושבי האזור נוסעים לכל הארץ כדי לבצע צנתור לילד - וזה חבל. אנחנו יכולים לתת להם כאן את המענה הרפואי-טיפולי הדרוש להם. מה שמעכב אותנו זה הקמתה של יחידה לטיפול נמרץ ילדים. זו איננה פעולה בסיכון גבוה, אבל אנחנו חייבים את הגיבוי הזה. ברגע שיהיה לנו טיפול נמרץ ילדים נוכל להביא לכאן גם מומחים בעלי שם עולמי והילדים יוכלו לקבל כאן את הטיפול הכי טוב שאפשר".

נושאים קשורים:  חדשות,  אורן חזן,  תקציב,  ועדת הכספים,  ד"ר ארז און,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות