חדר המיון החדש

חדר מיון חדש המתפרש על פני שתי קומות נחנך במרכז הרפואי "שיבא"

"פתיחת המיון החדש היא רק נקודת התחלה", אמר מנהל "שיבא" פרופ' יצחק קרייס, "אנו לקראת יישום צעדים נוספים במסגרת מהפכת השירות בבית החולים, המעמידה את המטופל במרכז"; בין החידושים: הפעלת אנשי שירות במיון שיסייעו להכווין החולים, עמדות טיפול נוספות לרופאים ומכשור חדיש

חדר המיון החדש ב"שיבא" (צילום: "שיבא")

במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר נפתחה אתמול (ג') המחלקה החדשה לרפואה דחופה (מלר"ד), שנחשבת למערך המיון הגדול בישראל. בית החולים מסר, כי בניגוד לכל מחלקות המיון בבתי החולים האחרים, המיון ב"שיבא" משתרע על שתי קומות, וכי בית החולים רואה בו "מהפכה" בכל הנוגע לשירות הרפואי.

"המיון החדש תוכנן תוך העמדת המטופל ובני משפחתו במרכז", הדגיש מנהל "שיבא", פרופסור יצחק קרייס, בטקס הפתיחה של המיון החדש. לדבריו, התכנון מאפשר הפרדה פיזית בין המטופלים, יש בו אולם המתנה, אולם טיפולים מאובזר בציוד חדשני ובית קפה.

בית החולים מעריך, כי תודות למחלקת המיון החדשה, זמני ההמתנה לטיפול ולהפניית מטופל למחלקת אשפוז יתקצרו. לשם כך יופעלו במקום עמדות בדיקה נוספות לרופאים וכן נוספו אחיות בכל עמדות הטיפול. כמו כן נמצאת עמדת רנטגן נוספת בקומה, שבה יטופלו אנשים המסוגלים ללכת באופן עצמאי. כמו כן נוספו חדרי גיבוס, תפירה ואבחון אורתופדי. המיון החדש כולל שש עמדות של חדרי הלם.

בית החולים מעריך, כי תודות למחלקת המיון החדשה, זמני ההמתנה לטיפול ולהפניית מטופל למחלקת אשפוז יתקצרו

אחד החידושים הבולטים עליהם דיווח בית החולים הוא הפעלת אנשי שירות שיסייעו למטופלים בהגעה לתחנות הבדיקה השונות או לקבלת מידע.

שר הבריאות יעקב ליצמן, שהשתתף בטקס הפתיחה, הדגיש בדבריו כי מדובר ב"צעד ענק לשיפור המצב בחדרי המיון בארץ". "הושקע כאן כסף ומאמץ רב. תוספת אנשי השירות המצטרפים לעוזרי הרופא ולצוותים הרפואיים האחרים מהווה בשורה גדולה למדינת ישראל", אמר. השר בירך את המנכ"ל פרופ' קרייס ואת קודמו בתפקיד פרופ' זאב רוטשטיין, על ש"הצליחו לתכנן ולבנות מיון מפואר לרווחת החולים".

פרופ' קרייס הוסיף: "אנו נמצאים בעיצומה של מהפכת שירות שמהותה הוא לראות הכול דרך עיני המטופל. כאנשי רפואה הורגלנו לראות את המטופל דרך מחלתו. השינוי החשוב והמשמעותי הוא לבחון כיצד המטופל רואה אותנו. מדובר בשינוי תפיסתי ואנו כאן על מנת לתת למטופלים ולבני המשפחות שלהם את המענה היעיל והמקצועי ביותר. עלינו למצוא את הפתרונות על מנת להפחית ברמת החרדה והאי-ודאות המלווה בדרך כלל ביקור מסוג זה בבית חולים. פתיחת המיון החדש היא רק נקודת התחלה. אנו לקראת יישום צעדים נוספים במסגרת מהפכת השירות ב'שיבא'".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שיבא",  פרופ' יצחק קרייס,  מלר"ד,  חדר מיון,  חנוכה,  משרד הבריאות,  המטופל במרכז
תגובות