חדשות

ה-FDA אישר ל"טבע" לשווק גרסה גנרית ל-Singulair

עשר חברות קיבלו אישור לשווק גרסה גנרית ל-Singulair המיועדת לטיפול באסתמה ובאלרגיות שונות. "מרק" נערכת לשיווק תרופות ניסיוניות חדשות לטיפול בנדודי שינה ובאוסטיאופורוזיס

06.08.2012, 09:21

ה-FDA אישר בשבוע שעבר ל-10 יצרניות תרופות בעולם, ביניהן "טבע", לשווק גרסה גנרית של Singulair המוגדרת כ"תרופת הדגל" שפיתחה Merck לטיפול באסתמה ובאלרגיות שונות. היקף המכירות של תרופה זו מוערך בכ-5 מיליארד דולר בשנה.

"טבע", יחד עם חברת "מיילן" וחטיבת "סאנדוז" של נוברטיס, צפויות להשיק גרסה זולה יותר של התרופה, ואנליסטים לשוק התרופות מעריכים כי בעקבות צעד זה הן צפויות לזכות בכשני-שלישים מהיקף המכירות השנתיות של התרופה.

Singulair שונה מתרופות אחרות המונעות הפרשת חלבון היסטמין בעת הופעה של תגובה אלרגית. החומר הפעיל בה מונע הפרשת leukotrienes שעלולים להוביל לדלקת. "מרק" הודיעה כי אישור הגרסה הגנרית עלול להוביל לאבדן הכנסות שלה, וכי היא מעורבת בפיתוחן של תרופות ניסיוניות חדשות, בתקווה שיצליחו לפצות על הירידה הצפויה במכירות של ה-Singulair. ב-18 החודשים הבאים צפויה "מרק" להשיג אישור לשיווק שש תרופות ניסיוניות חדשות, בין השאר לטיפולים בנדודי שינה ובמחלת האוסטיאופורוזיס.

נושאים קשורים:  חדשות,  FDA,  טבע,  אסתמה,  מרק,  Singulair
תגובות