כאב

מחקר חדש: אקופונקטורה מסייעת להקלה בכאבים כרוניים

במחקר נמצא כי הטיפול בדיקור הקל על התקפי מגרנה ועל סוגי כאב אחרים, גם בקרב ילדים

כתב העת Archives of Internal Medicine מדווח כי במחקר חדש על אקופונקטורה נמצא כי הטיפול מקל על התקפי מיגרנה ועל כאבים כרוניים אחרים, למשל כאבים של חולי ארתריטיס.

את המחקר החדש מימן ה-NIH. הוא נמשך כחמש שנים ונותחו במהלכו תוצאות מחקרים קודמים הנוגעים ל-18 אלף איש. האקופונקטורה נמצאה יעילה יותר מטיפולים שאינם רפואיים-מערביים אחרים (Sham Treatments) עבור חולי osteoarthritis, מיגרנות, כאבי גב תחתון כרוניים, כאבי צוואר וכתף.

מיגרנה (אילוסטרציה)

מיגרנה (אילוסטרציה)

את המחקר ריכז ד"ר אנדריו ויקרס מהמרכז הרפואי למחלות סרטן "ממוריאל סלואן-קטירנג" בניו-יורק. "אנחנו חושבים שמצטברות ראיות מוצקות שתומכות במתן טיפולי אקופונקטורה לסובלים מכאבים כרוניים, כך שהטענות נגד טיפולים אלו לא היו מבוססות" הסביר ד"ר ויקרס.

בדיווח נמסר כי צורת טיפול זאת גם נעשית שכיחה יותר בקרב ילדים. על-פי הערכות רשמיות כ-150 אלף ילדים בארה"ב טופלו באקופונקטורה בשנת 2007 להקלת כאב (הנתון האחרון שהיה בידי מחברי המאמר הרפואי).
עורכי המחקר בחנו 29 מחקרים. במחקר השתתפו רופאים וחוקרים גם מאנגליה, גרמניה, שבדיה ומדינות נוספות, כל זאת כדי ליצור מאגר נתונים נרחב שממנו ניתן יהיה להסיק את המסקנות לגבי יעילות הטיפול.

לדיווח על המחקר ב"ניו-יורק טיימס"

נושאים קשורים:  כאב,  דיקור,  אקופונקטורה,  מחקרים
תגובות
מוטי
13.09.2012, 21:26

קשה להשוות בין שיטות מערביות וסיניות במחקרים ולכן עד היום לא הוכיחו בפרוש שדיקור סיני אכן עוזר בצורה אובייקטיבית. המאמר ממרכז רפואי ענק ומפורסם בניו יורק- MSK, הוכיח סוף סוף את מה שאנחנו יודעים ומיישמים כבר עשרות שנים.
עשו לי טובה- תפסיקו לסבול ורוצו בהמוניכם לטיפולי אקופונקטורה.
(אפשר גם לבוא אלי).

בהצלחה