חדשות

תוכנית ראשונה מסוגה בישראל להתמחות בא.א.ג משולבת בתואר שלישי במחקר - ברמב"ם ובטכניון

ראש מסלול ההתמחות פרופסור זיו גיל: "עד כה מתכונת כזאת המשלבת התמחות קלינית עם מחקר יישומי ובסיסי בתחום הא.א.ג. הייתה אפשרית רק בחו"ל"

פרופסור זיו גיל. צילום: יח"צ
פרופסור זיו גיל. צילום: יח"צ

המרכז הרפואי רמב"ם אישר הזנקת מסלול התמחות משולבת ב PhD ברפואת אף אוזן וגרון וניתוחי ראש וצוואר, בניהולו של פרופסור זיו גיל, מנהל המחלקה לא.א.ג.
פרופסור גיל מסר כי מדובר במסלול התמחות ראשון מסוגו בישראל, מאחר שעד כה האפשרות להתמחות בתחום זה ובמתכונת דומה, הייתה אפשרית למעשה רק בחו"ל. יוזמי התוכנית מצפים להצטרפותם של מועמדים מתאימים חדשים שישתלבו במסלול ההתמחות, כבר מתחילת 2013.

פרופסור זיו גיל. צילום: יח"צ

פרופסור זיו גיל. צילום: יח"צ

תוכנית מסלול ההתמחות בא.א.ג. משולבת במחקר בסיסי ובלימודים לתואר שלישי (PhD) בטכניון. השנתיים הראשונות מוקדשות למחקר בסיסי במעבדה לחקר הסרטן ברמב"ם. לאחר תקופת המחקר הראשונה, משתתפי מסלול ההתמחות ימשיכו במחלקה לרפואת אף אוזן וגרון ולניתוחי ראש וצוואר, בהתאם לדרישות המועצה המדעית של הר"י. עוד מסר פרופסור גיל כי מדובר בתוכנית ייחודית המאפשרת לרופא המתמחה לסיים בתוך 7.5 שנים הן את התמחותו בא.א.ג. והן קבלת דוקטורט בחקר הסרטן.
לדבריו יתרונה הגדול של תכנית מסלול ההתמחות הזה הוא בשילוב ההדוק שבין המחקר לקליניקה כבר במהלך השנתיים הראשונות ושילוב מחקר בסיסי - במהלך שאר שנות ההתמחות. "הסטודנט נחשף כבר בשנתיים הראשונות שלו לתחום הקליני ולתוכנית האקדמית של המחלקה. בהמשך יוקצה לו יום מעבדה אחד בשבוע לצרכי מחקר", ציין עוד פרופסור גיל.

יוזמי מסלול ההתמחות מעריכים כי רופאים-חוקרים בוגרי התוכנית יהוו את עתודת המחקר היישומי הרפואי בישראל.
ד"ר מורן עמית הוא הרופא הראשון שהצטרף למסלול הזה. במהלך השנתיים הראשונות שלו כבר הספיק לפרסם יותר מעשרה מאמרים בספרות האקדמית המובילה.

נושאים קשורים:  חדשות,  א.א.ג.,  פרופ' זיו גיל,  המרכז הרפואי "רמב"ם"
תגובות