חדשות

"ניו יורק טיימס": מחסור של 65 אלף רופאים בתחום הרפואה הראשונית בארה"ב בתוך 15 שנה

רק 2% מהסטודנטים לרפואה מגלים עניין ברפואה ראשונית וחלק גדול מהם משנה דעתו בתום תקופת ההתמחות

מחסור חמור ברופאים בתחום הרפואה הראשונית מסתמן בארה"ב. כבר עתה חסרים כ-9,000 רופאים שזה תחום עיסוקם, והתחזית היא שהמחסור יגדל ב-15 השנים הבאות ליותר מ-65 אלף. בסוגיה הזאת ובהשלכותיה עוסק הטור ב"ניו יורק טיימס" שכתבה הרופאה האמריקנית ד"ר פולין צ'ן.

ד"ר צ'ן היא בת להורים שהיגרו מטייוואן. היא בוגרת אוניברסיטת הרווארד ובעלת תארים מתקדמים מאוניברסיטאות נורת'ווסטרן וייל ומבית הספר לרפואה בשיקגו. היא ציינה בטורה כי המחסור ברופאים בתחום הרפואה הראשונית יחמיר בתוך קצת יותר מעשור, לצד מחסור צפוי גם בכירורגים, בנוירו-כירורגים ובמומחים לרפואת-חירום. המצב הקשה ביותר הוא בתחום הרפואה הראשונית.

מחסור ברופאים (אילוסטרציה)

מחסור ברופאים (אילוסטרציה)

נוסף להזדקנות האוכלוסייה ולעלייה הדרמטית הצפויה בשנים הבאות במספר הקשישים שיזדקקו לסיוע רפואי באופן קבוע, ולתוספת של כ-40 מיליון מבוטחים בביטוחים הרפואיים שיצטרפו למערכת הבריאות הציבורית האמריקנית במסגרת הרפורמה שהנהיג הנשיא ברק אובמה, למחסור תורמת גם העובדה שרק 2% מכלל הסטודנטים לרפואה בארה"ב מגלים עניין בעיסוק ברפואה ראשונית כפנימאים. הרוב מעדיף התמחות ברפואת עור, בהרדמה, ברדיולוגיה וברפואת עיניים. סיבה נוספת היא שחיקה. רופאים בתחום הרפואה הראשונית העידו בסקר כי הם מרגישים שחוקים הרבה יותר מעמיתיהם העוסקים בקרדיולוגיה או בגסטרו-אנטרולוגיה.

ד"ר צ'ן הפנתה את קוראי הטור שלה לסקר שערך כתב העת JAMA, שממנו עלה כי רופאים צעירים שהביעו בתחילת לימודיהם עניין לעסוק ברפואה ראשונית שינו את החלטתם כעבור זמן קצר. לאחר שלוש שנות הסטאז' וההתמחות מיד בתום הלימודים בבתי הספר לרפואה, שיעור המעוניינים לעסוק ברפואה ראשונית ירד עוד יותר. כמו כן, רופאים-צעירים התלוננו באוזני עורכי הסקר כי רופאים העוסקים ברפואה ראשונית מתוגמלים  פחות מעמיתיהם העוסקים בתחומי רפואה אחרים וכי שעות העבודה שלהם רבות מדי.

נושאים קשורים:  חדשות,  רפואה ראשונית
תגובות