חדשות

רמב"ם: טכנולוגיות הדמיה לטיפול באבי העורקים אצל ילדים הוצגו בכנס בנושא אבי העורקים

פרופסור בולוטין: "למהירות התגובה הרפואית חשיבות רבה כשמדובר במקרים קשים כמו קרע או הרחבה של אבי העורקים"

בכנס מקצועי שארגנה בשבוע שעבר המחלקה לניתוחי לב במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה בנושא אבי העורקים, הציג פרופסור גיל בולוטין נתון רב-משמעות, ולפיו על פי התחזית והסטטיסטיקה הרפואית המקובלת באירופה, 8% מהחולים המורכבים ביותר עם בעיות חמורות הקשורות באבי העורקים צפויים למות, ואילו בישראל, ובמיוחד במחלקה שבה בוצעו ב-2012 כ-600 ניתוחי-לב, שיעור התמותה היה נמוך מ-3%.

פרופסור בולוטין מסר כי גם במקרים קשים במיוחד כמו הרחבת אבי העורקים או קרע, יש חשיבות רבה למהירות התגובה הרפואית ולאבחון נכון כבר מצד כוחות ההצלה, המיון והמנתחים. "שיעור התמותה של חולים עם אנאוריזמה (הרחבה) של אבי העורקים שעברו ניתוח גדול של החלפת אבי העורקים היה נמוך מ-3%, כלומר שליש מהתחזית הסטטיסטית האירופית", הדגיש פרופסור בולוטין.

[slideshow caption=on]

בכנס השתתפו, נוסף לרופאים המומחים מרמב"ם, מומחים מבתי חולים נוספים בישראל וכן אורח מאיטליה, פרופסור יעקב זיתוני, שהציג טכניקות חדישות בניתוח אבי העורקים. כן נבחנו בו טכנולוגיות הדמיה חדישות, סוגיות הטיפול בבעיות באבי העורקים אצל ילדים ומחלות גנטיות הקשורות בחסימת אבי העורקים, ותוארו מקרים של החלפת אבי עורקים פגוע בצינור מלאכותי.

נושאים קשורים:  חדשות,  ניתוחי לב,  קרדיולוגיה ילדים,  אבי העורקים,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  פרופסור גיל בולוטין
תגובות