חדשות

המועצה הלאומית למאבק בהתאבדויות החלה השבוע בעבודתה

בראש המועצה עומד פרופ' גיל זלצמן, מבית החולים "גהה"; משרד האוצר התבקש לתקצב את התוכנית שתוגש ב-40 מיליון שקל בשנה

פרופ' גיל זלצמן

פרופ' גיל זלצמן

פרופסור גיל זלצמן, סגן מנהל בית החולים "גהה", מונה לראש המועצה החדשה שיזם משרד הבריאות לבניית תוכנית לאומית רב-מרכזית ורב-תחומית למאבק בתופעת ההתאבדויות.

על פי נתוני משרד הבריאות, מדי שנה מתאבדים בישראל כ-500 בני אדם וכ-5,000 מאושפזים בעקבות ניסיון התאבדות. על פי הערכות, שיעור ניסיונות ההתאבדות בפועל גבוה ב-25%-30% ממספר זה. ב-2010 נרשמה עלייה של 40% במספר התאבדויות בהשוואה ל-2007 (מ-290 מקרים ל-431). בצה"ל צומצמה התופעה בשנים האחרונות למספר חד-ספרתי.

המועצה החדשה כבר קיימה ישיבה ראשונה. בין 25 חבריה, על פי מינוי של שרת הבריאות יעל גרמן: נציגים ממשרדי ממשלה, קופות החולים, אקדמיה, שירות בתי הסוהר, צה"ל ועמותות. על-פי הערכה, תקציב התוכנית שתגבש המועצה, כשתופעל, יגיע ל-40 מיליון שקל בשנה, ומשרד הבריאות מסר כי מתנהל על כך משא ומתן עם האוצר.

ד"ר בעז לב, משנה למנכ"ל משרד הבריאות, מסר כי התוכנית מכוונת לצמצם את הנגישות לאמצעי התאבדות כמו כלי נשק ותרופות. כמו כן, מיועדת התוכנית לאתר מי שמוגדר כמצוי בסיכון. על-פי נתונים שבידי משרד הבריאות, פרויקט דומה שהופעל בבריטניה צימצם את שיעור ההתאבדויות שם ב-29%. זאת, בין השאר, על ידי הורדת מספר הכדורים בכל חפיסת תרופות לשיכוך-כאבים.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  המרכז לבריאות הנפש גהה,  התוכנית למניעת התאבדויות,  תרופות לשיכוך כאבים
תגובות