חדשות

דו"ח: רופאים בכירים בראש טבלת מקבלי השכר במגזר הציבורי

רופאים בבתיה"ח הממשלתיים ובבתיה"ח של "כללית" ניצבים בראש הטבלה; נתוני השכר מתאגידי הבריאות אינם נכללים בדו"ח

רופאים בכירים ממשיכים להיות שיאני השכר של המערכת הציבורית; כך עולה מנתוני דו"ח הממונה על השכר במגזר הציבורי, שהוגש היום לשר האוצר יאיר לפיד, וסוקר בהרחבה בכלי התקשורת.

בראש הרשימה ניצב פרופ' גבריאל סנדרו, מנהל יחידת כירורגיית כלי דם בבית חולים "סורוקה" שבבאר שבע, עם שכר ברוטו חודשי של 106,000 שקלים. העיתון "דה מרקר" דיווח, כי שכר זה מורכב משני חלקים עיקריים: שכרו כמנהל יחידה בפריפריה, שעלה כתוצאה מהסכם הרופאים שנחתם ב-2011 ושכרו במסגרת "קצ"ת": ניתוחים שהוא מבצע בבית החולים בשעות אחר הצהריים, מעבר לעבודתו השוטפת.

במקום הרביעי ניצב ד"ר אלכסנדר לוי, מומחה לקרדיולוגיה מבי"הח "מאיר", עם שכר ברוטו של 104,137 ש"ח בחודש; במקום החמישי ניצב הפרופ' גידי סהר, המנהל את מחלקת כירורגיית לב וחזה בבית החולים "סורוקה". שכרו החודשי ברוטו: 103,000 ש"ח לחודש. ביניהם לבין המקום הראשון ניצבים מנכ"ל ויו"ר החברה הממשלתית "רפאל". במקום השמיני ניצב ד"ר זאב אהרונסון, מנהל אגף רפואה ב"מאוחדת", עם שכר חודשי של 100,415; במקום העשירי: ד"ר יצחק לוי, מנהל מחלקת גסטרו ב"בילינסון", עם שכר חודשי ברוטו של 98,518.

יצוין, כי הסיבה שהרופאים הבכירים העובדים ב"כללית" מככבים מדי שנה בטבלת שיאני השכר, נובעת מהעובדה שרופאים העובדים בבתי חולים אחרים מקבלים חלק משכרם מתאגידי הבריאות הפועלים בבתי החולים, נתון שאינו משתקף בעלויות השכר החודשיות שלהם כפי שהתפרסמו היום.

גם ברשימת השכר של עובדי הממשלה, ניצבים רופאים מבתי החולים הממשלתיים בראש הטבלה. מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים "פוריה" שבטבריה, ד"ר מוהנא חטיב, זוכה לשכר ברוטו של 90,000 ש"ח בחודש; אחריו ניצב ד"ר יהודה היס, מנהל המרכז הלאומי לרפואה משפטית, עם שכר של 89,000 ש"ח בחודש. מנהל בית החולים "תל השומר", ד"ר ארי שמיס, מקבל 87,000 ש"ח בחודש.

"דה מרקר" מציין, כי העובדה שרופאים כובשים את כל 25 המקומות הראשונים בטבלת שיאני השכר של משרדי הממשלה נובעת בין השאר מהסכם הרופאים, שמעניק תמריצים כספיים לעבודה בפריפריה, ובמיוחד למנהלי מחלקות בפריפריה.

מנכ"ל שירותי בריאות "כללית", אלי דפס, אמר לעיתון בתגובה, כי ההעסקה והתנאים נעשים כדין וכי "גם השנה, לפני כחודשיים, קיבלנו מהממונה על השכר אישור לכך שאין חריגות שכר בכללית ואנחנו מאד מקפידים על זה".

העיתון "גלובס" פירסם את רשימת שיאני השכר מבית החולים "איכילוב": במקום הראשון פרופסור יעקב סיוון מנהל מחלקת ריאה ילדים - 77,562 ש"ח; במקום השני, פרופסור גבי ברבש, מנהל ביה"ח - 76,724 ש"ח; במקום 9, פרופסור פנחס הלפרן ,מנהל המיון - 57,729 ש"ח; במקום ה-15, פרופסור אלה נפרסטק, מנהלת המטולוגיה - 53,083 ש"ח.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר בתגובה, כי מדובר על שכר המגיע לרופאים, שנותנים את מירב כישוריהם ומרצם לשירות הציבורי. "מדובר על רופאים העובדים סביב השעון - ימים ולילות - על כתפיהם מוטלת אחריות כבדה על חיי אדם והם מנהלים עובדים רבים".

ד"ר אידלמן הוסיף וציין: "יותר רופאים ברפואה הציבורית אמורים להשתכר באופן מתגמל והולם יותר,
ולתת הזדמנות אמיתית לרפואה שוויונית, במיוחד רופאים שלא משתכרים במגזר הפרטי".

להורדת מסמך השכר המלא מאתר Ynet לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  שירותי בריאות כללית,  שכר הרופאים,  הסכם הרופאים,  המרכז הרפואי "סורוקה",  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
דר׳ לובוביץ׳
24.12.2013, 07:31

צריך לשים קץ לחוזים אישיים,
טבלת שכר אחידה המבוססת על דרוג ותפקיד לכולם!
כמו כן, הגיע זמן לבטל את הקופות ולשנות פנים של רפואה ציבורית.

איליה
24.12.2013, 08:52

שאלה, כמה מרוויחים שאר מנהלי בתי חולים ציבוריים ומנהלי מחלקות? הרי יש אותם הרבה יותר מ-25. צריך לפרסם רשימה מלאה שלהם וכל מרכיבי השכר שלבם לרבות תורנויות/כוננויות וכו', אז אפשר יהיה לדעת האם שכר גבוה של חלק מהם נובע מהסכם הקיבוצי החדש או שמא יש עוד סיבות (חוזה אישי מיוחד וכו') ולפי זה כבר לנהוג.
אפרופו ביטול קופות החולים - זה קל לעשות: פשוט להפסיק לסבסד אותן, אז תוך 2-3 שנים לכל היותר רוב הקופות יפשטו רגל, תישאר 1 הכי גדולה, אולי 2. זה בהחלט יביא לחסכון כספי משמעותי כי מצד אחד יביא לפיתורין של הרבה עובדי הנהלה, רופאים בתפקידים מנהלתיים וכו', ומצד שני יבטל תחרות על המבוטחים עם צמצום הוצאות (הרי לא יהיו סיבות לאשר את רוב מה שלקוח דורש, אלה רק דברים המגיעים לו לפי הנחיות קליניות בשביל איבחון/טיפול במצב מסויים), כמו כן זה יביא לחיסכון משמעותי במשכורות הרופאים הרי אפשר יהיה לצמצם כל מני תוספות, לא להעלות שכר יותר מכל 10 שנים (בסמוך לשביטה נוספת) - בכל מקרה לא יהיה לרופא לאן ללכת. אז...כולם יהיו על אותם תנאים.
שאלה האם הציבור בארץ ירוויח מזה או יפסיד? הרי "שיאני השכר" הנוכחיים הם לא סטם ככה - כנראה יש להם ברירה....למשל אם לא יעוסקו בארץ עבור משכורות עתק, יקבלו אותם בזרועות פתוחות בארצות הברית בתנאים הרבה יותר טובים? וכנראה מישהוא החליט שאותם "שיאנים..." נחוצים כאן?

ד"ר אייזקס אילנית
26.12.2013, 12:21

חבל שבדו"ח הממונה לשכר לא מדווח על המשכורות של רוב הרופאים. אני רופאה בכירה מתפקדת כסגנית מנהל מחלקה עם כל האחריות שכרוכה בכך ללא כל תגמול מכיוון שאין כזה תקן בפסיכיאטריה. משכורת הברוטו שלי לנובמבר 2013 כולל 6 כוננויות הייתה: 19.596, דמיינו מה הנטו. כך שהנתונים שמובאים לידי הציבור כלל לא משקפים את המשכורות של רוב הרופאים בארץ.

ירון
27.12.2013, 18:34

כי הדו"ח לא אמור לשקף את המשכורות של רוב הרופאים.
הדו"ח מתייחס לראש מקבלי השכר בכל המגזר הציבורי על כל ענפיו.
ומה לעשות, העובדות הן שמבין שיאני השכר במגזר הציבורי יש הרבה רופאים. זה לא אומר שכל הרופאים הם שיאני שכר.

ודרך אגב, אם לצורך העניין בעלך רופא ומרוויח את המשכורת שלך- אתם מדורגים בעשירון העליון במשק.

איליה
30.12.2013, 23:18

בדו"ח הנ"ל היו גם מספר סגני מנהלי מחלקות (אם אני לו טועה) וגם מספר רופאי משפחה וילדים בקופות החולים אשר לא בתפקידים המנהלתיים דהיינו רופאים מטפלים ראשוניים מן השורה אשר משכורת ברוטו שלהם מגיע מעבר ל-40000 ש"ח ולבודדים נע סביב 50 אלף ש"ח בחודש. אם הדו"ח הנ"ל מתייחס אך ורק לרופאים שכירים - אז מעניין מאד לדעת מה הרכיבים של השכר הנ"ל? אם מדובר באנשים שפשוט עובדים בעומס בלתי רגיל עם המון שעות עבודה נוספות באותו מקום העבודה ו/או רשומים אצלם 2-3 אלף נפשות מטופלים (אם נתייחס לרופאי קופה"ח כללית) - הכל ברור. ואם לאו - מעניין לדעת מאיפה צצו סכומים כנ"ל אצל רופאים בהסכם קיבוצי (הרי בקופ"ח כללית ומכבי רופאים מועסקים בהסכמים קיבוציים)