חדשות

50 סטודנטים וסטאז'רים ב"תוכנית הרפואנים לנגב" השנה

מטרת התוכנית היא להוסיף 75 רופאים לבית החולים "סורוקה" בחמש השנים הקרובות, בעזרת תמריצים אישיים ומקצועיים

50 סטודנטים לרפואה וסטאז'רים, המשתתפים ב"תוכנית הרפואנים לנגב", קיבלו מלגות בטקס שהתקיים בשבוע שעבר במרכז הרפואי "סורוקה" בבאר-שבע. התוכנית הושקה בשנה שעברה, במטרה להביא לצמצום משמעותי של המחסור ברופאים בדרום בתוך חמש שנים. לתוכנית שותפים עוד המשרד לפיתוח הנגב והגליל, הסוכנות היהודית, אוניברסיטת בן-גוריון ומפעל הפיס. המלגות בסבב השני של התוכנית הוענקו במעמד השר לפיתוח הנגב והגליל, התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום.

השר סילבן שלום, בטקס הענקת מלגות "תוכנית הרפואנים בנגב" (צילום: "סורוקה")

השר סילבן שלום, בטקס הענקת מלגות "תוכנית הרפואנים בנגב" (צילום: "סורוקה")

"תוכנית הרפואנים" כוללת מסלול תמריצים ארוך טווח שילווה את המשתתף החל משנות הלימוד המתקדמות (ד'-ו') ועד השלב שבו יוכר כרופא מומחה. בכל שלב יוכל ליהנות מתמריץ התואם את צרכיו. יעד התכנית: להגדיל בתוך חמש שנים את מספר הרופאים בבית החולים סורוקה בבאר-שבע ב-75 רופאים. בשילוב עם הגידול הטבעי במצבת כוח האדם של בית החולים, מדובר בתוספת של כ-150 רופאים.

בין תמריצי התוכנית: הסטודנטים בשנים ד'-ו' יזכו למלגה שנתית בסך 13,500 אלף ש"ח ויהיו זכאים לחניכה (מנטורינג) בידי רופא מתמחה. הסטאז'רים לרפואה יקבלו מלגה לשכר דירה או לנסיעה לכנסים בינלאומיים בסך 12,000 שקל. לרופאים המתמחים תתאפשר תעסוקה נוספת כמנטורים, כחלק משיתוף הפעולה עם אוניברסיטת בן־גוריון.

באירוע הענקת המלגות נערך דיון על עתיד הרפואה בנגב. הפאנל הונחה בידי ד"ר ניצה היימן-נוימן, סגנית מנהל סורוקה, המרכזת את הפרויקט בבית החולים. בדיון השתתפו הרופאים בכירים ומנהלי המחלקות: ד"ר שלמה ישי ירון (מהמחלקה לניתוחי לב חזה), ד"ר לונה אבנון (מנהלת יחידת הריאות), ד"ר אגי גולן (מנהלת מחלקת פגים ויילודים) ופרופסור יניב אלמוג (יו"ר החטיבה הפנימית ומנהל המחלקה לטיפול נמרץ פנימי).

השר שלום אמר במהלך האירוע, כי "הגידול בביקוש לתוכנית הרפואנים מעיד על הפוטנציאל הרב שלה להגדלת מספר הרופאים בנגב בשנים הקרובות. התמריצים הביאו להגדלת מספר הסטודנטים והסטאז'רים המשתתפים בתוכנית. המטרה היא להשאיר עשרות רופאים בבית החולים סורוקה ולצמצם באופן משמעותי את המחסור ברופאים בכל אזור הדרום".

ד"ר אהוד דודסון, מנהל סורוקה, ציין: "שאיפתנו היא לצמצם את הפערים הקיימים בין המרכז לפריפריה בתשתיות ובכוח־אדם בתחום הבריאות ולהגדיל את מספר המתמחים הנקלטים בבית החולים. כמו כן, המטרה היא שהם ייראו בו את ביתם המקצועי לטווח הארוך. יחד עם שותפינו לתוכנית, נמשיך למצוא דרכים לעבות את המעטפת במציאת מקומות מגורים, תעסוקה לבני הזוג וחינוך מתאים לילדיהם של הרופאים הצעירים שיגיעו לכאן".

נושאים קשורים:  חדשות,  מחסור ברופאים,  אוניברסיטת בן גוריון,  המרכז הרפואי "סורוקה",  "תוכנית הרפואנים בנגב"
תגובות
גלעד שוקן
09.01.2014, 16:51

לעג לרש...
13000 ש"ח בשביל להפוך לעבד המשתכר סכום חודשי דומה בעבור עבודת פרך באחד מבתי החולים הצפופים בעולם המערבי, ולהישאר תקוע בדרום הפרוע...
מדהים שיש פראיירים ברי דעת שמסכימים לזה
אפשר לקנות רופאים (לעתיד) בזול

איליה
09.01.2014, 17:25

דווקא רעיון לא רע. בתנאי שמלגה לסטודנטים אינה חד פעמית אלה ניתנת כל שנה החל משנת הלימודים הרביעית. זה מוזיל משמעותית את שכר הלימוד (אם לא מכסה אותו לגמרי - כמה עולה שנת לימוד באוניברסיטה כעת?). חוץ מזה, פקולטה לרפואה בב"ש היא ברמה די טובה - מספר חברים שלי שגרים בת"א סיימו אותה. גם התמחות למשל במחלקה פנימית או ילדים ב"סורוקה" - זה 4-4.5 שנים- בכלל לא "נצח". שאלה האם יתנו להם מענק נוסף של 300 אלף ש"ח על זה? אם לא - אז זה הרבה פחות הוגן