חדשות

המלצה בבבריטניה: לא יותר משמונה חולים לכל אחות במחלקות

המכון הבריטי לרפואה ולמצוינות בטיפול הגיש המלצותיו ל-NHS בנוגע לתקנים לטיפול בטוח במאושפזים; קריאות לעגן ההמלצות בחוק

תהליך הטריאז' (אילוסטרקציה)
אחות. צילום אילוסטרציה

המכון הבריטי לרפואה ומצוינות בטיפול (NICE) הגיש המלצות רשמיות, לפיהן אסור שיהיו יותר משמונה חולים מאושפזים לכל אחות בבתי החולים של ה-NHS בממלכה. תמצית ההמלצות פורסמה אתמול, ה-12 במאי, יום הולדתה של מייסדת מקצוע הסיעוד המודרני פלורנס נייטינגייל. על פי נוסח התמצית, ההמלצות המיידיות מתמקדות במחלקות המספקות אשפוזי-לילה לחולים בוגרים.

ההמלצות הדגישו את החשיבות של עירנות צוותי האחיות לצרכי החולים ובאירועי "דגל אדום" - אירועים הדורשים תגובה מיידית, לרבות מתן תרופות ועזרה לחולים בביקור בשירותים.

על פי הממצאים, אשר התבססו על מידע אמפירי בבריטניה, ברגע שהיחס בין אחיות למטופלים יעלה על שמונה מטופלים לכל אחות (בשעות היום) – הדבר יעלה את הסיכון לפגיעה בחולים.

כמו כן, הדגיש המכון את החשיבות בבדיקות חוזרות מצד צוות האחיות ובבחינה מתמדת אם החולים מקבלים את הטיפול הראוי. כך, הומלץ שהאחות הראשית תתייחס לכל אירוע "דגל אדום" כסמן לכך שהמחלקה עלולה להגיע למצב של חוסר בכוח-אדם סיעודי, ובהתאם לכך להתאים את מספר האחיות בצוות הזמין.

מנהל המכון, פרופסור גיליאן לנג, ציין שההמלצות פורסמו לאור העובדה שלא ניתן להגדיר מספרי מינימום ומקסימום גורפים לתקני כח אדם סיעודי בכל ה-NHS. לכן, לדבריו, קיים צורך בגמישות וביכולת להתאים ולשנות את מספר האחיות על בסיס יום-יומי ואף משמרתי. פרופסור לנג הוסיף, שההמלצות מהוות צעד חשוב בהתמודדות עם בעיות הקשורות באיוש מספיק של צוותים סיעודיים ב NHS.

בתגובה לפרסום ההמלצות קראו ארגוני בריאות בבריטניה לקבוע בחוק את היחס המומלץ כיחס מינימלי מחייב. ד"ר פיטר קרטר, מנכ"ל איגוד האחיות (Royal College of Nursing), ציין שההמלצות מדגישות עובדות מוכרות, וכי לא ניתן לתת מענה מודרני לצרכיהם של המטופלים עם תקני כח אדם סיעודי של המאה הקודמת.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
NICE. Patient needs must come first when determining safe staffing for nursing in wards. Press release. 12th May 2014.

נושאים קשורים:  חדשות,  אחיות,  בריטניה,  סיעוד,  NHS,  אשפוז,  בתי חולים,  NICE
תגובות