חדשות

דיווח: הממשלה החליטה להקפיא את אישור חוק ההזנה בכפייה

"הארץ" ציטט גורם המעורב בהכנת החוק לקריאה שלישית, שאמר כי על רקע הפסקת שביתת הרעב וריכוך החוק "אין טעם כעת באישורו"

הצעת החוק המאפשרת למדינה להזין בכפייה אסירים שובתי-רעב תיגנז באופן זמני, והממשלה תנסה לקדם בעתיד את הנוסח המקורי שלה, לפני שמאבק ציבורי ומקצועי מצד רופאים הביא לריכוכו; כך מדווח הבוקר עיתון "הארץ".

עוד בנושא: על האיוולת הטמונה בחוק ההזנה בכפייה / פרופ' רפי ולדן

לפי הדיווח, הרקע להקפאת תהליך אישור החוק, שאמור היה לעלות לקריאה שלישית בכנסת בעוד כשבועיים, הוא הפסקת שביתת-הרעב של העצירים המנהליים. "אין שום סיבה לקדם את החוק במתכונתו הנוכחית. הוא כמעט שאינו מביא עוד תועלת לשירות בתי הסוהר ולמערכת הבטחון ועדיף לנסות ולקדם בעתיד את הנוסח המקורי שלו", אמר לעיתון גורם המעורה בנושא.

הצעת החוק המקורית, שקבעה כי רופא יהיה חייב להזין בכפייה אסיר שובת-רעב שיש סכנה לחייו, שונתה באופן מהותי בעקבות התנגדות חריפה שהביעה ההסתדרות הרפואית בישראל, ארגונים מקצועיים, וסיעת "יש עתיד" בכנסת. הסיעה אף איימה להצביע נגד החוק, אם לא יוכנסו לנוסח הצעת החוק הסתייגויות שונות, ביניהם מעורבות בית משפט בהליך אישור הזנה בכפייה, מתן אפשרות לרופא שלא לבצע הזנה בכפייה ועוד.

הנוסח החדש היה אמור לעלות לקריאה שלישית לאחר שובה של הכנסת מפגרת הקיץ, בעוד כשבועיים. יש לציין, כי הר"י הביעה התנגדות עקרונית לכל סוג של הזנה בכפייה של אסירים, גם זו שנקבעת במסגרת החוק החדש.

כעת, דיווח "הארץ", החליטו גורמים בממשלה לעכב את ההצבעה על החוק. "מאז שניסינו לקדם את החוק ממילא הפסיקה שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים כך שאין שום סיבה להעביר דווקא עכשיו בהליך מזורז חוק שהוא לא מספיק טוב כדי לקדם את המטרה שלשמה הוא נחקק", אמר הגורם האנונימי ל"הארץ", "אפשר להמתין אתו לעיתוי אחר או לפעם הבאה שבה נצטרך להתמודד עם שביתת רעב בבתי הכלא".

נושאים קשורים:  חדשות,  הלשכה לאתיקה,  הצעת חוק,  שביתת רעב,  ההסתדרות הרפואית בישראל,  הזנה בכפייה,  אסירים,  עצירים מנהליים
תגובות