חדשות

תוספת 30 מיליון שקל תועבר למרכז הרפואי "ברזילי" לצורך מיגון

שרת הבריאות יעל גרמן ושר האוצר יאיר לפיד ביקרו אתמול פצועים בבית החולים באשקלון; 4 פצועים מעזה הובאו לטיפול ב"שיבא"

שרת הבריאות יעל גרמן הודיעה הבוקר (יום ג'), כי הורתה למשרדה להכין תקציב בסך כ-2 מיליארד שקל לחמש עד שבע השנים הבאות, שיהיה מיועד למיגון כל בתי החולים בארץ. גרמן מסרה על כך בהופעתה בתוכנית הבוקר של ערוץ 2 בטלוויזיה.

יירוט רקטות בשמי אשקלון על ידי מערכת "כיפת ברזל" (צילום: פלאש 90)

יירוט רקטות בשמי אשקלון על ידי מערכת "כיפת ברזל" (צילום: פלאש 90)

אתמול נמסר, כי במהלך ביקורה בבית החולים "ברזילי" באשקלון, יחד עם שר האוצר יאיר לפיד, הודיעו השרים כי הוחלט להוסיף 30 מליון שקל למיגון בית החולים. זאת, בהמשך לסיכום מוקדם על העברת 120 מיליון שקלים לתוכנית המיגון שלו שכבר אושרה.

גרמן אמרה כי "מנהל 'ברזילי', ד"ר חזי לוי, העריך בעת הביקור כי עד 2016 ואולי עוד לפני כן, כל בית החולים ימוגן כנדרש".

על-פי התוכנית ימוגנו כל חדרי הניתוח, מחלקת טיפול נמרץ, חדר המיון, מכון הדימות ואזור האספקה הסטרילית בבית החולים. "בית החולים פועל בצורה בלתי רגילה בעת הזאת גם תחת מטחי רקטות בלתי פוסקים. יש כאן צוות מקצועי ומסור שעושה עבודה נפלאה", הדגישה שרת הבריאות. עוד אמרה גרמן, כי על-פי התרשמותה כל בתי החולים בארץ ערוכים לטפל בכל תרחיש.

בהופעתה בטלוויזיה סיפרה עוד שרת הבריאות, כי הפלשתינים סירבו להצעת מד"א להעביר אליהם באופן מיידי תרומות דם. עוד ציינה, כי עד כה לא הגיעו חולים רבים או פצועים פלסטינים מעזה לבית חולים שדה שהוקם על-ידי חיל רפואה ומערכת הבריאות ליד מעבר ארז. עם זאת, ארבעה פצועים מעזה במצב קל-בינוני פונו למרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר לקבלת טיפול רפואי מלא.

בתשובה לשאלה מה עמדתה להתבטאויות נגד מבצע "צוק איתן" של רופאים, אמרה השרה כי לדעתה יש לתת אפשרות גם להתבטאויות לגיטימיות אבל לא להסתה ולביטויי נאצה פוגעניים. "רק החוק הוא שיקבע מי מסית ועל פי החוק הוא יועמד לדין", הדגישה.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  שרת הבריאות יעל גרמן,  מיגון בתי חולים,  המרכז הרפואי "ברזילי"
תגובות