חדשות

ארה"ב: רופא הורשע בגרימת מוות בשל רישום-יתר של משכבי כאב

הרופא הורשע בכך שסיפק מרשמים למשככי כאבים למטופלים שהראו בבירור סימני התמכרות, והתעלם מאזהרות כי הוא מעמיד את חייהם בסכנה

רופא מרדים שניהל מרפאת כאב בניו-ג'רזי, הורשע בהריגה לאחר שנמצא אשם ברישום-יתר של משככי כאב במינון מוגזם, מה שגרם למותם של שני מטופלים. הוא צפוי למאסר של 5 עד 15 שנה על כל אחד משני המקרים בהם הורשע.

העיתון "ניו-יורק טיימס" דיווח, כי חבר המושבעים בבית המשפט העליון של מדינת ניו-יורק מצא את ד"ר סטן שוהוי לי (Stan Xuhui Li), בן 60 המתגורר ברובע קווינס בניו-יורק, אשם ב-200 מבין 211 אישומים שנכללו בכתב התביעה נגדו. משפטו נערך במשך 4 חודשים וחבר המושבעים דן בפרשה במשך שישה ימים. הרופא הורשע בהריגה מדרגה שנייה.

התביעה טענה כי הרופא הפגין פזיזות וזלזול במטופלים, כאשר רשם להם משככי כאב במינון מופרז למרות שהראו סימנים ברורים של התמכרות. פרקליטו טען, כי הרופא פעל בהגינות וכי המטופלים מתו ממנת-יתר משום שלא פעלו בהתאם להוראות הרופא.

כתב התביעה כלל האשמות בהתנהגות פזיזה, רשלנות, דיווח כוזב ואספקת מרשמים שלא כחוק. כמו כן, טענה התביעה כי הרופא הפגין חמדנות והתעלמות מאזהרות של חברי צוות רפואי במחלקה לרפואה דחופה, לפיהן הוא מעמיד את מטופליו בסכנת חיים.

ד"ר לי, מומחה בהרדמה, ניהל מרפאת שליטה על כאב שהופעלה יום אחד בשבוע. הוא ראה בה עשרות מטופלים. על קיר המרפאה תלה לוח ובו פירט את מחירי התרופות שרשם ביניהם אוקסיקודון ו-Xanax . המטופלים נדרשו לשלם במזומן.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  הרדמה,  רשלנות רפואית,  יחסי רופא חולה,  אופיאודים,  רישום-יתר,  משככי כאבים
תגובות