חדשות

בריטניה: יוזמה להגדיל את שעות העבודה של מתמחים בבתי חולים

על פי חוקי האיחוד, אין להעסיק רופאים למעלה מ-48 שעות בשבוע; בשל מחסור בכוח אדם, יוזמת ממשלת בריטניה תיקון לגבי מתמחים

בעוד שבישראל מדובר רבות על פסיקת בית הדין לעבודה שקבע שאין להעסיק רופאים במשמרות של 26 שעות, בבריטניה הודיע שר הבריאות על כוונתו לאמץ יוזמה שתגדיל את שעות העבודה של רופאים מתמחים.

עם כניסת החקיקה האירופית לפועל בבריטניה בשנת 2011, הוגבלו שעות העבודה השבועיות של מתמחים ל- 48 שעות בשבוע. זאת, בניגוד להיקף של 70-80 שעות עבודה שבועיות שהיה נהוג קודם לכן.

על פי דו"ח שהכין צוות עצמאי, שאומץ על ידי שר הבריאות הבריטי, הפחתת שעות העבודה הובילה בין היתר לביטולים של ניתוחים וטיפולים רבים. כמו כן, נמצא שרופאים מתמחים איבדו כששה שבועות של תרגול, דבר שהוביל לפגיעה ברמה המקצועית שלהם.

למעלה מ-90% מהרופאים המתמחים בבריטניה עובדים במשמרות של 12 שעות, אולם הם חייבים בהפסקות מנוחה על מנת לאפשר להם להיות כונני לילה. כתוצאה מכך, מרפאות ומרפאות חוץ נאלצות לבטל ביקורי חולים בשל חוסר בכח-אדם. איגוד המנתחים הבריטי מצא, שבמשך תקופת התמחותם יחסירו מתמחים לפחות 128 ימי הכשרה עד לתום התמחותם, אחרי יישום החקיקה של האיחוד האירופי.

שר הבריאות הבריטי, ג'רמי האנט, אמר כי "לעולם לא נחזור למצב שהיה בעבר, בו רופאים עייפים עבדו משך שעות ארוכות, אולם ברור שהחוק האירופי הנו בעל השפעה שלילית על אימון מתמחים בהתמחויות מסוימות". האנט הוסיף שכעת תיבחן דרך להבחין בין התמחות לבין עבודה, באופן שיאפשר גמישות בשעות העבודה.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  בריטניה,  מתמחים,  שעות עבודה,  תורנות,  כוננות לילה
תגובות
דר. מלכה יהלום
25.07.2014, 06:54

שלום וברכה,
הנני חשה זכות להיות בת- עם היהודי
אשר היה הראשון בתרבות האנושית במזרח -התיכון
אשר בספריו העתיקים כתוב:" כי ראית את אחיך נופל, עזוב תעזוב עימו", ועל שחרור עבד עברי, לאחר 7 שנים.
הגישה התאצ"ריסטית באנגליה לגבי זכויות האדם העובד,
והנוקשות במספר נושאים הקשורים בשרות הרפואי לצבור -
לא יהא חלקנו עמם.
בברכת סוף- שבוע שקט.
מלכה