חדשות

רופא אמריקאי ירה במטופל שניסה להרוג רבים במרפאה פסיכיאטרית

הרופא, שנפצע מהיריות שהרגו עובדת בבית החולים "מרסי פיצג'רלד" בפילדפיה, ירה ופצע את המטופל; המשטרה: "הציל את חייהם של רבים"

רופא אמריקאי נפצע מירי אקדח שהיה בידי אחד ממטופליו, אך הצליח להשתמש באקדח שנשא כדי להשתלט על החולה-יורה. החולה נפצע בתקרית באורח חמור, והרופא סבל משריטות בלבד. אחת מעובדות בית החולים, בת 53, שהיתה בחדר הרופא בעת ההתרחשות, נהרגה.

האירוע התרחש במרפאה הפסיכיאטרית בבית החולים "מרסי פיצג'רלד", שבו 204 מיטות אשפוז, בדרום-מערב פילדלפיה. זהו בית חולים אוניברסיטאי המשמש בין השאר להדרכת מתמחים. המטופל נכנס לחדרו של הרופא, ומיד פתח בירי מאקדחו בליווי צעקות וגידופים.

חקירה שנפתחה כדי לברר את פרטי האירוע קבעה, כי הרופא פעל מתוך הגנה עצמית בעת שפתח באש כנגד המטופל המשתולל. הרופא עצמו נפגע בראשו בפצע שפשוף מירי אקדחו של המטופל. "ללא ספק, הרופא הציל חיי רבים", ציין ראש צוות החקירה המקומית. על-פי הערכת המשטרה, היורה התכוון לרוקן בבית החולים את מלוא מחסנית הכדורים שבאקדחו.

העובדת שנהרגה היא זו שליוותה את היורה המשתולל לתוך חדר הרופא. מניעיו של היורה, באמצע שנות ה-30 לחייו עדיין אינם ברורים. הוא נעצר ונכלא. ידוע, כי בעבר הוא היה מעורב בתקריות אלימות מילולית כלפי צוות בית החולים והמרפאה הפסיכיאטרית.

אחת השאלות במסגרת החקירה היא אם לרופא היה רישיון לשאת ולהפעיל אקדח. ייתכן שאיחסן אותו בשולחן עבודתו עקב תקריות האלימות הקודמות ואולי אף בעקבות איומים על חייו. לפי הדיווחים, בחדרי הרופאים בבית החולים אין מצלמות אבטחה לשם מעקב, וגם לא גלאי מתכות בכניסה לבית החולים.

נושאים קשורים:  חדשות,  ארה"ב,  מחלקה פסיכיאטרית,  אלימות מטופלים,  תקיפת רופא,  תקרית ירי,  פילדלפיה
תגובות