חדשות

"בבית החולים 'זיו' מצילים אזרחי מדינת אויב, וב'שיפא' מחביאים מחבלים"

כך כתב הסנטור הרפובליקאי האמריקאי טד קרוז, במאמר שהשווה בין הטיפול בפצועים סורים ב"זיו" לבין הנעשה בבית החולים "שיפא" בעזה

הסנטור הרפובליקני מארה"ב טד קרוז, שביקר לפני כשלושה חודשים במרכז הרפואי "זיו" בצפת וראה כיצד מטפלים בפצועים ממלחמת האזרחים בסוריה, פירסם לפני כשבוע מאמר דעה ב"ואשינגטון טיימס", שבו השווה בין הנעשה בבית החולים בצפת לנעשה בבית החולים "שיפא" בעזה.

משמאל: הסנטור האמריקאי טד קרוז, פרופ' אלכסנדר לרנר וד"ר קלין שפירא, במהלך ביקור בבית החולים "זיו" בצפת במאי 2014 (צילום: חנה ביקל / "זיו")

משמאל: הסנטור האמריקאי טד קרוז, פרופ' אלכסנדר לרנר וד"ר קלין שפירא, במהלך ביקור בבית החולים "זיו" בצפת במאי 2014 (צילום: חנה ביקל / "זיו")

קרוז כתב, כי במהלך הביקור ב"זיו" פגש פצועים סורים ממלחמת האזרחים המשתוללת במדינה, שהובאו לטיפול על ידי צה"ל. לדבריו, התרשם עמוקות מהטיפול הרפואי וההומניטרי המקצועי הניתן לפצועי מדינת אויב. לעומת זאת, כתב קרוז, "מתחת לבית החולים 'שיפא' בעזה ממוקמת המפקדה המרכזית של ארגון חמאס, המשתמש ברופאים ובמטופלים כמגן אנושי, בעוד הטיפול הרפואי ושאלת הישרדותם של תושבי עזה אינם מעניינים אותו כלל".

"על מנת לשפוט אומה", ציין, "יש לבחון כיצד היא מתייחסת לחלשים ביותר. בתי חולים הם המקום הראשון להתחיל ממנו".

עוד כתב הסנטור קרוז, כי בביקור במרכז הרפואי זיו פגש עובד סוציאלי דובר ערבית, שתפקידו להסביר למטופלים הסורים, שלעתים מתעוררים לאחר שהגיעו מחוסרי הכרה, כי הם אינם מוקפים באויבים, לאחר שחונכו על ידי המשטר הסורי לראות בישראל מדינת אויב. עוד ציין, כי פגש ב"זיו" ילד סורי שאיבד שלוש מארבע גפיו, אך צויד על ידי בית החולים בתותבות מהפכניות ויוכל עתה ללכת שוב.

קרוז הוסיף, כי הוא מאמין בישראל ובמרכז הרפואי "זיו" וכי המאמץ ההומניטארי והמקצועי הרב המושקע בפצועים הסורים שווה, ולו בכדי לנסות ולשבור את חומות השנאה השוררות בין ישראל לשכנותיה.

"הסיפור של שני בתי החולים - זה בישראל וזה בעזה - הוא דוגמא להבדל שבין ישראל לחמאס: החמאס מנצל את המתקנים הרפואיים בעזה כמגן אנושי כדי להשיק פעילות טרור נגד ישראל, בעוד שישראל משתמשת בבתי החולים שלה על מנת לספק טיפול רפואי חדשני לאנשים שהמטרה המוצהרת של הממשלה שלהם, היא להרוס את המדינה היהודית".

לקריאת המאמר המלא ב"וושינגטון טיימס" לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  ישראל,  חמאס,  בית החולים "שיפא",  פצועים סוריים,  הסנטור טד קרוז,  הסכסוך הישראלי-פלשתיני,  המרכז הרפואי "זיו"
תגובות
אסתר שובל
06.08.2014, 10:55

הסנטור קרוז, אדם מדהים. לוחם למען האמת .
העיתונאית הנהדרת, קרוליין גליק מציינת אותו במיוחד, בהרצאתה בגבעת הקפיטול.
אאתר ההרצאה ואצרף.