חדשות

מד"א הפיץ התראה מפני סכנת חטיפה של אנשי צוות רפואי לשטחים

דובר מד"א: "מדובר בהנחיות בטיחות ואזהרות לכל לובשי מדים בכללם אנשי מד"א ומתנדביו; לא ידוע על מידע ספציפי לפגיעה דווקא בהם"

קצין הביטחון הארצי של מד"א הפיץ התרעה למנהלים במרחב ירקון של מגן-דוד-אדום, מפני כוונה של ארגוני טרור לחטוף אנשי צוות רפואי במטרה לרצוח אותם או להשתמש בהם כקלף מיקוח מול ישראל לשחרור אסירים.

דובר מד"א זכי הלר מסר בתגובה לפניית "דוקטורס אונלי": "כבכל שנה הוציא המטה לביטחון לאומי הנחיות בטיחות ואזהרות לכל לובשי המדים בישראל ובכללם גם לעובדי ומתנדבי מד"א. ככל הידוע לנו לא קיים מידע ספציפי המתריע מפני פגיעה בצוותי מד"א. יחד עם זאת, הארגון מעביר את הנחיות הזהירות לכל עובדיו ומתנדביו על-מנת למנוע כל אפשרות לפגיעה בהם".

בהודעה שהפיץ הקב"ט הארצי נאמר: "ממידע שהתקבל מאגף המבצעים במשטרת ישראל עולה, כי בתקופה האחרונה שבות ועולות אינדיקציות לכך שארגוני הפח"ע עלולים לתכנן כדי להוציא לפועל פיגוע חטיפה גם במתווה של 'משיכה'". המתווה שאליו התייחס קב"ט מד"א עוסק בכוונה ל"משיכת" אנשי צוות רפואי של הארגון לאירוע שיצריך ירידת חברי הצוות מהאמבולנס המגיע לשטח – מה שעלול להוביל בסופו של דבר לחטיפתם.

על-פי ההתרעה, האזורים המועדפים על ארגוני הטרור כזירות חטיפה הם בתחומי הקו הירוק, בצירי התנועה המובילים בין השטח שבתחומי הקו הירוק ליהודה ושומרון, בדרכים שבין יהודה ושומרון לירושלים ובאזור קו התפר בירושלים.

"לאור האיומים והמידע הקיימים - במקרים של חשד לנסיון פגיעה באנשי הצוות עליהם להמשיך בנסיעה, אם ניתן, ולא יעצרו, אך ידווחו מיידית למוקד המרחבי על המקרה ויבקשו שיגור גורמי ביטחון כמו משטרה, צה"ל, מג"ב וראשי צוות ביטחון בישובים. במקרים שכאלו, אם ניתק הקשר במוקד המרחבי עם צוות מד"א, יזעיק עובד המוקד את גורמי הביטחון הנ"ל וידרוש מהם להגיע בדחיפות למקום האירוע בציון מקומו המדויק, במידת האפשר", לשון הודעת הקב"ט.

נושאים קשורים:  חדשות,  מד"א,  מגן דוד אדום,  אירוע ביטחוני,  חטיפה,  חגי ישראל
תגובות