חדשות

משרד הבריאות: עדיפות פינוי זמנית ל"רמב"ם" בחשד לאבולה בישראל

המשרד הודיע כי בית החולים התת-קרקעי החדש שהוקם מאפשר את הבידוד הנדרש לחולים; ב"שיבא" הוזמנו אוהלי בידוד חדשים

המרכז הרפואי "רמב"ם" יהיה אחראי זמנית לטיפול במקרי אבולה בישראל; כך הודיע אתמול משרד הבריאות. לדברי המשרד, ההחלטה התקבלה לאחר התייעצויות עם גורמי מקצוע שונים. לדבריו, כחלק מהצורך בחדר בידוד תקני - ומאחר שבית החולים רמב"ם יכול להעמיד לרשות הנושא את חדרי הבידוד התקניים הנדרשים ואת בית החולים התת-קרקעי שנבנה בו שלוש קומות מתחת למפלס הקרקע – הוחלט כי בשלב זה תינתן לרמב"ם עדיפות פינוי זמנית על שאר בתי החולים. זת, במקרה שיתגלה בישראל מקרה או שיהיה חשד לגבי חולה אבולה, בכלל זה מי שיגיע לארץ מחו"ל.

שרת הבריאות יעל גרמן בעת ביקורה ברמב"ם (צילום: פיוטר פליטר / רמב"ם)

שרת הבריאות יעל גרמן בעת ביקורה ברמב"ם (צילום: פיוטר פליטר / רמב"ם)

תרגול טיפול בחולי אבולה בבית החולים "רמב"ם" (צילום: פיוטר פליטר / רמב"ם)

תרגול טיפול בחולי אבולה בבית החולים "רמב"ם" (צילום: פיוטר פליטר / רמב"ם)

ההחלטה התקבלה לאחר שבתרגיל לטיפול באבולה שהתקיים ב"שיבא", בית החולים הנוסף שהיה אמור לטפל בחולי אבולה, התברר כי אוהלי הבידוד שהותקנו בו אינם תקניים, חסרו חיבור למים, היו קטנים מדי ולא כללו שירותים או מקלחת. בעקבות זאת נעשתה הזמנה לאוהלי בידוד חדשים. המפרט החדש באוהלים שהוזמנו ושיחליפו את הקיימים בתוך כששה שבועות (על פי הערכת משרד הבריאות) יאפשר לקיים בבית החולים מחלקה ייעודית לטיפול בחולי אבולה. האוהלים שהוזמנו מיועדים לאשפוז ממושך ולא ל-48 שעות, רק כדי לברר אימות לחשד של נשאות הנגיף. 

"הארץ" דיווח הבוקר (יום ד') בהקשר זה, כי מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ב"שיבא", פרופסור גליה רהב, הביעה התנגדות נחרצת בפני נציגי משרד הבריאות לטפל במקרי אבולה בתנאים הקיימים עתה - מחשש שיהיה בכך כדי לסכן את הצוותים הרפואיים. "באוהלים אלו אין תנאים לחולים כדי להתקלח ולעשות את הצרכים באופן נורמלי", אמרה לעיתון, "יש בהם כדי לסכן את ביטחונם של אנשי הצוות שיבואו במגע עם החולים - ולכן לא הסכמנו לאשפז בתנאים שכאלו חולי אבולה".

אתמול התקיים ברמב"ם תרגיל לבחינת יכולתו להתמודד עם מקרה של אבולה בנוכחות שרת הבריאות יעל גרמן, מומחים לזיהומים ומחלות ומדבקות קשות מכל בתי החולים בארץ וצוות ממשרדה. במסגרת התרגיל גם תורגלו פעולות שמבצעים הצוותים הלבושים במיגון מיוחד המכסה את הראש כולו ועד לכפות הרגליים, הגעת חולה באמבולנס כשהוא בתוך אלונקה בעלת בידוד מיוחד, הליך הכנסתו של חולה או חשוד בהידבקות בנגיף לאוהל הבידוד, כיצד פושטים מעליו את בגדיו והטיפול שיקבל. כן נבחנו קשיים שבהם עשוי הצוות הרפואי להיתקל.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  שרת הבריאות יעל גרמן,  מגיפת האבולה,  האגף לשעת חירום,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות