חדשות

אסטרה-זנקה מודיעה על התחלת פיתוח תרופה להיפוך האפקט של ברילינטה

עדכון על תוכנית פיתוח ברילינטה ונתונים מהפורטפוליו הקרדיווסקולרי – להצגה בכינוס המדעי של האיגוד האמריקאי AHA לשנת 2014

27.11.2014, 09:09

אסטרה-זנקה הודיעה היום, כי החלה בתוכנית פיתוח קדם-קליני להערכת התכנות נוגדן נסיוני , MEDI2452, להפוך במהירות ובאופן ספציפי את ההשפעה נוגדת הטסיות של טיקגרלור (ברילינטה) במצבים דחופים נדירים כגון ניתוח דחוף או במקרים של דמם משמעותי. MEDI2452 מפותח על ידי Medimmune, זרוע המחקר והפיתוח הביולוגי של אסטרה-זנקה.

"במקרי חירום מסויימים, רופאים צריכים להיות מסוגלים לתת גורם אשר יסתור את האפקט של נוגדי טסיות פומיים, בכדי לאפשר ניתוח דחוף או להפסיק דמם משמעותי, ללא צורך להמתין שהאפקט התרופתי יפוג. נכון להיום, אין תרופות מאושרות FDA שיכולות לסתור את האפקט נוגד הטסיות במקרים אלו", אמר מארק דיטמארש, ראש צוות הפיתוח של ברילינטה. לדבריו, "אם הנסיבות דורשות זאת, אנו מאמינים כי MEDI2452 מסוגל לספק את הצורך הזה בחולים המטופלים בברילינטה".

פיתוח MEDI2452 עומד לצד תוכנית קלינית נרחבת יותר של ברילינטה – PARTHENON - אשר כוללת 5 מחקרים הכוללים למעלה מ-80,000 מטופלים עם ספקטרום נרחב של מחלות אטרוטרומבוטיות. מחקר ה-PEGASUS-TIMI 54, המערב למעלה מ-21,000 מטופלים, יהיה המחקר הבא בתוכנית אשר אמור להסתיים עם תוצאות מצופות ברבעון הראשון של 2015. PEGASUS-TIMI 54 מתעתד להעריך את היעילות והבטיחות של טיקגרלור (פעמיים ביום בהשוואה לפלצבו, במקביל לאספירין במינון נמוך), למניעה ארוכת טווח של ארועים אטרוטרומבוטיים במטופלים בגיל 50 ומעלה, אשר סבלו מאירוע קרדיאלי שנה עד 3 שנים שנים לפני הגיוס למחקר, ואשר סובלים מגורם סיכון קרדיוסקולרי נוסף.

"הקווים המנחים הנוכחיים ממליצים טיפול כפול בן 12 חודשים במעכבי טסיות לאחר אירוע קורונרי. עם זאת, מחלה אטרוטרומבוטית הינה מחלה כרונית מתקדמת ולעיתים קטלנית", ציין דיטמארש, "מחקר
ה-PEGASUS יעזור בהערכת הפוטנציאל ארוך הטווח של הטיפול עם טיקגרלור לתהליך כרוני זה. זהו מידע חשוב עבור מטופלים עם היסטוריה של אוטם לבבי ועבור הרופאים המטפלים , בכדי להלחליט על הטיפול במצבם מעבר ל 12 החודשים הראשונים מהאירוע הקרדיאלי".

התחלת תוכנית הפיתוח של MEDI2452 החלה לפני הכינוס המדעי של ה-AHA, המתקיים בשיקגו ב-15-19 בנובמבר 2014. אסטרה-זנקה תציג 9 תקצירים על המוצרים המשווקים ואלו שבדרך, כמו גם את חוזקתה בתחום הטיפולים במחלות הקרדיווסקולריות והמטבוליות.

המידע שיוצג כולל:
- תוצאות ממחקר המשווה פרופילים פרמקודינמיים של מינונים עולים של ברילינטה, במטופלים עם אוטם לבבי המלווה בעליות ST.

Poster, Board #6002, 09:00-17:00 EST, Sunday 16 November, 2014

- נתונים ממחקר ה-EVOLVE המנתח את האפקט של EPANOVA על ריכוז אפוליפופרוטאין C3 (חלבון הידוע כמקדם דיסליפידמיה) ב-HDL, LDL, VLDL , במטופלים עם היפרטריגליצרידמיה ברמה בינונית-קשה.

Poster, Board #2254, 09:00-17:00 EST, Sunday 16 November, 2014

- נתונים ממחקר ה-JUPITER הבודק שינוי בגודל ותת-סוג של ליפופרוטאינים בעקבות טיפול
ב-CRESTOR, בכדי לזהות גורמים מנבאים לסוכרת.

Poster, Board #2026, 09:00-17:00 EST, Monday 17 November, 2014

הכנס המדעי של ה-AHA מתרחש בזמן משמעותי עבור ברילינטה, במקביל לעדכון האחרון של הקווים המנחים מאת ה-AHA וה-ACC לטיפול בחולים עם מאורע קורונרי חריף ללא עליית ST, אשר יידון גם כן בכינוס. הקווים המנחים תומכים בהפרדה בין מעכבי P2Y12 הקיימים – ברילינטה, קלופידוגרל ופרסוגרל - בעבור מטופלים אלו. בהמלצה בדרגה 2a, ברילינטה הינה התרופה המועדפת כיום על פני קלופידוגרל לטיפול בחולים לאחר מאורע קורונרי חריף ללא עלית ST העוברים אנגיוגרפיה, או באלו המיועדים להשתלת תומכן קורונרי.

נושאים קשורים:  חדשות,  מארק דיטמארש,  Medimmune,  פיתוח תרופה,  MEDI2452,  קרישה,  אירועי לב,  נוגדי טסיות,  ברילינטה,  מחקר PEGASUS,  אסטרהזניקה
תגובות