חדשות

עומסים כבדים בחדרי המיון; תפוסה של 300% בחדר המיון ב"שיבא"

מנכ"ל שיבא: "המיון לא מתאים מבחינת כוח האדם ומבחינת הגודל... הוא נכשל לטפל בצורה יעילה ונכונה בכמות האנשים הצובאים על דלתותיו"

בית החולים "שיבא" (צילום: ויקיפדיה)
בית החולים "שיבא". כבר עתה מועסקים בבית החולים כ-150 רופאים פנסיונרים (צילום: ויקיפדיה)

עומסים כבדים נרשמו אתמול (יום א') ברוב בתי החולים בישראל – וזאת לאחר שלושה שבועות שבהם חלה בהדרגה הקלה בתפוסה בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות.

המרכז הרפואי "שיבא" דיווח על עומס חריג במיוחד – תפוסה של 300% בחדר המיון. בסך הכול עמדה התפוסה הכללית ב"שיבא" אתמול על שיעור של 114%.

מנכ"ל "שיבא", פרופ' זאב רוטשטיין: "אנחנו לא עומדים בלחץ ובעומס מכל הבחינות. כל תורנות במיון היא כמו קרב מרובה נפגעים"

בשל העומס, נוצר מצב שבו חולים שהגיעו באמבולנסים המתינו בהם שעה ויותר עד שנקלטו והועברו למיטות בבית החולים. הנהלת שיבא פנתה למשרד הבריאות בבקשה לנתב אמבולנסים לבתי חולים אחרים באזור גוש דן.

מנכ"ל שיבא, פרופסור זאב רוטשטיין, אמר אמש: "המיון לא מתאים מבחינת כוח האדם ומבחינת הגודל שלו, והוא נכשל לטפל בצורה יעילה ונכונה בכמות האנשים הצובאים על דלתותיו. אנחנו לא עומדים בלחץ ובעומס מכל הבחינות. כל תורנות במיון היא כמו קרב מרובה נפגעים. אני מניח שעד שלא תהיה ממשלה עם שר בריאות, התמונה לא תשתנה, וגם אז זה לא עניין של חודש או חודשיים".

על פי נתוני משרד הבריאות, בהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים בירושלים היתה אתמול התפוסה במחלקות הפנימיות בשיעור של 197% ו-172%, בהתאמה. ב"הלל יפה" בחדרה היה העומס במחלקות האשפוז 154%, בלניאדו נתניה 150%, ברמב"ם חיפה מעל 120% בפורייה בבריה וב"מאיר" כפר-סבא 119% וב"וולפסון" חולון 115%. בית החולים "ברזילי" באשקלון דיווח על 103 חולים ל-18 מיטות.

נושאים קשורים:  חדשות,  עומסים,  חדרי מיון,  המרכז הרפואי "שיבא",  פרופ' זאב רוטשטיין
תגובות