חדשות

ליצמן: "מה שחשוב עכשיו הוא להקים חדרי מיון קדמיים בפריפריה"

סגן שר הבריאות יצא נגד מסקנות ועדת גרמן ואמר כי "אפשר היה לסיים בתוך שבועיים את כל הנושאים שדנו בהם בוועדה"

יעקב ליצמן (מקור: ויקיפדיה)
יעקב ליצמן (מקור: ויקיפדיה)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר הבוקר (יום ד') כי המלצות ועדת גרמן והמדיניות עליה המליצה הוועדה הן מוטעות, וכי לכן החליט לבטלן. במקביל, הוסיף כי בכוונתו להתמקד בפתיחת חדרי מיון בפריפריה. ליצמן אמר את הדברים את בראיון שהעניק לתוכנית הטלוויזיה "העולם הבוקר" בערוץ 2.

"אני מחזיר את הדברים שאני עשיתי ועליהם החלטתי - ושגרמן ביטלה", אמר ליצמן, "כמו למשל הפלרת מי השתייה". "כל המומחים הגדולים – רופאי ילדים, רופאי שיניים, בכירי משרד הבריאות – ואני נועצתי עם כל המומחים, אמרו שיש להפליר את מי השתייה מסיבות בריאותיות, ואז גרמן ביטלה את הפלרת המים. צריך לברר מדוע היא ביטלה את ההפלרה והחלטות אחרות שנתקבלו בתקופתי".

עוד אמר ליצמן, כי במשך שנה וחצי כאשר התקיימו דיוני ועדת גרמן "משרד הבריאות היה משותק". לדבריו, "על כל מה שדנו בוועדה אפשר היה לסיים בתוך שבועיים. בתחילה גרמן אמרה כי היא בעד שר"פ ואחר כך היא התנגדה... אני מכיר את משרד הבריאות טוב יותר מכולם, הייתי שם ארבע שנים קודם לכן ועכשיו חזרתי".

"לדעתי", הדגיש, "מה שחשוב יותר עתה הוא להקים כמה שיותר חדרי מיון קדמיים, במיוחד ביישובי פריפריה, כדי להוריד את העומס על חדרי המיון בבתי חולים. למה שאדם ששבר יד או רגל בירוחם יצטרך להגיע לטפל בזה ב'סורוקה' בבאר-שבע?"

על הרפורמה בבריאות הנפש, שתיכנס לתוקף ב-1 ביולי, אמר ליצמן כי "יש מה לתקן אבל נלמד מה שדרוש תוך כדי ביצוע". הוא ציין כי הושקעו ברפורמה שאותה יזם בכהונתו הקודמת מעל 400 מיליון שקל. "היום אין מוסדות בריאות נפש עבור תושבי הפריפריה, וזה עוול גדול שחובה לתקן.

בתשובה לשאלה אחרת אמר ליצמן, כי "בנושא הקנביס הרפואי אני לא אטפל כרגע, אלא יטפל בה המנהל המיועד של משרד הבריאות. אני אינני נגד קנביס רפואי אבל יש צורך להבטיח, גם בעזרת המשטרה ופיקוח הדוק מתאים, שלא תהיה זליגה של קנביס רפואי לשוק הסמים".

נושאים קשורים:  חדשות,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  הפלרה,  הרפורמה בבריאות הנפש
תגובות