חדשות

ליצמן לרופאים: "מחויב למציאת פתרון לבעיית העומסים בחדרי המיון"

ביום עיון שנערך על ידי משרד הבריאות בשבוע שעבר, חזר סגן שר הבריאות על מחויבותו להציב את הסוגיה בראש סדר היום של משרדו בתקופת כהונתו

חדר מיון בביה"ח "ברזילי". ירידה מובהקת במספר הרופאים בדרום (צילום: אילוסטרציה)

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, נועד בשבוע שעבר עם מנהלי המחלקות לרפואה דחופה (מלר"ד) בישראל ואמר להם כי הוא "מחויב למצוא פתרון לבעיית העומסים בחדר המיון, ונושא זה עומד עתה בראש סדר היום שלי במשרד הבריאות".

ליצמן: "מחויב למצוא פתרון לבעיית העומסים בחדר המיון, ונושא זה עומד עתה בראש סדר היום שלי במשרד הבריאות"

סגן השר ביקש לשמוע מהרופאים על מצוקותיהם המקצועיות במשמרות העבודה בחדרי המיון, וגם שמע הצעות שונות לחיזוק מערך המלר"ד . נושא אחר שעלה במהלך הדיון הוא מצוקת המקום במחלקות הפנימיות, וכיצד לטפל בחולה שנבדק בחדר המיון, הוחלט על אשפוזו, אך לא נמצא לו מקום במחלקות.

הפגישה עם הרופאים והנושא נידונו במסגרת יום עיון שנערך ביוזמת משרד הבריאות בשבוע שעבר. השתתפו בו גם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בכירים נוספים מהמשרד וגם בכירים ממשרד האוצר, מבתי החולים, מקופות החולים, רופאים במוקדי רפואה ראשונית וגם חברי אקדמיה.

דיון מיוחד בכנס הוקדש לסקירה מדעית של תוכניות התערבותיות לשיפור איכות הטיפול בחדרי המיון במדינות שונות, והוצגו פרויקטים שונים שנעשו במסגרת ניסויית בחדרי המיון בישראל. נציגי משרד הבריאות דיווחו על התקדמות התוכנית למחשוב ניהול התורים ומערכות השליטה והבקרה בחדרי המיון.

נושאים קשורים:  חדשות,  חדרי מיון,  מלר"ד,  רפואה דחופה,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  משרד הבריאות
תגובות