חדשות

סגן שר הבריאות: "נכניס את התרופות מצילות החיים לביטוחים המשלימים"

ליצמן היה זה שב-2007, בעודו עומד בראש ועדת הכספים, תמך בביטול האפשרות לכלול תרופות אלה במסגרת הביטוחים המשלימים; במקביל, התייחס לרפורמה שדורש האוצר בתחום הרפואה הפרטית בחוק ההסדרים: "75% מפרק הבריאות בחוק - לא יאושרו"

שר הבריאות יעקב ליצמן, באירוע בירושלים (צילום: יונתן סינדל / "פלאש 90")

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הודיע אתמול (יום ג') ב"ועידת ישראל לרפואה" שנערכה בירושלים ביוזמת בית החולים "הדסה", כי הוא מתכוון לבטל את האיסור שחל כיום על קופות החולים לכלול תרופות מצילות-חיים במסגרת הביטוחים המשלימים שלהן. "אני מתכוון לפעול להכנסת התרופות מצילות החיים לביטוחים המשלימים של קופות החולים", אמר ליצמן.

הכרזתו של ליצמן מהווה שינוי מדיניות. מאז 2007 עמדת משרד הבריאות, שאושרה כאשר ליצמן עמד בראשות ועדת הכספים של הכנסת, היתה כי אין להכניס תרופות מצילות חיים או מאריכות חיים לביטוחים המשלימים, אלא לכלול אותן בסל הבריאות.

לדברי ליצמן, כמחצית ממשקי הבית שלא מחזיקים בביטוחים משלימים בשל סיבות כלכליות יקבלו את התרופות מצילות החיים בחינם

לדברי ליצמן, מכיוון של-20% מהציבור אין ביטוח משלים, ובמחצית המקרים מדובר במשקי בית עניים שמבחינתם רכישת תרופות מצילות ומאריכות חיים משמעותה הוצאה של אלפי שקלים ולעתים עשרות אלפים בחודש, משפחות אלה יקבלו את התרופות בחינם. הוא לא פירט את המנגנון שיקבע זאת.

ההערכה היא, כי אם ייכנסו התרופות הללו לביטוחים המשלימים, תתייקר הפרמיה לכלל הציבור בשקלים בודדים מדי חודש. כרגע לא ידועה עמדת משרד האוצר, שלפני שבע שנים היה זה שיזם את הכנסת האיסור הנ"ל לחוק ההסדרים.

בנושא אחר אמר ליצמן אתמול, כי להערכתו 75% מפרק הבריאות בחוק ההסדרים לא יאושרו. הדברים נאמרו לפני התכנסות הקבינט הכלכלי-חברתי לדיון בטיוטת החוק הנלווה לחוק התקציב. הנושא המרכזי בפרק הבריאות בחוק ההסדרים עוסק בריסון ובהגבלות על הרפואה הפרטית. ליצמן ידוע כמי שמבקש לחזק את המערכת הציבורית, אבל מסתייג מהאפשרות שמהלך כזה יפגע ברפואה הפרטית.

בהקשר זה דיווח "גלובס", כי במערכת הבריאות והמערכת הפוליטית העריכו כי הצהרה זאת של ליצמן נועדה להפעיל לחץ על משרד האוצר להגדלת המשאבים לבריאות. כמו כן, דורש ליצמן לאמץ מודל תקצוב חדש לבתי החולים הממשלתיים, שיאפשר תשלום ישיר ומראש על פי פרמטרים שונים, בכללם עמידה במדדי איכות, ולא רק בדיעבד.

ליצמן גם חזר על הכרזו שיפעל להפחתת הזיהומים הנרכשים בבתי החולים. "לא יתכן מצב שבו מדי שנה עקב זיהומים מתים בישראל 6,000-4,000 איש שאושפזו בבתי החולים". הוא גם הודיע כי הוא דורש להכניס למסגרת התקציב רפורמה בחדרי המיון בבתי החולים.

נושאים קשורים:  חדשות,  ביטוחים משלימים,  קופות חיים,  תרופות מצילות חיים,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  משרד הבריאות
תגובות