חדשות

קבוצת משקיעים הכוללת את "רמב"ם" זכתה במכרז להקמת חממה טכנולוגית בחיפה

החממה תוקם בפארק מדעי החיים המוקם בימים אלה בכניסה הדרומית לחיפה; לפי הודעת בית החולים, בחממה יתרכזו בפיתוחים בתחום הרפואה הדיגיטלית

הדמיית פארק מדעי החיים בחיפה (מקור: החברה הכלכלית חיפה)

המרכז הרפואי "רמב"ם", קרן ההון סיכון פיטנגו, קרן ההשקעות אימפקט פירסט, חברת המכשור הרפואי הבינלאומית מדטרוניק ויב"מ הודיעו שלשום (יום ב') כי זכו כקבוצה במכרז המדען הראשי להקמת החממה הטכנולוגית פארק מדעי החיים המוקם בימים אלה בכניסה הדרומית לחיפה.

עד סוף השנה צפוית להסתיים עבודות הקמת הבניין הראשון בפארק, על שטח של 17,000 מ"ר, בעלות של כ-100 מיליון שקל. הפארק כולו ישתרע על שטח של 13 דונם ויהיו בו 5 מבנים, בשטח כולל של 85 אלף מ"ר בנוי.

מנהל החממה, דן שוורצמן: "הרפואה הדיגיטלית מבשרת על מהפכה באופן שבו אנשים צורכים שירותי רפואה"

הקבוצה הודיעה, כי בחממה יפותחו תחומי "רפואה דיגיטלית", כמו מסדי נתונים גדולים (Big Data), כלי ניתוח ותחזית ממוחשבים (Predictive Analytics), טלרפואה, חיישני ניטור לבישים ומושתלים, דיאגנוסטיקה מתקדמת, רפואה מותאמת אישית, מערכות מידע (IT) לבתי חולים, ואפליקציות וטכנולוגיות לשיפור וייעול תהליכים רפואיים.

לפי הודעת הקבוצה, השקעות הון סיכון רבות בכל העולם מופנות כיום לתחום הרפואה הדיגיטלית. על פי הערכות שמרניות, צפוי השוק הזה לחצות את סף 50 מיליארד הדולר עד שנת 2020 ולחולל מהפכה כלכלית ואיכותית ברפואה העולמית. הפרויקטים בתחום הזה הם מולטי-דיסציפלינריים - שילוב של נושאי חומרה ותוכנה.

פרופסור רפי ביאר, מנהל רמב"ם, אמר כי הזכייה במכרז לניהול החממה החדשה (O2) בחיפה היא הישג אדיר לעיר. לדבריו, "לסמארטפון יהיה כאן תפקיד עיקרי בעיצוב רפואת העתיד". מנהל החממה דן שוורצמן אמר: "הרפואה הדיגיטלית מבשרת על מהפכה באופן שבו אנשים צורכים שירותי רפואה. השינוי הזה טומן בחובו אתגרים עסקיים וטכנולוגיים רבים, הדורשים מישלבים מורכבים בין דיסציפלינות מדעיות וטכנולוגיות שונות."

ראש העיר חיפה יונה יהב אמר כי "חיפה תהיה מרכז בינלאומי למחקר ופיתוח טכנולוגי ורפואי במדינת ישראל. חוקרים ומפתחים מהטובים בעולם צומחים במרכזי המחקר ובאקדמיה החיפאיים, ורק טבעי שהחממה לפיתוח רפואי תקום ותפעל בפארק מדעי החיים החדש". הוא הדגיש כי בכל הפעילויות בפארק ישותפו חברות ביוטק, בתי החולים בחיפה וכן מוסדות האקדמיה והמחקר.

נושאים קשורים:  חדשות,  חיפה,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  פארק מדעי החיים בחיפה
תגובות
10.09.2015, 22:10

הייתי מתלהב הרבה יותר אם בי"ח רמבם (להזכיר, בי"ח ממשלתי-ציבורי השייך למדינה) היה משקיע את המיליונים האלו בחוליו, בצוות, בהגדלת תקנים, בשיפור התנאים הפיזיים של החולים, ברכישת ציוד נדרש ממגבות לחולים ועד מכשור משוכלל וכו' וכו'. בי"ח ממשלתי לא אמור לעסוק בהשקעות וביזנס אלא אך ורק בטיפול בחולה, רווחתו ושיפור מתמיד של שביעות רצונו.
ד"ר וידנפלד יעקב

אנונימי/ת
16.09.2015, 08:18

אני משוכנע שהדבר נעשה ע"י התאגיד (קרן המחקרים) של רמב"ם. פיתוח ורישום פטנטים בחממה הזאת יוכל להביא כסף שיושקע לטובת החולים.
זה לא סוד שמרכזים רפואיים גדולים עושים שימוש בקרן המחקרים למסחור הקניין הרוחני ופיתוח טכנולוגיות רפואיות. למעשה, זה מה שקרן מחקרים צריכה לעשות- לתמוך במחקרים.