חדשות

בעקבות המצב הביטחוני, הדרכה מיוחדת לצוותי מד"א בירושלים בנוגע לטיפול

ד"ר עופר מרין, מנהל חדר הטראומה ב"שערי צדק", העביר הדרכה לעשרות צוותי כוננים של "מד"א הצלה" בירושלים, בה הציג בין השאר מקרים בהם הצליחו הרופאים להציל את חייהם של פצועים בגל האלימות האחרון

פרופ' עופר מרין, מנכ"ל "שערי צדק". "לא הועבר אפילו שקל אחד. אם לא נקבל תקציב, לא נוכל להתמודד עם החולים וזה יהיה על המצפון שלכם". צילום: דוברות בית החולים

ד"ר עופר מרין, סמנכ"ל המרכז הרפואי "שערי צדק" ומנהל יחידת הטראומה בבית החולים, העביר השבוע השתלמות מקצועית מיוחדת בנושאי טראומה לעשרות צוותי הכוננים של "מד"א הצלה" בירושלים. זאת, לנוכח האירועים הביטחוניים של התקופה האחרונה, שחלק גדול מהם התרחש בעיר.

בהשתלמות הציג ד"ר מרין כללים בסיסיים לפעולות מהירות ואפשרויות טיפול בפצועים בנסיבות שונות, בטרם ההגעה לבית החולים. כמו כן הציג טיפולים מורכבים ופעולות מצילות חיים להם היה שותף באופן אישי במסגרת עבודתו בחדר הטראומה, לצד צילומי רנטגן, הדמיית אולטרסאונד ו-C.T שתיעדו פגיעות חודרות של דקירות סכין. במסגרת הצגת הטיפולים נכללו פציעות קשות ופגיעה באיברי גוף חיוניים - בהם הצליחו מומחי הרפואה הדחופה והרופאים בבית החולים לטפל בהצלחה.

ד"ר מרין ציין את העובדה, שנפגעי פעולות הטרור שהתרחשו בירושלים בתקופה האחרונה קיבלו עוד בשטח, לפני ההגעה לבית החולים, טיפול איכותי, מהיר ומקצועי מכונני צוות הצלה ופרמדיקים של מד"א, ובבית החולים עברו, בהתאם לנדרש נוכח מצבם, פרוצדורות מורכבות שהצילו חיים.

אברהם רייכמן, יו"ר ארגון "צוות הצלה", הודה לד"ר מרין על שנרתם להעביר את ההדרכה המקצועית.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  ד"ר עופר מרין,  מד"א,  ירושלים,  דקירה
תגובות
05.11.2015, 18:27

ד"ר מרין, אדם יקר משכמו ומעלה. חכמתו ושיקול הדעת קודמים לכל צעד בחיים בכלל ופורצדורה רפואית בפרט.
זכה בית החולים שערי צדק שהוא חלק ממנה, זכו אזרחי ישראל לדמות פלאית שהצילה חייהם של עשרות והחזירה את השמחה והחיוך לחולים ונפגעים.