חדשות

חדש: אפליקציות לטלפונים חכמים ומערכת לניהול תורים במיון "איכילוב"

המרכז הרפואי הודיע כי תוצאות בדיקות יעברו מעתה ישירות לטלפונים החכמים של הרופאים, וכי גם הממתינים במיון יקבלו הודעה על הגעתן; בנוסף, הופעלו עמדות ראשוניות למיון ולבדיקות דם

צילום מסך מתוך האפליקציה החדשה לרופאי המיון במרכז הרפואי "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

המרכז הרפואי "תל-אביב איכילוב" הטמיע באחרונה אפליקציה חדשנית, שפותחה במיוחד עבור בית החולים, שמאפשרת לרופאים לקבל לטלפון הנייד שלהם את תוצאות הבדיקות שעברו מטופלים בעת שהותם בחדר המיון.

האפליקציה, שפותחה בשיתוף עם הרופאים העובדים במרכז הרפואי, מקצרת את הזמן מרגע הגעת תוצאות הבדיקות מהמעבדה ועד להעברתן לייעוץ הרפואי הנדרש, כדי להפנות מטופל למחלקה המתאימה או לשחרר אותו לביתו.

תצלום מסך מתוך האפליקציה החדשה במרכז הרפואי "איכילוב" (צילום: יח"צ)

תצלום מסך מתוך האפליקציה החדשה במרכז הרפואי "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

בנוסף, המערכת יודעת לשייך לכל רופא את המטופל שבתחום אחריותו – לשם יצירת סדר בטיפול בתוך חדר המיון. האפליקציה מעדכנת גם את המטופל בכך שהגיעו תוצאות הבדיקות ומזמינה אותו לדלפק, במידה שהוא שוהה מחוץ לחדר המיון.

בית החולים מסר בסוף השבוע, כי האפליקציה החדישה היא חלק מסדרת שינויים וחידושים שהונהגו במחלקה לרפואה דחופה, שמתמקדת בשיפור השירות והטיפול. השינויים גם כוללים הוספת 16 מיטות (בנוסף ל-50 המיטות שכבר קיימות) בחדר המיון הפנימי והצבת עמדת מיון ראשוני שבה גם נלקחות בדיקות ראשונות כבר בכניסה.

לדברי בית החולים, "תוספת זאת בשטח האגף ובהוספת מיטות מתבטאת היטב בתחושת הרווחה ובהורדת הצפיפות וההמולה בחדר המיון, שהיא קריטית בעיקר בעונת החורף".

ניהול תור ממוחשב במיון "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

ניהול תור ממוחשב במיון "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

עמדת בדיקת דם במיון "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

עמדת בדיקת דם במיון "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

עמדת הטריאז', המיון הראשוני, מופעלת על ידי האחיות ומטרתה לייעל את תהליך הקבלה למיון ולקבוע את דחיפות הטיפול. "האחיות מורשות לשלוח חולים לבדיקות דם, לצילומים ולייעוציים מסוימים ובכך הן מזרזות את תהליך הטיפול כולו ואת משך השהייה במיון", הודיע בית החולים.

כאמור, במסגרת המחלקה גם מופעלת עתה עמדת נוטלי בדיקות דם מקצועיים ("פלבוטומיסטים") כבר בכניסה למיון לשם זירוז תהליך נטילת הבדיקות. העמדה חוסכת זמן יקר לאחיות, ואמורה לקצר את משך השהות בחדר המיון. כמו כן הוטמעה מערכת ניהול תורים (Qflow), המייעלת את ניהול התור לטריאז' ולמיון האמבולטורי.

"להערכתנו המערכת מאפשרת למטופל שקט נפשי, בכך שהוא יודע שייקרא לפי התור ו/או הדחיפות בלבד", נאמר בהודעת בית החולים.

שטח חדר המיון (צילום: "איכילוב")

שטח חדר המיון (צילום: "איכילוב")

עמדת מיון ראשוני במיון "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

עמדת מיון ראשוני במיון "איכילוב" (צילום: "איכילוב")

פרופסור פיני הלפרן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ב"איכילוב", הוסיף: "בשבועות האחרונים עברנו תהליך מואץ של שיפורים והכנסת טכנולוגיות המיועדות לשפר את איכות הטיפול, את חוויית המטופל ומלוויו ואת איכות העבודה של הצוות הרפואי והסעודי. המחלקה הזאת היא השנייה העמוסה ביותר בארץ ולמרות העומס הכבד, היא בעלת זמני שהות מהקצרים ביותר בין המלר"דים הגדולים בישראל".

לדבריו, "כל התהליכים הללו גם יחד צפויים להביא לשיפור מהותי בעבודת המחלקה, ולהקל על המטופלים את השהות בחדרי המיון"

מנהל המרכז הרפואי תל-אביב איכילוב, פרופסור רוני גמזו, הוסיף: "אני חייב לומר עוד כי חדר המיון שלנו הוא אולי המקצועי ביותר שאני מכיר, אפילו בראייה עולמית. מניסיוני, שינויים לא מתרחשים ביום אחד, אבל אנחנו נמצאים בפתחו של שינוי ושיפור תוך מחויבות להמשיך ולהשקיע עוד יותר. אלו הם יעדי בית החולים לשנה הקרובה".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "תל אביב-איכילוב",  אפליקציה,  טלפונים חכמים,  פרופ' רוני גמזו,  פרופ' פיני הלפרין,  חדר מיון
תגובות