חדשות

משרד הבריאות חילק תעודות לחמש הפגיות המצטיינות לשנת 2016

חמש הפגיות המצטיינות ב-2016 הן מבתי החולים "פורייה", "כרמל", "וולפסון, "שיבא" וביה"ח האנגלי בנצרת; משרד הבריאות הודיע על אימוץ תחרות ההצטיינות בשנה הבאה גם לחדרי מיון

מימין: שלום נויפלד, המנהל האדמיניסטרטיבי ב'וולפסון'; לידיה ריחני, מנהלת הסיעוד ב'וולפסון'; גילה איסקוב, אחות אחראית בפגייה, ד"ר יצחק ברלוביץ, מנהל ביה"ח וולפסון; ד"ר דוד קהלת, מנהל הפגייה; מולי צנגן; יו"ר האיגוד הניאונטולוגי ומשה בר סימן טוב; מנכ"ל משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)

חמש הפגיות המצטיינות לשנת 2016 הן בבתי החולים "פורייה", "כרמל", "וולפסון", "שיבא" ובית החולים האנגלי בנצרת. אתמול (יום ב') קיים משרד הבריאות טקס הענקת תעודות לפגיות המצטיינות. זו השנה השנייה שבה התקיים טקס חלוקת תעודות ההצטיינות.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בטקס: "הטיפול בפגיות הוא סמל הצטיינות לבית חולים, שיכול לצמוח ולהוכיח הצטיינות גם בתחומים אחרים. אני שמח לראות שקיימת הצטיינות גם בפריפריה".

מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, הוסיף: "הטקס הזה הפך כבר למסורת חשובה אך חשובה יותר היא הצלחת מודל (תחרות להשגת תעודות ההצטיינות) ושכפולו למקומות נוספים. בסכומי כסף לא גדולים הצליחה המדינה לעשות שיפור משמעותי בפגיות. אנו רואים עתה ירידה של כ-50% בזיהומים, לצד תוספת כוח אדם, תוספת מתמחים ואחיות עם הכשרה על-בסיסית וגם שיפור בתשתיות".

בר סימן טוב הודיע, כי מודל תחרות ההצטיינות יורחב עתה גם לחדרי מיון (מלר"דים) ולטיפול בצמצום הזיהומים הנרכשים בבתי החולים.

ראשת מינהל רפואה במשרד הבריאות, ד"ר ורד עזרא, ציינה ש"כלל הפגיות במדינה עברו שיפור משמעותי בשנה האחרונה וחמש המצטיינות השיגו את הציון הגבוה ביותר. השיפור הוא בזכות עבודתם הקשה והמסורה של הצוותים בפגיות. המהלך נעשה תוך שיתוף פעולה עם איגוד הנאונטולוגים והצוותים המקצועיים השונים".

נושאים קשורים:  חדשות,  פגיות,  תעודות הצטיינות,  משרד הבריאות,  חדרי מיון
תגובות