חדשות

ארגוני הרופאים בארה"ב קוראים לממשל להחריג רופאים וחולים מצו איסור הכניסה

ארגון הרופאים הגדול ביותר בארה"ב, ההתאחדות הרפואית האמריקנית, פנה לממשל בדרישה לאשר למתמחים אזרחי שבע המדינות שכניסתם נאסרה לשוב ולעבוד כרופאים במדינה; הארגון הביע חשש מפגיעה במערכת הבריאות האמריקאית בשל הפחתה במספר המתמחים באזורים נחשלים

שדה תעופה בארה"ב (צילום: אילוסטרציה)

שלושה ארגוני רופאים בארה"ב, ביניהם ההתאחדות הרפואית האמריקנית (AMA, הארגון הגדול ביותר של רופאים בארה"ב), פנו בסוף השבוע באופן דחוף לרשויות בדרישה להחריג רופאים וחולים מהצו הנשיאותי שמונע כניסה משבע מדינות מוסלמיות. הבקשות הוגשו לפני ששופט פדרלי השעה את ביצוע הצו. הממשל האמריקאי נאבק בבתי המשפט במטרה להחזיר לתוקפו את הצו.

ארגוני הרופאים פנו למשרד לביטחון פנים (Homeland Security), בדרישה שהצו עליו חתם הנשיא דונאלד טראמפ, האוסר כניסה למשך 90 יום לתושבי שבע מדינות בעלות רוב מוסלמי, לא יחול על רופאים וכן על חולים קשים הזקוקים לטיפולים בארה"ב.

ארגוני הרופאים הודיעו, כי הצו עלול לגרום נזקים קשים למערכת הבריאות האמריקאית מאחר שרופאים צעירים מועסקים בדרך כלל בקהילות עניות

ארגוני הרופאים הודיעו, כי הצו עלול לגרום נזקים קשים למערכת הבריאות האמריקאית, מאחר שרופאים צעירים או מתמחים בתחילת דרכם שמגיעים לארה"ב במסגרת תכנית הלימודים וההתמחות שלהם מאותן מדינות מועסקים בדרך כלל בקהילות עניות, הזקוקות לשירות רפואי, שקיים בהן מחסור ברופאים. אחד מכל ארבעה רופאים בארה"ב הם ילידי חו"ל, ציינו הארגונים.

שני הארגונים שחברו ל-AMA בפנייה הם התאחדות הקולג'ים לרפואה וה-ACPי(American College of Physicians).

קודם לכן פירסמו כמה כלי תקשורת בארה"ב את סיפוריהם של כמה רופאים שכבר עבדו בארה"ב בעבר - ולא הורשו לחזור אליה מיד לאחר שהצו נכנס לתוקף. אחד מהם היה ד"ר עמר אל הומיסי, יליד סוריה בן 24, שנסע למזרח התיכון כדי להינשא. הוא משמש כרופא מתמחה בתחילת הכשרתו ברפואה פנימית בבית חולים קטן במדינת אילינוי, מחזיק גם בדרכון של איחוד האמירויות ובאשרת סטודנט לרפואה (J1) של ארה"ב.

הוא סיפר לרשת ABC כיצד נמנע ממנו לעלות לטיסה בנמל התעופה של אבו-דאבי, גם לאחר שעבר סדרה של בידוקי ביטחון. הוא אמור היה לחזור מחר (ד') לעבודתו כרופא צעיר בבית החולים Christ Hospital, ובאמצעות עורך דינו הודיע כי אם לא יתאפשר לו לחזור הוא יחמיץ את ההזדמנות להשלים את ההתמחות שלו כרופא.

מקרה נוסף שתואר באתר החדשות ProPublica הוא זה של רופאה צעירה, מתמחה בשנה ראשונה שכבר החלה בעבודתה בבית חולים בקליבלנד. ד"ר סוהא אבו-שאמה, ילידת סודן, נסעה לבקר בני משפחה בסעודיה. כאשר החלו להופיע רמזים בתקשורת בארה"ב על הצו הנשיאותי המתגבש למניעת כניסתם של ילידי 7 המדינות המוסלמיות (שסודן ביניהן), עמיתיה בארה"ב לחצו עליה למהר ולחזור. היא סיפרה כי מיד כשנחתה בארה"ב נלקחה לחקירה שנמשכה 9 שעות.

ב-NEJM פורסמו בסוף השבוע שעבר שני מאמרים שכתבו רופאים מובילים על ההשפעה המזיקה שתהיה לצו הנשיא טראמפ על הכשרת רופאים ועל טיפול רפואי. באחד מהמאמרים צוין, כי ב-2013 הגישו וקיבלו אישור ילידי חמש מהמדינות שנכללות בצו (איראן, עיראק, סודן, לוב וסוריה) 753 בקשות לוויזת סטודנט ברפואה כדי להתמחות בארה"ב. המאמר הנוסף, שנכתב על ידי רופא מוסלמי, תיאר את לבטיו בעקבות הצו הנשיאותי. "העם האמריקני ראוי לטיפול הרפואי הטוב ביותר מהרופאים הטובים ביותר, ללא קשר לארץ המוצא או לדתם", כתב הרופא.

נושאים קשורים:  חדשות,  ההתאחדות הרפואית האמריקנית,  AMA,  הנשיא דונאלד טראמפ,  איסור כניסה לארה"ב,  איסלאם,  איסור כניסה,  NEJM,  ארה"ב
תגובות