VTE

ניהול טרומבואמבוליזם ורידי אקוטי בעולם הקליני

טרומבואמבוליזם מהווה גורם משמעותי לתחלואה ותמותה. עבודה זו עוסקת בניהול של טרומבואמבוליזם ורידי אקוטי בעולם הקליני ומסכמת את תוצאותיו של מאגר המידע האירופאי PREFER ב-VTE

פקקת, קרישה (הדמיית אילוסטרציה)

טרומבואמבוליזם ורידי (VTE) מהווה גורם משמעותי לתחלואה ותמותה באירופה. יש צורך בנתונים מהעולם האמיתי מאחר ומחקרים קליניים אינם משקפים את הספקטרום המלא של חולי VTE המטופלים בעולם הקליני. החוקרים בעבודה זו ביקשו לתעד את האפידימיולוגיה, הניהול והתוצאים של VTE באמצעות מידע ממאגר נתונים תצפיתי גדול.

מאגר המידע PREFER הינו מאגר מידע בינלאומי, לא התערבותי אשר נערך בין ינואר 2013 ליולי 2015 במרכזים ראשוניים ושניוניים בשבע מדינות אירופאיות. חולים עם VTE אקוטי תועדו ובוצע מעקב במשך 12 חודשים.
PREFER ב-VTE כלל 3,455 חולים עם גיל ממוצע של 60.8±17.0 שנים ומתוכם 53.0% היו גברים. רוב החולים עברו הערכה בבית חולים (78.5%). האבחנה שניתנה הייתה DVT ב-59.5% מהמקרים ותסחיף ריאתי (PE) ב-40.5%.

התחלואות הנלוות הנפוצות ביותר היו מחלות קרדיווסקולריות (ללא יתר לחץ דם; 45.5%), יתר לחץ דם (42.3%) ודיסליפידמיה (21.1%). שיעור ניכר מבין החולים קיבל טיפול ראשוני עם הפרין (73.2%), כמעט מחצית מהחולים קיבלו נוגד ויטמין Kי(48.7%) וכרבע קיבלו DOACsי(24.5%). כרבע מכלל התייצגויות היו עבור VTE חוזר וכ-80% מאלו היו אירועים שהתרחשו יותר משנה לפני הפניה הנוכחית.

מסקנת החוקרים היא כי מאגר ה-PREFER ב-VTE מספק תובנות עכשוויות על חולי VTE והניהול שלהם בעולם האמיתי ובכלל זה מאפיינים בסיסיים, גורמי סיכון, מהלך המחלה, תסמינים וסימנים, טיפול ראשוני ותוצאים.

מקור: 

Cohen, A.T. et al.  (2017) Thrombosis and Haemostasis, 7, 1326

 

נושאים קשורים:  VTE,  PE,  תסחיף ריאתי,  קומדין,  הפארין,  DOACs,  מחקרים
תגובות