פודקאסט

ד"ר סילביו בריל: "אין אף תרופה שיש עליה כל-כך מעט מידע כמו קנאביס"

מנהל מכון הכאב באיכילוב בראיון ל-Doctalk: "חסר מידע בסיסי, אין מערכת תומכת, לא יודעים מה באמת החולה מקבל". על מצב הכאב בישראל: "יותר מ-20% מהאוכלוסיה המבוגרת סובלת מכאב כרוני". האזינו לתכנית המלאה

08.11.2017, 13:26
ד"ר סילביו בריל, הילה קורח ומאיה רונן

ד"ר סילביו בריל, מנהל מכון הכאב במרכז הרפואי איכילוב ונשיא האגודה הישראלית לכאב לשעבר, התארח ל-Doctalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל בהנחיית מאיה רונן והילה קורח. ד"ר בריל עסק בשורה ארוכה של נושאים וענה לשאלות הקהל.

"אני חושב שלקנאביס יש מקום חשוב בארסנל התרופות לכאב שיש לנו. אבל יש פער בין זה לבין הגדרת אופן השימוש בו. אין אף תרופה שיש עליה כל-כך מעט מידע כמו קנאביס. אין תרופה אחת שאיתה אנו מתנהגים כמו שמתנהגים בקנאביס - בלי מידע בסיסי, בלי מערכת תומכת, בלי לדעת מה החולה באמת מקבל".

"אנחנו מתחילים עכשיו כמה מחקרים שנוגעים לקנאביס. השאיפה היא לדעת את המינון הנדרש מכל זן של הצמח, מהן תופעות הלוואי וכו'. כמו שדורשים מתרופות רגילות"

"כשאני רושם למטופל קנאביס רפואי" המשיך ד"ר בריל, "אני לא יודע כמה זמן יעבור עד שהוא יקבל אישור ממשרד הבריאות - זה יכול לקחת חודשים, אני לא יודע באיזה זן בדיוק מדובר - יש עשרות זנים בישראל והם שונים זה מזה. מאוד קשה לנו לטפל בצורה הזו".

"הסיבה לכך היא כי אין מאחורי הצמח הזה תקציבי מחקר גדולים. אנחנו באגודה הישראלית לכאב מממנים כ-3 מחקרים בשנה בנושא. אנחנו עכשיו מתחילים כמה מחקרים שנוגעים לקנאביס - ניהול טיפול וכיו"ב. השאיפה היא שלכל זן נדע מה המינון הנדרש, מה תופעות הלוואי וכו'. כמו שדורשים מתרופות רגילות".

ד"ר בריל התייחס למצב הכאב הכרוני בקרב אזרחי ישראל: "סיימנו לפני מספר שבועות סקר מאוד גדול שכלל אלפי ישראלים. נקבל את התוצאות בעוד כמה חודשים, אבל אני מניח שיותר מ-20% מהאוכלוסיה המבוגרת סובלת מכאב כרוני. התלונה השכיחה ביותר היא כאב גב".

בפינת המתמחה, ד"ר אסף הללי, מתמחה שנה חמישית ברפואת עיניים במרכז הרפואי "קפלן", מסכם את שלב ב' וטס לתת התמחות ברשתית ב-UCLA.

אם גם אתם מתמחים או סטאז'רים שרוצים להתראיין לפינת "המתמחה" – אם יש לכם נושא שתרצו להעלות, חוויות לשתף, אג'נדה לקדם, סתם להגיד מילים טובות על המנטור שלכם – מוזמנים להציע את עצמכם לפינה. רק שלחו מייל לכתובת [email protected] ונחזור אליכם.

לו"ז האזנה:

2:50 מה זה כאב

10:20 כמה כואב לישראלים

14:18 מעמד רפואת הכאב

19:13 קנאביס רפואי

27:00 רפואת כאב מגדרית

31:02 סיפור מקרה - גרייה מוחית

33:30 50 שנה למרפאת הכאב באיכילוב

38:10 כאב אונקולוגי

41:10 ספורט וכאב

43:20 עתיד רפואת הכאב

46:06 פינת המתמחה - ד"ר אסף הללי רואה את העתיד בעיניים

האזנה נעימה!
לכל הפרקים של Doctalk

התכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט,  doctalk,  האגודה הישראלית לרפואת כאב,  ד"ר סילביו בריל,  קנאביס,  קנאביס רפואי,  כאב כרוני,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות