חדשות

צוותי רפואה ב"וולפסון" מתרגלים סימולציות פתע של החייאה

רופאים ואחיות מכל מחלקות בית החולים משתתפים בקורס ההחייאה המתקדם (ACLS) ונבחנים על מהלך התרגול בתרחישים שונים

צוות סימולציית החייאה בראשות ד"ר זיו רוזמן. צילום: "וולפסון"

בבתי חולים שונים החלו לאחרונה לתרגל את הצוותים הרפואיים במסגרת קורס החייאה מתקדם תוך שימוש בבובות. השבוע נערך תרגול כזה במרכז הרפואי וולפסון בחולון. בית החולים מסר כי התרגול והבוחן שכל משתתף בקורס צריך לעבור הם חידוש אצלו. הצוות מתרגל סימולציות פתע של החייאה על בובות, בתרחישים שונים, במחלקות שונות בבית החולים.

ד"ר ענת אנגל, מנהלת ביה'ח וולפסון. חשיבות תרגול מצבי חירום. צילום: "וולפסון"

בקורס ההחייאה המתקדם (ACLS) משתתפים רופאים ואחיות. מבדקי הפתע המודגמים על בובות מבוצעים על פי תסריטי החייאה מוכנים מראש. אנשי הצוות מתבקשים להגיב באופן מיידי לסיטואציות קיצון המודגמות להם, במחלקות שונות בבית החולים.

בראש צוות סימולציות ההחייאה עומדים ד"ר זיו רוזמן, רופא בטיפול נמרץ ואילנה הכהן, אחות במחלקה לניתוחי לב-חזה. סימולציות הפתע האלו מתבצעות בסבב קבוע בין כל המחלקות במרכז הרפואי, אחת לכמה שבועות.

במחלקה לאורתופדיה הודגמה סיטואציה שבה מטופל (בובה) חזר מחדר ניתוח כשלפתע איבד דופק והכרה וחווה הפסקת נשימה. הצוות במחלקה פעל על פי פרוטוקול ההחייאה, זיהה את סיבת המצוקה של המטופל (בובה) והדגים מתן שוק חשמלי ועיסוי חזה. מהלך התרגול עמד תחת ביקורת של צוות בוחנים.

ד"ר רוזמן סיפר: "כל הצוותים בוולפסון – רופאים, אחיות וגם אנשי צוות נוספים – מוכשרים עתה לבצע החייאה מלאה בעת הצורך, לרבות מתן שוק חשמלי. באחרונה היה אצלנו מקרה של ממש, במכון להדמיה פולשנית, כאשר אצל מטופל אובחנה הפרעת קצב לב והוא הצריך קיצוב לב חיצוני. לגמרי במקרה, ביום שקדם לכך, ד"ר דניאל בכר מהמכון להדמיה נבחן על אותה הסיטואציה בדיוק. בזכות התרגול שעבר לפני כן ועל פי מהלך הפעילות שלמד, חיי החולה ניצלו".

ד"ר ענת אנגל, מנהלת בית החולים וולפסון, הוסיפה: "חלק מהותי מהחזון שלי בהכשרה של צוותים הוא שיפור איכות הטיפול הרפואי והרחבת פעילויות סימולציה רפואית בתוך בית החולים גם בתחומים הקליניים וגם בתחומי התקשורת. ככל שמתרגלים יותר צוותים במצבי חירום, כך מחזקים את המיומנות ואת החוסן שלהם במקרים של צורך אמיתי בפעולות החייאה".

נושאים קשורים:  החייאה,  ACLS,  קורס החייאה,  חדשות,  המרכז הרפואי וולפסון
תגובות