מגזין

פרופיל רפואי: ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה

למנהל המיון הפנימי והאמבולטורי ב"סורוקה", אבא לעשרה ילדים וסבא ל-13 נכדים, יש פתרון יצירתי לפערים בין הפריפריה למרכז: להקצות במשך שנה אחת בלבד את כל משאביה של מערכת הבריאות רק לפריפריות

ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה ומנהל המיון הפנימי והאמבולטורי. צילום: "סורוקה"

ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל המרכז הרפואי סורוקה ומנהל המיון הפנימי והאמבולטורי, בן 54, נשוי לנורית, הוא אב לעשרה ילדים וסב ל-13 נכדים, או כמו שהוא אומר, "כן ירבו".

הוא מתגורר בבאר שבע ומגיע לעבודה "כל בוקר בשעה שבע, במחלקה לרפואה דחופה של המרכז הרפואי סורוקה".

תחום התמחות: רפואה פנימית.

לימודים: אוניברסיטת בן גוריון.

הישגים: שיפור איכות הטיפול ושביעות רצון המטופלים במלר"ד סורוקה בשנים האחרונות.

מדוע בחרת בתחום זה? "עבודת המלר"ד מרתקת, אין בה רגע דל, הצוות של המלר"ד הוא צוות מעולה ומסור ויש באפשרותנו להשפיע על בריאותם של  מטופלים רבים ברגעים שהם קריטיים להם".

מודל לחיקוי? "ד"ר רפי בהם, אדם ורופא, אשר מקדים תמיד את טובת מטופליו לטובתו האישית; וגיסי, ד"ר נועם חרץ ז"ל, אשר נפטר בחטף השנה – איש אשכולות, בעל ידע רפואי אינסופי, זריזות, זיכרון ולב אוהב למטופליו".

מקרה בלתי נשכח בחיים המקצועיים? "כמתמחה צעיר טיפלתי במטופל אשר הגיע למחלקה לאחר חודש שבו סבל מכאב גב עז. אותו מטופל ראה מספר רופאים אשר המליצו לו לפנות לתמיכה נפשית. בהגיעו למחלקה ביום חמישי בחצות, עלה מיד החשד שמדובר בלוקמיה חדה. ייצבנו את החולה, נעשתה בדיקת מח עצם ואכן אובחנה לוקמיה חדה. בישרנו על האבחנה לחולה ולמשפחתו, וביום שישי עם כניסת השבת, לאחר שסיימנו לטפל בחולה ולייצבו, שבתי הביתה. תאריך לידתו של החולה היה זהה לשלי".

אם לא היית רופא? "הייתי ככל הנראה נשאר בצה"ל, שאותו עזבתי בגיל 25 לטובת לימודי הרפואה. הייתי ממשיך בתפקידי פיקוד בשדה".

תחביבים? "טיולים רגליים בארץ ישראל, בעיקר בנחלים בצפון ובדרום. לאחרונה עשיתי מסלול רגלי ל'פרסת נקרות' בנגב שניתה מלאת מים לאחר השטפונות בנגב".

המוטו בעבודה היומיומית? "אנחנו כאן בשביל המטופלים".

מה היית משנה במערכת הבריאות? "יש לנו מערכת בריאות מדהימה ואיכותית, ובכל זאת הייתי במשך שנה אחת בלבד מקצה את כל משאביה הזמינים רק לפריפריה הצפונית והדרומית של מדינת ישראל".

נושאים קשורים:  חדשות,  מגזין,  מיון,  מלר"ד,  המרכז הרפואי "סורוקה"
תגובות
אנונימי/ת
15.06.2018, 09:35

מי שחושב שיש שפע במערכת הבריאות במרכז טועה מטעה ולא בקי.
מערכת הבריאות הציבורית קורסת בכללותה
מההו זמן המתנה לבדיקות וטיפולים במרכז???

אנונימי/ת
15.06.2018, 11:54

אדם ישר וצנוע, כפי שאמר על אחרים יאמר עליו, "כן ירבו"