חדשות

"פדה-פוריה": גידול בגודל כדור טניס הוסר בהצלחה מגרונו של צעיר

בניתוח מורכב וממושך של רופאי המחלקה לכירורגיית פה ולסתות הוצא בשלמותו הגוש שהתחיל בצוואר והגיע עד בסיס הגולגולת וגרם להיצרות הלוע

המטופל לאחר הניתוח ב"פדה-פוריה"

המרכז הרפואי פדה-פוריה דיווח אתמול (א') על מקרה חריג שטופל במחלקה לכירורגיית פה ולסתות: הסרת גידול בגודל של כדור טניס - 8 ס"מ.

על המקרה נמסרו הפרטים הבאים: החולה, בן 34, גילה לפני כשנתיים "משהו מוזר" בחך. מאחר שלא סבל מכאבים, דחה את הטיפול. "ראיתי", סיפר "שיש עמוק בחך א-סימטריה". לפני חודשיים לערך החל לחוש כאבים בגרון וקושי בבליעה. רופא אף-אוזן-גרון בקהילה הפנה אותו לבדיקות CT ו-MRI שבהן אותר גוש בגודל 8-7 ס"מ בצוואר.

הגידול בצוואר כפי שנראה בצילום רנטגן

בעקבות הממצא הופנה בדחיפות לד"ר עימאד אבו אל נעאג', מנהל המחלקה לכירורגיית פה ולסתות במרכז הרפואי פדה-פוריה.

הרופא סיפר: "כשראיתי את ממצאי הבדיקות, המלצתי על ניתוח דחוף.  צמח אצל המטופל גוש בקיר הלאטרלי (הצדדי) של הלוע. מדובר היה בגידול שפיר אבל הגוש שהתחיל בצוואר והגיע עד בסיס הגולגולת גרם להיצרות הלוע. היינו חייבים לפעול בגישה כירורגית כדי להוציא של הגידול בשלמותו. האזור שבו התפתח הוא רגיש מאוד. יש בו כלי דם ועצבים חיוניים לתפקוד האיברים הפנים והצוואר".

בניתוח מורכב שארך כשמונה שעות הוסר הגידול במלואו ובהצלחה. ד"ר אבו-אל נעאג' הוסיף: "היה צורך לפתוח את הפנים - השפה והלסת - ולחצות את הלסת, שאותה חיברנו אחר כך  מחדש על ידי פלטות. הגענו לגוש, הפרדנו את כל העצבים וכלי הדם והוצאנו אותו בשלמותו. לאחר חיבור הלסת, סגרנו את הפנים והם הוחזרו למצב שלפני הניתוח".

ד"ר אבו אל נעאג' הדגיש: "היה צורך בפעולה דחופה כיוון שאם הגוש היה ממשיך לגדול, המטופל היה מגיע לחסימת מעבר האוויר ולחנק. ככל שהגידול גדול יותר, כך קשה יותר להוציאו מבלי לפגוע בעצבים הרגישים שסביבו ויש סכנה גם לפגיעה בתפקוד העין, הלשון, החך ועוד. לשמחתנו הרבה, המנותח יצא ללא פגיעה עצבית ויוכל לחזור לתפקוד מלא בתוך שבועיים".

נושאים קשורים:  גידול בגרון,  כירורגיית פה ולסת,  ד"ר עימאד אבו אל נעאג',  תיאור מקרה,  חדשות,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות