• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ליצמן לרופאי המשפחה: "אנחנו רחמנים בני רחמנים וזה מוסיף הרבה לרפואה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן נפגשו בכנסת עם עשרת רופאי המשפחה שזכו בפרס ע"ש דניאלי זוננפלד לשנת 2018

בטקס להענקת הפרס ע"ש דניאלי זוננפלד

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן נפגשו אתמול (א') בכנסת עם עשרת רופאי המשפחה שזכו בפרס ע"ש דניאלי זוננפלד, לשנת 2018, שהוקדש לרופאי המשפחה.

הרופאים נבחרו על ידי יותר מ-150 אלף מטופלים ובני משפחותיהם, דרך שאלון באתר קרן דניאלי באינטרנט, מתוך כ-5,000 רופאי משפחה בישראל מכל קופות החולים. הם דורגו בהתאם לאמפתיה והיחס האישי שהם מעניקים למטופליהם.

ראש הממשלה נתניהו אמר: ״אני רוצה להגיד לכם שבשום מצב אינני רוצה שייעלם הצורך במגע האנושי היסודי הזה. כי עם כל המיכון, האוטומציה והדיגיטציה, בני אדם אינם מכונות ולכן נדרש לבני אדם שיטפלו בבני אדם ואתם מייצגים את בני האדם האלה ואת נפש האדם״.

בהתייחסותו למהפכה הדיגיטלית הצפויה בעולם הרפואי, אמר נתניהו: ״אנחנו עומדים בפני אפשרות של המהפכה הבריאותית הגדולה ביותר מאז המאה ה-19, מהפכת הבריאות הדיגיטלית. אני בדרך כלל ממעיט להשקיע בחידושים, אבל בחרתי לעשות זאת בנושא הסייבר ובחרנו לעשות את זה יחד בנושא הבריאות הדיגיטלית כיוון שיש למדינת ישראל מאגר נתונים ממוחשב ייחודי של הרקורד הרפואי לגבי 98% מאזרחי ישראל. זה מאגר נתונים שאין דוגמתו כמעט בשום מקום בעולם.

"בחרנו להשקיע בזה מיליארד שקל כדי לאפשר מאגר נתונים תלת ממדי וזה דבר עוצמתי מאוד בפוטנציה. אנחנו רוצים להריץ עליו אלגוריתמים שונים. זה ישים אותנו במצב ייחודי: אנחנו יכולים אז להביא רפואה פרסונלית וגם רפואה מונעת. אנחנו עומדים בפני פריצה גדולה מאוד להערכתי״.

ראש הממשלה בירך את הרופאים "על התרומה לבריאות הציבור. קראתי את הספר 'דניאלי שלי' והתרשמתי מהלב העצום של דניאלי הצעירה ומרצון הנתינה שהיה לה והמסירות הגדולה." בפנותו למשפחת זוננפלד אמר: "בחרתם בדרככם זו כדי להמשיך את האור הזה ואני חושב שהפרויקט שיזמתם הוא יוצא מן הכלל. הוא משקף בדיוק את הרוח של דניאלי ז"ל (נהרגה בתאונת דרכים) וגם את הרוח של המשפחה. יש משהו מיוחד ברופאים שהם לא רק מקצועיים אלא גם קשובים ללב ולמצוקות החולים שלהם״.

סגן שר הבריאות ליצמן הוסיף ואמר לרופאים מקבלי הפרס: ״אתם נמצאים בחזית הטיפול, במגע יום יומי עם המטופלים. אתם שליחי הציבור שמביאים מזור ומרפא. המגע הראשוני שלכם עם המטופלים הוא חלון הראווה של מערכת הבריאות בישראל. זכייתכם בפרס היא דוגמה ומופת להצבת המטופל במרכז הטיפול.

״מה שיש לנו ואין במקומות אחרים זה המגע האישי של רופאים עם מטופליהם. אנחנו רחמנים בני רחמנים וזה מוסיף הרבה לרפואה".

סגן השר בירך את יוזמי פרס דניאלי: "הפרס השנתי עושה צעד גדול כדי לעודד את הרופאים  בכל המקומות, המגזרים והשכבות וייתן עידוד גדול לרופאים להצטיין".

פרס דניאלי הוא לזכרה של דניאלי זוננפלד ז״ל שנהרגה בתאונת דרכים לפני כשלוש שנים וחצי והיא רק בת 20, בשובה מפעילות התנדבותית בבית החולים לילדים שניידר שבו ליוותה ילדים חולי סרטן.

אביה של דניאלי, מוטי זוננפלד, שהודה לראש הממשלה, סיפר: ״אלה שנבחרו הם הרופאים המסורים של מדינת ישראל מתוך 5,400 רופאי משפחה. אלה הם המלאכים בלבן. עשרה הרופאים היושבים כאן קיבלו מאות המלצות שהצביעו על הצד האנושי בעבודתם - חשוב לא פחות מהצד הטכני ברפואה. זה אחד הפרויקטים שיזמנו לזכרה של דניאלי שהייתה אמורה להיות היום בשנה הרביעית בלימודי רפואה״.

נושאים קשורים:  רופאי משפחה,  פרס ע"ש דניאלי זוננפלד,  חדשות,  ראש הממשלה בנימין נתניהו,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות