חדשות

יו"ר הר"י מזהיר את הציבור: "סכנת חיים בבתי החולים בישראל"

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי ומנהל חטיבת הפנימיות ב"שיבא" ד"ר אהוד גרוסמן מתריעים: "אל תגיעו למיון"

"למה בדיוק משולה הגבינה בתגובת משרד הבריאות? לחוסר התקינה במחלקות בבתי החולים ובקהילה? למחסור ברופאים במחלקות בתי החולים? לעומסים הבלתי נסבלים?"

"אין לי עצה אחרת לציבור, אלא: הימנעו מלהגיע בימים אלה לחדר המיון". כך אמר אתמול (ב') יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי בראיון ל-Ynet.

גם ד"ר אהוד גרוסמן, מנהל חטיבת הפנימיות בתל השומר, השיא לציבור עצה דומה. אמש מול מצלמות ערוץ 13 אמר ד"ר גרוסמן: "אל תבואו למיון. החולים כאן מחכים כבר שבע שעות ואין לאן להעבירם. זה מצב בלתי נסבל".

"מערכת הבריאות בישראל", שב והדגיש פרופ' חגי, "נמצאת במשבר כרוני. בחורף המשבר רק מתעצם יותר. המשבר גדול משום שמדינת ישראל לא השכילה להשקיע במערכת הבריאות הציבורית במהלך כל 20 השנים האחרונות. תת התקצוב מוערך עתה ב-15 מיליארד שקל. יש מחסור חמור במיטות אשפוז. חסרות כבר עתה 12,000. במצב הזה, למרות רופאים, אחיות ואנשי צוות נוספים שנותנים את המרב ועושים את המיטב, קיימת כבר סכנה לחיי אדם".

פרופ' חגי אמר עוד באותו ראיון: "ההסתדרות הרפואית יחד עם האיגוד לרפואה פנימית יצאו בקמפיין בנושא הזה כדי להמחיש את המצוקה של המחלקות הפנימיות. רואים בהן כבר תפוסה שמגיעה ל-150%-140%. מסיבה זאת חלק ניכר מהמאושפזים נמצאים במסדרונות או בכל מקום אחר במחלקות. רופא אחד במשמרת אחת נאלץ לטפל ב-15-12 חולים. דרשנו, בעתירה לבג"ץ, שתהיה תוספת של 350 מיטות מדי שנה אבל מנכ"ל משרד הבריאות שהופיע בדיון בבג"ץ אמר שהמצב הנוכחי סביר וסירב לתוספת הנדרשת".

במצב הזה, הדגיש פרופ' חגי, "אם אין צורך להגיע למיון - כדאי להימנע. במיון ובמחלקות הפנימיות יש זיהומים צולבים. זו תוצאה מהצפיפות. במחלקה פנימית שבה צריכים להיות לא יותר מארבעה חולים בחדר, יש כבר שישה כשכל אחד חולה במחלה אחרת. במצב הזה ברור שיהיו זיהומים צולבים. דו"ח מבקר המדינה כבר קבע שבמדינת ישראל מתים מדי שנה עד 6,000 חולים כתוצאה מזיהומים צולבים שבהם נדבקו בבתי החולים".

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  מיון,  זיהומים,  מיטות אשפוז,  חדשות,  פרופ' ציון חגי
תגובות
אנונימי/ת
30.01.2019, 07:28

כואב הלב לראות את הצוות הרפואי שפשוט נופל מרגליו מרוב הלחץ והעומס הבלתי שפוי בעליל.

אנונימי/ת
30.01.2019, 07:28

כואב הלב לראות את הצוות הרפואי שפשוט נופל מרגליו מרוב הלחץ והעומס הבלתי שפוי בעליל.

הצוות נתניהו - ליצמן - כחלון צריך רענון דחוף

אנונימי/ת
23.04.2019, 18:47

בכתבה שפורסמה בגלובס אתמול 22 לאפריל 19 צוין שיהדות התורה הינה המפלגה היחידה שהכניסה בהסכם הקואליציוני עם הליכוד ב2015 דרישות בתחום הבריאות.
לכן היה כדאי להפסיק להטיל בוץ ללא הבחנה על ליצמן, מדובר באדם עם רקורד של עשיה בידו, קצת הוגנות ויושרה לא תזיק לנו כרופאים וכדאי שנדע לפרגן לזולת כפי שעושה גלובס במקרה דנן, חג שמח.

הצוות נתניהו - ליצמן - כחלון צריך רענון דחוף

אנונימי/ת
01.02.2019, 15:04

הבן אדם הזוי:
"אל תגיעו לבית החולים אם אינכם צריכים"
למה אנשים מגיעים לבית החולים לבלות בסופ"ש?
שהר"י תיטול קורה מבין עיניה איך הגענו למחדל שכזה....