• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

"יד על הדופק": תערוכה חדשה מגוללת את סיפורו של בית החולים רמב"ם

צילומי ארכיון היסטוריים, ציוד רפואי מהמאה הקודמת ומיצגים אינטראקטיביים שמדמים את פעילות בית החולים הגדול בצפון בתערוכה המוצגת בימים אלה במוזיאון העיר חיפה

"יד על הדופק" - דברי ימי רמב"ם במזיאון חיפה

במוזיאון העיר חיפה נחנכה תערוכה חדשה המגוללת את סיפורו של בית החולים הגדול בצפון הארץ, רמב"ם, המציין עתה 80 שנה לקיומו. בתערוכה "יד על הדופק" צילומי ארכיון וכן מוצגים פריטי ציוד רפואי מהמאה הקודמת שבהם נעשה שימוש בבית החולים.

ראשיתו של רמב"ם הוא בית חולים בריטי ממשלתי. לאחר הקמת המדינה ובשמו החדש רמב"ם החלה פריחתו ומיצב עצמו כאחד מבתי החולים המובילים בישראל.

באירוע הפתיחה של התערוכה נטלו חלק חברי הנהלת רמב"ם, בכירי בית החולים, ותיקיו וידידיו לצד אישי ציבור ותרבות חיפאיים. בין המברכים: ד"ר צבי בן-ישי, לשעבר סגן מנהל רמב"ם, נעמה לזימי, יו"ר דירקטוריון מוזיאוני חיפה, פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, ענבר דרור לקס, אוצרת מוזיאון העיר וליאת מרגלית, אוצרת התערוכה.

התערוכה מספקת הצצה אל עולם הרפואה הישראלי ומראה כיצד בתי החולים בכלל ורמב"ם בפרט התמודדו עם קשיים שונים לאורך העשורים מאז הקמת המדינה. בתערוכה מוצגים צילומי ארכיון היסטוריים, ציוד רפואי מהמאה הקודמת ומיצגים אינטראקטיביים שמדמים את פעילות בית החולים הגדול בצפון. כן מוצגים בה גם כמה מההצלחות שהושגו בית החולים, כניסת טכנולוגיות חדשות, שיטות טיפוליות וניתוחיות.

"רמב"ם", אמר פרופ' ביאר, "הוא הרבה יותר ממקום שבו מטפלים באנשים, הוא סמל לישראליות, לדו קיום, לערכים של הומניות וחדשנות, לפסיפס אנושי מרתק. הידיעה שאנחנו חלק בלתי נפרד מדפי ההיסטוריה היא לא פחות ממדהימה".

התערוכה תוצג עד 13 ביולי. סרטון וידיאו שהועלה ליוטיוב מספק למתעניין הצצה.

נושאים קשורים:  בית החולים רמב"ם,  פרופ' רפי ביאר,  תערוכה "יד על הדופק",  מוזיאון חיפה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
18.02.2019, 21:08

מומלץ בחום!!!