פודקאסט

"אם התרופה יעילה יותר מכימותרפיה בקו שני - סביר שתהיה כזו גם בקו ראשון"

ד"ר רענן ברגר בראיון ל-Doctalk: "מחקרים קליניים בוחנים מתן תרופות אימונותרפיות בקו ראשון. המחקר המשמעותי ביותר היה של קיטרודה, שכתוצאה ממנו אנו מטפלים כך במסגרת סל הבריאות". האזינו לתכנית המלאה

29.08.2019, 16:47

ד"ר רענן ברגר, מנהל המכון האונקולוגי במרכז הרפואי ע"ש שיבא, תל השומר, התארח ב-Doctalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל בהנחיית מאיה רונן והילה קורח. ד"ר ברגר התארח במסגרת הסדרה המיוחדת בנושא אימונותרפיה בסרטן, ועסק באימונותרפיה בסרטן דרכי השתן.

"ברגע שהמנגנון שמעכב את עיכוב מערכת החיסון התגלה בסוגי סרטן אחרים - מלנומה וסרטן כליה - ופותחו תרופות יעילות שפועלות על מנגנון זה, היה ברור שכדאי לנסות את זה על מחלות נוספות" הסביר ד"ר ברגר, "אחת מהן היא ממאירויות של דרכי השתן, כיוון שיש בה הרבה מאוד מוטציות בגידול, ולכן יש סיכוי טוב יותר שמערכת החיסון תזהה את הגידול ותפעל נגדו".

"המחקר הראה יתרון מאוד משמעותי למתן קיטרודה, גם ברמת איכות החיים ומשך הטיפול, אבל יותר חשוב - בהארכת תוחלת החיים"

"המחקר המשמעותי ביותר שנעשה בנושא אימונותרפיה בסרטן דרכי השתן היה של קיטרודה, שכתוצאה ממנו אנו מטפלים כך במסגרת סל הבריאות" המשיך ד"ר ברגר, "במחקר בדקו מטופלים מתקדמים שקיבלו כימותרפיה מסוג פלטינום או נגזרת שלה. והשאלה היא מה לתת בקו שני - השוו קיטרודה אל מול כימותרפיה לפי בחירת הרופא".

"המחקר הראה יתרון מאוד משמעותי למתן האימונותרפיה, כלומר קיטרודה, גם ברמת איכות החיים ומשך הטיפול, אבל יותר חשוב - בהארכת תוחלת החיים. זה סלל את הדרך להכניס את האימונותרפיה לסוג המחלה הזה. במקביל - פתחו מחקרים שבודקים את יעילות התרופה בקו ראשון, מתוך הנחה שככל שמקדימים את הטיפול היעיל - כך גדל שיעור ההשרדות של המטופל ושיפור איכות החיים שלו".

לו"ז האזנה:

2:20 סרטן דרכי השתן - ממחלה שטחית למתקדמת

4:51 סוגי המחלה - מהקשה אל הקל

8:19 הטיפול לפני עידן האימונותרפיה - והיום

13:46 תופעות לוואי

19:07 מחקרים קליניים ותוצאותיהם

21:14 יתרונות כקו ראשון לעומת קו שני

25:06 סרטן שאינו גרורתי

האזנה נעימה!
לכל הפרקים של Doctalk

הפרק בתמיכת חברת MSD

התכנית הוקלטה באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט,  ד"ר רענן ברגר,  אימונותרפיה,  קיטרודה,  סרטן דרכי השתן