חדשות

האמריקאים לוו אשתקד 88 מיליארד דולר כדי לשלם על הטיפול הרפואי שלהם

סקר "גאלופ" מגלה: האמריקאי הממוצע הוציא מעל 10,700 דולר לשנה על טיפול רפואי – יותר מכל מדינה אחרת | 65 מיליון בגירים לא פנו לקבלת טיפול רפואי בשל המחיר שנדרשו לשלם

שכר רופאים בארה"ב (צילום: אילוסטרציה)
עלות טיפול רפואי בארה"ב (צילום: אילוסטרציה)

בשנה האחרונה לוו האמריקאים במצטבר 88 מיליארד דולר רק כדי לשלם את הוצאות הטיפול הרפואי שלהם, כך עלה מתוך סקר חדש של "גאלופ" שפורסם השבוע. סך ההוצאה מסתכם ב-3.5 טריליון דולר וב-2026 הוא צפוי לנסוק ל-5.6 טריליון.

עוד עלה מהסקר כי אחד מכל שמונה אמריקאים הזדקק לסיוע כדי ללוות את הכסף רק כדי להרשות לעצמו את קבלת הטיפולים והתרופות. זאת ועוד, 65 מיליון בגירים שיש להם בעיית בריאות כלשהי לא פנו לקבל את הטיפול הנדרש עבורם רק בגלל המחיר שנדרשו לשלם עבורו. כמעט 25% נאלצו "לשבור חסכונות" עבור קבלת שירותי בריאות וטיפול רפואי.

עורכי הסקר ציינו כי הנתונים המטרידים הללו מבליטים את העובדה שמעט מאד אמריקאים בטוחים מפני משבר כלשהו שעלול לפקוד את המערכות המספקות להם שירותי רפואה. תלונות רבות על ההוצאה הכספית הגבוהה הנדרשת מכל אמריקאי מתמקדות במימון ביקורים במיון או במרפאות חוץ. רק כשליש מהאמריקאים מדסקסים את סוגיית מחירי התרופות והטיפול עם הרופאים שלהם.

ב-2017 הוציא האמריקאי הממוצע מעל 10,700 דולר לשנה על טיפול רפואי – יותר מכל מדינה אחרת, ובהשוואה לכמה מהן אפילו כדי פי שתיים, ויחד עם זאת ארה"ב מדורגת בעקביות קרוב מאוד לתחתית דירוג המדינות המפותחות בעולם בכל מדדי הטיפול הרפואי .

אחד הנושאים שהממשל הנוכחי מנסה לפתור בהקשר לבריאות: כיצד לצמצם את ההוצאה לנפש, למשל על ידי אילוץ חברות התרופות להוזיל באופן משמעותי את המוצרים שלהן. במיוחד מכוונת הפעילות הזאת של הממשל ולחציו על המחוקקים, לאשר צעדים שונים הנדרשים לשם כך עקב הנסיקה במחירי אינסולין עבור חולי סוכרת. משפחות רבות דיווחו שהם איבדו את יקיריהם רק משום שאלו לא יכלו להרשות לעצמם לרכוש תרופות למחלה זאת או טיפולים מתחייבים אחרים.

עוד עלה מהסקר כי משתתפיו איבדו את התקווה לשינוי לטובה כלשהו בטווח הנראה לעין. יותר מ-75% דיווחו כי הם מצפים לעלייה נוספת בהוצאות שלהם על בריאות ושירותים רפואיים בשנתיים הקרובות.

כ-45% מהאמריקאים, כך על פי הסקר, הביעו דאגה עמוקה שבמקרה של אירוע בריאותי גדול שעימו יצטרכו להתמודד, הבעיה הכספית הכרוכה בקבלת הטיפול תרושש אותם עד פשיטת רגל, בכלל זה אחת מכל שלוש המשפחות שההכנסות השנתיות שלהן לפחות 180 אלף דולר.

עם זאת עלה מתוך הסקר שכמעט מחצית מהנשאלים "חשים שאיכות הטיפול הרפואי בארה"ב היא הטובה ביותר בעולם" וכמעט 70% השיבו כי הם "מרוצים עד מרוצים לעתים קרובות מאוד על סמך נסיונם מהמערכת הרפואית".

נושאים קשורים:  רפואה בארה"ב,  טיפול רפואי,  מחירי תרופות,  מחירי טיפול רפואי,  חדשות,  סקר גאלופ,  עלות שירותים רפואיים
תגובות
אנונימי/ת
06.04.2019, 09:32

לשם נגיע אם נמשיך בהערצה לאותו אורח חיים מחד ובהגדלת ההוצאה על רפואה שמטפלת בחולים מאידך, במקום ברפואה מונעת.