חדשות

סטודנטים לרפואה למשרד הבריאות: "הכירו בבחינת הגמר האירופאית"

320 סטודנטים לרפואה הלומדים בחו"ל פנו לסגן שר הבריאות בבקשה לא לחייב אותם בבחינת רישוי נוספת בישראל | משרד הבריאות: "בחינת USMLE היא היחידה העומדת בקריטריונים אך הבקשה תיבחן"

סטודנטים לרפואה בחו"ל. אילוסטרציה

320 סטודנטים לרפואה הלומדים בחו"ל פנו בשבוע שעבר לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן וביקשו שעמידה בחינת גמר במוסד אירופאי וקבלת רשיון עבודה כרופא באירופה יוכרו לשם עבודה בישראל. על הפנייה דיווחה היום (ד') מיטל יסעור בית אור ב"ישראל היום".

כך, על פי הדיווח, נכתב בפנייה לסגן השר: "אתגרי הסטודנטים הישראלים ללימודי רפואה בחו"ל הם רבים, כאשר אחד העיקריים שבהם הוא הדרישה לעשות מבחן רישוי ישראלי וזאת כדי לעסוק במקצוע הרפואה בארץ. "בוגר שעבר בהצלחה את מבחן הרישוי האירופאי יכול לעסוק ברפואה בכלל מדינות האיחוד האירופאי, שבהן נמצאים מיטב המוסדות המובילים ברפואה ובעלי שם עולמי, למשל בגרמניה, איטליה, שבדיה ועוד. אלא שהוא אינו יכול לעסוק ברפואה בישראל ללא מעבר של בחינת הרישוי הממשלתית בנוסף. מכאן שישראלי בוגר רפואה בחו"ל, שברצונו להגיע ולעבוד בארץ, נדרש לעשות שתי בחינות רישוי - אירופית וישראלית. האין זה אבסורד?".

יש לציין כי בדו"ח מבקר המדינה שפורסם אשתקד הובא עדויות שבתי ספר לרפואה במולדובה ובארמניה פועלים ברמה נמוכה. בעקבות הדו"ח הודיע משרד הבריאות שאיננו מכיר בלימודי רפואה במדינות אלו.

נושאים קשורים:  רשיון לרפואה,  סטודנטים לרפואה,  לימודי רפואה בחו"ל,  בחינת USMLE,  חדשות,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
אנונימי/ת
04.07.2019, 11:57

האבסורד הוא שעם רשיון אירופאי אנשים בוחרים לעבוד במערכת הבריאות הישראלית המפורקת ומוותרים על התמחויות מדהימות ומושקעות באירופה. וזה בנוסף לתרומה של לפחות חצי מיליון שקלים למדינה בעלויות ההשכלה והמחיה, סכום שלעולם לא יקבלו בחזרה בתנאי העבדות בישראל.

אנונימי/ת
04.07.2019, 14:04

ינתיים חלק לא מבוטל מהאחיות הצעירות רק מערימים קשיים על מתמחים וסטאז'רים במחלקות - לא עושות ליינים,לא אקג,לא בדיקות דם...מתמחה יכול לעבוד בקדחתנות בתורנות לילה על 15 קבלות והאחות תגיד לו שצריך ליין בחדר מסויים מבלי לנסות לבד ומיד אחרי זה תמשיך לאכול קורנפלקס ולהריץ צחוקים עם הקולגות שלה בעמדת אחיות.נסתדר מעולה בלי תגבור של אחיות

אנונימי/ת
04.07.2019, 14:20

כבוגר בית ספר לרפואה בהונגריה עשיתי חלק מהסטאז בישראל ואכן חלק נכבד מהעבודה שהוטלה עלי ועל המתמחים הצעירים היה לקחת דם ולהתקין ליין וקבלות למניהן. אם זה הרוטינה של מתמחים בישראל אז באמת תודה אבל לא תודה. יש לי רשיון לטפל בחצי מיליארד איש, ואפילו כמה יהודים !

אנונימי/ת
04.07.2019, 14:20

כבוגר בית ספר לרפואה בהונגריה עשיתי חלק מהסטאז בישראל ואכן חלק נכבד מהעבודה שהוטלה עלי ועל המתמחים הצעירים היה לקחת דם ולהתקין ליין וקבלות למניהן. אם זה הרוטינה של מתמחים בישראל אז באמת תודה אבל לא תודה. יש לי רשיון לטפל בחצי מיליארד איש, ואפילו כמה יהודים !

אנונימי/ת
04.07.2019, 18:07

חצופים.
חלק לומדים באירופה בבתי ספר מצויינים אבל חלקם לומדים באירופה בבתי ספר פח עם שדות קלינים שלא מגיעים לקצה של הקצה ממה שיש בישראל. גם לא השקיעו מספיק והתקבלו בארץ כי כנראה שלא היו טובים מספיק וגם רוצים להיכנס לעבוד פה בלי מבחן שהוא חובה לכל רופא שלמד בישראל.
תפסיקו להתבכיין ותעשו את המבחן כמו כל סטודנט שלמד פה. לא התקבלתם וברחתם לחו"ל זאת בעיה שלכם.

אנונימי/ת
05.07.2019, 10:13

כדאי שתקרא שוב, בוגרי אירופה (האיחוד הארופאי) ישבו ועברו מבחן הסמכה. לא מדובר כאן על בוגרי מולדובה או גיאורגיה. השליפות שלך מעידות על הפרקטיקה שלך? נשמע שטוב לך בטחינה היומיומית, המהלך אומנם יפגע לך באגו המפונטז אבל בהחלט ישפר את איכות החיים שלך עם הקלה משמעותית בעומס העבודה.

אנונימי/ת
05.07.2019, 10:15

תתפלא, לא כולם רוצים ללמוד בבאר שבע! אני בחרתי אירופה כי זה פשוט יותר טוב מישראל, איך שלא תסתכל על זה.

אנונימי/ת
04.07.2019, 20:32

המדינה עלולה להפסיד עשרות רבות של בוגרי רפואה מוכשרים שיבחרו לא לחזור לישראל. יש להתייחס לבעיה במלוא הרצינות והגמישות.
גם כך יש מחסור אדיר ברופאים שרא יחמירמ בשנים הקרובות.

אנונימי/ת
06.07.2019, 04:32

אין דבר כזה "בחינת רישוי אירופאית" ואין דבר כזה "רשיון אירופאי", לכל מדינה באירופה יש מערכת נפרדת של בחינות ורישיונות, כך שהטענות בעצומה לא לגמרי ברורות לי.

אם הכוונה שבמדינות מתקדמות כמו גרמניה ושווייץ מקבלים לסטאז' בוגרי מזרח אירופה ללא בחינות נוספות, אז זה משהו שצריך להוכיח אותו.

אנונימי/ת
06.07.2019, 10:38

כל מדינה חברה באיחוד הארופאי המורחב מחוייבת לקבל את הרשיון של חברות אחרות באיחוד המורחב (כולל נורווגיה ושוויץ) ועל כל החברות סטנדרט אחיד שמוכתב על ידי הפרלמנט האירופאי. מומחה באחד מקבל רשיון בשניה בתוך שבועיים על פי התקנות.

אנונימי/ת
06.07.2019, 09:04

לפני כמה שנים החליטו לפתור בוגרי חו"ל מבחינות בישראל במידה ועשו את את שני חלקי ה USMLE. זו הייתה החלטה נכונה, ואין צורך לבצע שינויים נוספים

אנונימי/ת
06.07.2019, 10:38

קיבלת את הרשיון שלך אז שהשאר יזדיינו. טיפוסי.