חדשות

60 עוזרי רופא מצטרפים לצוותי המחלקות לרפואה דחופה בבתי החולים

עוזרי הרופא מיועדים להעניק טיפול ראשוני במיון לצד רופאים ואחיות | בימים אלה מסיימת ועדת גמזו את דיוניה שתמליץ באילו תחומים נוספים הם יועסקו

חדר מיון. צילום: אילוסטרציה

לאחר שני מחזורי הכשרה הצטרפו 60 עוזרי רופא למחלקות לרפואה דחופה בבתי החולים השונים. במחזור הראשון סיימו את ההכשרה 31 עוזרי רופא ובשבוע שעבר (ג') קיים משרד הבריאות טקס סיום המחזור השני שבו הוכשרו עוד 29.

כל עוזרי הרופא הם פרמדיקים בהכשרתם הקודמת ובחלקם גם למדו רפואה או שהם בוגרי תכנית לימודים של עוזרי רופא שנהוגה מכבר בצפון אמריקה. על פי הגדרת תפקידם החדש, הם מיועדים להעניק טיפול ראשוני במיון לצד רופאים ואחיות. בין הפעולות שיבצעו: אבחון ראשוני, טיפול, שינוע והשגחה של מטופלים מורכבים ובעת הצורך פעולות החייאה.

הנהגת עוזר רופא במלר"ד מוגדרת על ידי משרד הבריאות כחלק מ"תכנית לאומית לקידום ושיפור הפעילות במחלקות לרפואה דחופה לצד הוספת תקנים לכלל מקצועות הבריאות, שיפור תשתיות ומתן תמריצים כספיים".

הידע הקליני שצברו בוגרי ההכשרות יאפשר להם לטפל ביעילות במקרי חירום מורכבים ולרופאי המחלקה לרפואה דחופה שלידם, להסתייע בהם בהפחתת העומס.

אודי גלבשטיין, מנהל תחום עוזרי הרופא במשרד הבריאות, המוביל את תכנית ההכשרה, אמר בטקס סיום מחזור ב': "בוגרי ההכשרה הזאת הם לראייתי לא פחות מפורצי דרך בתחום הזה בישראל. תפקיד עוזר הרופא קיים למעלה מ-50 שנה בארה"ב ומתפתח מאוד בשנים האחרונות במדינות נוספות.

"מערכת הבריאות בישראל  מבינה את הפוטנציאל הגלום בבעל תפקיד כזה למתן שירות רפואי יעיל ובטוח לפונים למחלקות לרפואה דחופה וגם בתחומי רפואה נוספים. הצלחתו של המיזם תלויה בראש ובראשונה באיכות כוח האדם המוכשר לתפקיד אך גם ביכולתם של מנהלי המחלקות והרופאים בבתי החולים, לקלוט אותם ולאפשר להם לפעול בהתאם להמלצות האיגוד הישראלי לרפואה דחופה".

ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, הדגישה כי ״מדובר בתפקיד חשוב המשפר את הטיפול במחלקות לרפואה דחופה והוא בעל פוטנציאל התרחבות לתחומים נוספים". בימים אלה, מסרה, מסתיימת עבודת ועדה ("ועדת גמזו") הדנה בנושא כדי להסדיר את סמכותם וממשק הפעולה של עוזרי רופא מול צוותי הרפואה והסיעוד".

נושאים קשורים:  מלר"ד,  מיון,  עוזרי רופא,  פרמדיקים,  ד"ר ורד עזרא,  חדשות,  דו"ח ועדת גמזו
תגובות
25.07.2019, 09:32

שלום רב,
אכן פרויקט מבורך,
יחד עם זאת מאחר מדובר בטיפול רפואי עם סמכויות של רופא, יש לבדוק את איכות המתקבלים לפרויקט , במבחנים אישיים ובריאיונות אישיים
בברכה,
ובהצלחה