• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

משרד הבריאות מאשים את האחיות בפגיעה בטיפול הרפואי עד סכנת חיים

מסמך שהכין משרד הבריאות מציג נתונים על היקף הפגיעה בחולים עקב עיצומי האחיות | הסתדרות האחיות : "זוהי עלילת דם, המשרד מנסה לטשטש את מחדליו"

עיצומי האחיות. צילום: דוד כהן/ פלאש 90

משרד הבריאות צפוי כנראה להציג ביום חמישי הקרוב, בדיון שיתקיים בבית הדין לעבודה בתל אביב, מסמך פנימי שהוכן לבקשת מנכ"ל המשרד ובו ייאמר כי עיצומי האחיות הובילו לפגיעה בטיפול הרפואי – מה שעלול להביא לסכנת חיים לחולים. על המסמך, שנועד לסכם את נזקי עיצומי האחיות והאחים בדרישתם לתוספת תקנים ושכר, מדווח הבוקר (א') רן רזניק ב"ישראל היום".

הסתדרות האחיות הגיבה בזעם למסמך: "זוהי עלילת דם שנועדה לנסות ולטשטש את המחדל הגדול ביותר של משרד הבריאות בהפקרת בריאותם של אזרחי ישראל".בדיווח נמסר כי את המסמך הכינו ד"ר אורלי ויינשטיין, ראש חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות ופרופ' סיגל סדצקי ראש שירותי בריאות הציבור.

כ-40 אלף אחיות פתחו בעיצומים ב-6 ביוני. עקב כך, נקבע במסמך, כי אלפי חיסונים למחלות קשות ומידבקות לא בוצעו, קיימת סכנה לטעויות קשות בטיפול הרפואי והידבקות בזיהומים קשים וכן פגיעה בהיעדר אבחון מוקדם של נשים בהריון. במסגרת העיצומים, מצטט העיתון מתוך המסמך, "לא מתבצעות במחלקות בתי חולים רבים ניטור, בדיקה וכיול מכשירים רפואיים למתן תרופות, מה שעלול לסכן באופן קשה את המטופלים וכן לגרום לקבלת תוצאות לא נכונות ומוטעות של בדיקות ופגיעות בתפקוד המכשירים באופן שעלול לגרום נזק למטופלים".

לדיווח המלאה בישראל היום

נושאים קשורים:  משרד הבריאות,  מאבק האחיות,  חיסונים,  ד"ר אורלי ויינשטיין,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
12.08.2019, 19:01

לאילנה כהן מעולם לא הייתה בושה. כבר בשנות ה-80 כשהיא הורתה לאחיות טיפול נמרץ לשבות, שאלו אותה בראיון למה היא מסכנת את חיי החולים והיא לא הכחישה אלא ענתה "תבואו בטענות לממשלה". את הנזקים שהאישה הזו (וחבר מרעיה, כמובן היא לא פועלת בחלל ריק) גרמה לבריאות הציבור בישראל ייקח שנים רבות לתקן.

אנונימי/ת
14.08.2019, 00:29

אחיות אל תתנצלו. מי שאחראי לנזק לחולים זה משרד האוצר ושליחיו ליצמן ובר סימן טוב שמדרדרים את מצב הרפואה כל יום, ומנהלי הקופות שבמקום להגיד את האמת שבתקציב לא ניתן לתת שירות, חותמים על הסכם ייצוב מביש ופוגעים בחולים ובעובדים. דייי. רק מנכ"ל הכללית שהתפטר היה אמיץ מספיק להגיד זאת