חדשות

200 מיליון שקל: עלות בניית המחלקה החדשה לרפואה דחופה ב"איכילוב"

החלה בניית המיון החדש במרכז הרפואי תל אביב, שיהיה הגדול בישראל: שלוש קומות בשטח של כ-8,000 מ"ר, 100 מיטות מנוטרות, מחלקת אשפוז קצר ומסלולים ייעודים בהתאם לתלונת המטופל | הבנייה צפויה להסתיים בעוד שלוש שנים

צילום תדמית: בניין המחלקה הדחופה החדשה הנבנית ב"איכילוב". הבנייה צפוי להסתיים בעוד שלוש שנים

המרכז הרפואי איכילוב תל אביב הודיע היום (ה') כי מתחיל תהליך מורכב שיימשך כשלוש שנים של בינוי המחלקה לרפואה דחופה החדשה, שתהיה, כך מסר בית החולים, הגדולה והמפוארת בישראל. המחלקה תקרא ע"ש הפילנתרופ סילבן אדאמס שתרם למען מטרה זו 28 מיליון דולר. סך עלות בניית המחלקה החדשה כולה עומדת על 200 מיליון שקל ואת שאר הסכום השלימו בית החולים, עיריית תל אביב ומשרד הבריאות.

מדובר במבנה עצום בגודלו בן שלוש קומות בשטח כולל של כ-8,000 מ"ר. חזית הבניין החדש חשופה ופונה לרחוב ויצמן, כאשר בכניסה החדשה מתוכנן אזור קבלה וטריאז' מרשים המאפשר ביצוע בדיקות ראשוניות כבר במעמד קבלת המטופל.

צילום תדמית, המחלקה לרפואה דחופה ב"איכילוב". מספר המיטות הצפוי הגדול ביותר בחדר מיון בישראל

בקומת הקרקע של המבנה החדש ימוקם אגף שוכבים שיכלול ארבעה אולמות מרווחים עם כ-100 מיטות מנוטרות – מספר המיטות הצפוי הגדול ביותר בחדר מיון בישראל, שבעת אירוע חירום יכול להכפיל את עצמו מבחינת מספר המיטות; חדר הלם עם ציוד מתקדם; אזור הדמיה רק של המיון עם שני מכשירי CT בתוך חדר המיון עצמו.

בקומה השנייה מתוכנן אגף מהלכים הכולל כ-30 חדרי בדיקת רופא, אולם טיפולים ויחידה אורתופדית ובקומת הגג נבנות יחידות אשפוז קצר ייעודיות עם לא פחות מ-32 מיטות ניטור ורחבת המתנה עם מרפסת המשקיפה לעיר. מדובר במחלקת אשפוז של צוות המלר"ד שיעודה אשפוז בתנאים מצוינים עבור מטופלים עם צורך בבירור או טיפול ארוך יותר ממספר שעות. פתיחת מחלקה זו אף צפויה להקטין את העומס במחלקות האשפוז ובפרט המחלקות הפנימיות.

במקביל, המחלקה לרפואה דחופה תכלול גם קבלה לפי מסלולים ייעודים בהתאם לתלונת המטופל למתן טיפול מהיר ואפקטיבי על ידי צוות ייעודי שמומחה לסיבת ההגעה כמו: מסלול עילפון, מסלול שבץ, מסלול לבירור כאבים בחזה ועוד. כמו כן, לראשונה, צפויה להיפתח במחלקה לרפואה דחופה ב"איכילוב" גם חדר מיון פסיכיאטרי לטיפול הולם וממוקד. מנהל המחלקה לרפואה דחופה, ד"ר דניאל טרוצקי, ניהל לאחרונה שינוי תפעולי מהפכני ושירותי להטמעת מעבר לניהול תואם אגפים (קומות) שיתאים למבנה החדיש.

צילום תדמית לבניין הרפואה הדחופה ב"איכילוב". יכלול גם גם חדר מיון פסיכיאטרי

"זוהי תקופה מרגשת ומאתגרת למחלקה לרפואה דחופה, אנו נתונים בתקופת מעבר ומצרים על האי נוחות בשל שלבי הבנייה המתקדמים. עם זאת, בזכות ליווי צמוד ותמיכה של הנהלת בית החולים אנו מממשים את חזון חלוצי תחום הרפואה הדחופה ונזכה לטפל במתחם גדול ומרווח שיקנה חוויות שהות נעימה ומותאמת לצורכי המטופל", מדגיש ד"ר טרוצקי.

לדברי פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב: "חדר המיון של 'איכילוב' הוא השני במספר הפניות בישראל ומשרת את כל מטרופולין תל אביב עם מעל למיליון איש הבאים בשערי האזור ביום.

"מאז כניסתי לתפקיד, לפני למעלה מארבע שנים, הגדרתי את העבודה של חדר המיון, שער הכניסה לבית החולים, כמקום החשוב ביותר בעיני כמנהל הן מבחינת אופן הטיפול והן מבחינת השירות וזמני המתנה. המיון הנוכחי כבר לא מאפשר לטפל במספר הפונים הרב ולשמחתי הצלחנו לגייס למען מטרה חשובה זו את מר סילבן אדאמס היקר שמיד נרתם למען החולים שלנו, בשיתוף עם מקורות תקציבים נוספים כמו עיריית תל אביב ומשרד הבריאות.

"אני מתחייב", ציין פרופ' גמזו, "שבעוד שלוש שנים מיון 'איכילוב' יהיה הטוב, המהיר והמקצועי ביותר בישראל עם תנאי השהייה המפנקים ביותר שהמטופלים הישראלים יקבלו ברפואה הציבורית".

נושאים קשורים:  מיון,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב,  פרופ' רוני גמזו,  סילבן אדאמס,  ד"ר דניאל טרוצקי,  רפואה דחופה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
31.10.2019, 19:17

מה יהיה עם תאוות הבינוי הבלתי מרוסנת של מנהלי בתי החולים? את מרבית השינויים התפעוליים המתוארים בכתבה ניתן לבצע כבר היום במסגרת המבנה הקיים בעלות מינימלית. מוטב להשקיע את היתרה בקידום בריאות ולא בזפת ובטון.

אנונימי/ת
01.11.2019, 09:08

נשמע כמי ציר עוקף של חוסר במיטות אשפוז..אין שום הצדקה בבנית חדרי מיון מפוארים וענקיים...הבעיה במיונים היא הפקק בדרך למחלקות, הבעיה במחלקות היא הפקק בדרך לשיקום ולטיפול סיעודי... בשביל לבטל את הפקקים יש להשקיע בבניה של מוסדות לטיפול סיעודי ושיקום.
חדרי המיון עדיף שיהיו קטנים ואיכותיים...
עדיף לו היה בית חולים איכלוב נלחם להרים בניין לאשפוז שיקומי.