חדשות

"מערכת הבריאות בישראל לא בדרך לקריסה - היא כבר קורסת וגוססת"

עדויות של רופאים, אחיות וראשי איגודים רפואיים מדיון החירום בכנסת על המשבר במערכת הבריאות: חדרי המיון מפוצצים, סטז'רים נותרים לבדם לטפל בחולים, תמותה מזיהומים, עומס וצפיפות במחלקות

"למה בדיוק משולה הגבינה בתגובת משרד הבריאות? לחוסר התקינה במחלקות בבתי החולים ובקהילה? למחסור ברופאים במחלקות בתי החולים? לעומסים הבלתי נסבלים?"

"המחלקות הפנימיות בבתי החולים סובלות מהזנחה של עשורים שלמים שבהם לא הושקעו המשאבים הנדרשים על מנת לספק רפואה מיטבית ברמה שמתאימה לשנת 2019 לאזרחי מדינת ישראל". כך אמר אתמול (ג') יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, פרופ' אבישי אליס, המשמש כמנהל מחלקה פנימית ג' ב"בילינסון", בהופעתו בדיון חירום מיוחד שהתקיים בכנסת על המשבר במערכת הבריאות.

"העומסים הכבדים של המאושפזים בפנימיות הרבה מעל ל-100% תפוסה ועד ל-200% הם תוצאה של ההזנחה הזו. זמני המתנה ממושכים מדי לבדיקות ופעולות רפואיות, הם הביטוי להזנחה הזו. כאשר מדברים על קריסת מערכת הבריאות, הכוונה בעיקר למחלקות הפנימיות שהן הבסיס של מערכת האשפוז", ציין אליס.

עוד אמר פרופ' אליס: "מעט מדי רופאים מומחים ומתמחים פוגשים את המטופלים, כך גם מספרן של האחיות והעוסקים במקצועות הבריאות. כולם אינם מסוגלים להעניק את תשומת הלב הנדרשת לבדיקה, לכתיבת תכנית טיפול, למעקב ובעיקר ליצירת הקשר החשוב כל כך בין הרופא למטופליו, ולכך יש להוסיף את השחיקה של הצוותים כולם".

ח"כ יעל גרמן (כחול-לבן) לשעבר שרת הבריאות, מיוזמי הדיון המיוחד (יחד עם הח"כים רויטל סויד ואיציק שמולי) אמרה בדיון: "בתקופה רגילה היה מתקיים דיון  מסודר בוועדת הבריאות ומנהלי קופות החולים, ארגוני הרופאים והחולים היו מעידים בו על מה שמתרחש בשטח. לכן החלטנו למלא את היעדרה של ועדת הבריאות ולעדכן את חברי הכנסת והציבור הרחב בתמונת המצב".

ד"ר ריי ביטון, מתמחה ב"אסותא-אשדוד", תיארה את המצב בחדרי המיון: "אנחנו לא מוכנים לקחת אחריות על המצב הנוכחי בחדרי המיון ובמחלקות. בשני שליש מהיממה כל הרפואה הציבורית על כתפי המתמחים. המצב קטסטרופה. חדרי המיון מפוצצים. זמן ההמתנה בהם יכול להגיע עד שמונה שעות. היו כבר מקרים של הרבה יותר. כשרופא צעיר עובד 26 שעות ברצף וצריך לקבל החלטות גורליות, הוא מרגיש שיכור מעייפות ומחוסר ריכוז".

ניצן עטיה, סטז'רית ברמב"ם, הוסיפה: "אנחנו שני סטז'רים הנמצאים לבדנו במחלקה. הרופאים מתנצלים שאין להם זמן ללמד. העומס לא מאפשר זאת. אפשר לדבר על תוספת מיטות, אבל לרופאים אין פתרון. מצפים מאיתנו למתוח את השעות ביום עד קצה גבול היכולת. יש לי לא מעט חברים שמדברים על לעזוב את התחום (רפואה). לא מוכנים להתקרב לעבודה בבתי החולים".

מיכל ברמי, אחות, ציינה: "מערכת הבריאות לא בדרך לקריסה - היא כבר קורסת וגוססת. מדינת ישראל אשמה בכך ש-5,000 בני אדם מתים מזיהומים בבתי החולים בכל שנה. אבל כשמגיע אלינו חולה המקורב לחבר כנסת כלשהו, פתאום יש חדר בשבילו. ואם הוא מחסידות גור? אפילו שלושה חדרים יש בשבילו".

רן סער, מנכ"ל "מכבי", דיבר על הקיצוץ בתקציב הבריאות: "יש חוסר איזון כלפי מערכת הבריאות. משרד האוצר חזק מדי על החולים ועלינו. אנשי האוצר מצדיקים לפעמים את השחיטה התקציבית בבריאות בכך שזה 'לא כלכלי' לטפל בחולים, זה עולה כסף. קל לוותר על החולים כי אין להם קול פוליטי ואנשים בריאים לא יוצאים לרחובות עבור החולים".

ח"כ איציק שמולי (העבודה-גשר), אמר בדיון: "חולים מאושפזים במסדרונות וזה מתחיל להתקדם לחדרי המדרגות וחדרי האוכל. עוד מעט יעלו על הגג. המערכת הפוליטית משותקת. מה צריך לקרות כדי שאנשים מכל המפלגות יבינו את עוצמת המשבר?".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית, סיפר: "אתמול בבוקר, במחלקה שבה 34 מיטות, שכבו 50 חולים. חלקם במסדרון אחרי ניתוח. אחר כך מתפלאים שאנחנו נתקלים בתופעה של זיהומים בבתי החולים. קיימת בעיה בסיסית בשיטה: הקופות ובתי החולים נזרקים לקולוסיאום. אומרים לנו להילחם אחד בשני. כל שנה הגירעון רק מעמיק. צריך לשנות את השיטה ולתקן את חוק הבריאות הממלכתי. צריכים מבוגר אחראי שייקח את המושכות ויעשה סדר במערכת".

"ישראל מזדקנת וזה לא חדש", הוסיף יו"ר איגוד הפנימאים פרופ' אליס. "תוסיפו לכך את מורכבות התחלואה שרק הולכת ועולה ותקבלו: יותר חולים, יותר מאושפזים מבוגרים, עם יותר מחלות ויותר מחלות מורכבות. הרופאים הפנימאים הם מנהלי הטיפול של החולים המורכבים. אנו נזקקים למכונים השונים לצורכי אבחון ומתאמים בהתאם את הטיפול עם המומחים הספציפיים".

פרופ' אליס הדגיש גם את התפקיד המרכזי של המחלקות הפנימיות בהכשרת הדור הבא של הרופאים ולהכשרת הסטודנטים: "לא משנה כמה שנים עברו מאז הסטאז' וההתמחות ובמה אתה עוסק היום, אין רופא שאיננו זוכר את הטיוטור שלו, המנחה, במחלקה הפנימית שפתח לפניו את הצוהר לעולם הקליני.

לדבריו, במחלקות הפנימיות מטופלים 25% מכלל המאושפזים בכלל בתי החולים בארץ מדי שנה – 330 אלף מאושפזים בשנה. כל מאושפז רואה במהלך האשפוז שלו ארבעה מבקרים – 1.3 מיליון איש הפוקדים את המחלקות הפנימיות מדי שנה. "זה מספר האזרחים החווים אותנו בכל שנה", ציין אליס.

"מדינת ישראל, ציין עוד פרופ' אליס, "נמצאת באחד המקומות האחרונים בדירוג מדינות ה-OECD בשיעור מיטות האשפוז בכלל ובשיעור מיטות האשפוז במחלקות הפנימיות בפרט. התפוסה במיטות אשפוז אלו היא הגבוהה ביותר בעולם. אלו הם נתוני ה-OECD. אין עליהם ויכוח וזאת המציאות שבה אנחנו עובדים.

פרופ' אליס הדגיש כי המלצות ועדת טור כספא לשיפור מצב המחלקות הפנימיות לא יושמו עד כה: "בפעם הראשונה במדינת ישראל, ברורה התמונה אליה כיצד צריכה מחלקה פנימית בישראל להיראות על מנת להבטיח טיפול רפואי מקצועי, ראוי ומכבד לכלל אזרחיה, אלא שלצערנו ביצוע ההמלצות מתעכב עקב המצב הפוליטי והאתגרים התקציביים. האיום הבטחוני מצפון ומדרום איננו עולה על המשבר במערכת הבריאות ובמחלקות הפנימיות. כשם שאנו ערים למציאות הבטחונית יש להיערך לשבר שיגיע בתוך הבית במחלקות הפנימיות".

בסיכום דבריו אמר פרופ' אליס: "אין תחליף למחלקות הפנימיות - לא באשפוזי הבית ולא ברפואה הפרטית. כולם, עשירים ועניים, יהודים וערבים, מזרחיים ואשכנזים, דתיים וחילונים, יגיעו למחלקות הפנימיות. עלינו לעצור את מסלול ההידרדרות ולהתחיל לאמץ את המסקנות והתכניות שהציעה ועדת טור כספא, והדבר הזה הוא בידיכם חברי הכנסת".

לדיון לא הגיע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. כמה מהמשתתפים מסרו ל"ישראל היום" שלשכת סגן השר הפעילה עליהם לחצים שלא ישתתפו בדיון - אבל משרד הבריאות הכחיש זאת.

נושאים קשורים:  משבר במערכת הבריאות,  מחלקות פנימיות,  מיון,  פרופ' אבישי אליס,  ח"כ יעל גרמן,  ח"כ איציק שמולי,  רן סער,  ד''ר זאב פלדמן,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
06.11.2019, 18:34

מעניין איפה ואיך מטופל - הרבי מ"גור" במערכת הגוססת - קורסת של הבריאות ??

אנונימי/ת
06.11.2019, 18:37

בכל הכתבה לא ראיתי את ההשתתפות של הר"י. אאאא....הר"י עסוקה בקידום ב"חדשנות ברפאוה"...בינה מלחותית ועוד כאלה...

06.11.2019, 19:40

בתי החולים עסוקים ברפואת כוכבים, ברובוטיקה בDEEP LEARNING , בשיווק, בהצגת הטיפול הנדיר וההרואי האחרון והבא. אם מנהלי בתי החולים יחדלו מכך, ינעלו את דובריהם ואנשי השיווק בחדרים ללא אינטרנט, בטיפוח אנשי צוות עובדים יותר, "מנהלים" פחות, מטפלים יותר, מדברים פחות, חוקרים יותר ו"מפרסמים" פחות. כי אז אולי אולי תהיה תקווה לרפואה הציבורית.

07.11.2019, 00:24

צודק ב 100 אחוז גם אנשי הרפואה נידבקו במחלת הסלבס כמה שיותר להראות למי יש גדול יותר

19.01.2020, 18:38

מדהים
ורועם באמת

אנונימי/ת
19.01.2020, 20:05

הרועם , במומו רועם

06.11.2019, 19:44

מעניין האם יש עדיין רופאים ולא-רופאים מאחזי עיניים שדבקים במנטרה ״בישראל יש לנו את הרפואה שהיא מהטובות בעולם״? יש???

אנונימי/ת
06.11.2019, 20:35

בישראל רופאים טובים, אך מחיר עבודתם מרקיע שחקים. לא יתכן שרופא כללי במרפאת קןפת תולים יקבל 350 ואף 450 שח לשעה בגלל הסכמי שכר ארכאיים שנולדו לפני שבכלל היה מיחשוב במערכת הבריאות. בזמנו עוד היו מתאמצים לפתור את הבעיות אך היום אנשים הולכים לרופאים מומחים בכל תתום. מה הרופא הכללי עושה? חידוש מרשמים, הפניה.לקבל טופסי 17, אישורי מחלה, המרת מרשמים של רופאי שיניים ורופאים פרטיים. ישראל מוציאה כ4 מיליארד שח לשכר עבור קבוצה מיותרת זו של רופאים4 מיליארד.החסרים כל כך במערכת.

אנונימי/ת
06.11.2019, 23:20

ממש לא צודק אדון .. או דוקטור.
לא יודיע מי אתה.
אבל לא צודק.
אתה מקנה בהם ?

07.11.2019, 17:41

מר אנונימי.
סלח לי אבל אתה קצת אידיוט.
רפואת משפחה היא הבסיס ואתה מציג אותם כחסרי ערך

אנונימי/ת
06.11.2019, 20:55

סיסמאות על המערכת הקורסת גורמים למהלכים היסטריים ולא מחושבים בהזרמת כספים למערכת- דבר שלא ישפר אותה אבל יוביל להמשך השמירה והביצור של כל הזכויות של הגופים האינטרסנטיים: רופאים , קופות חולים וכד...

טוב לצעוק שהמערכת קורסת לפני הסכמי שכר חדשים - התוצאה: אף אחד לא יפגע ברופאים , אפילו לא באלו שהכנסותיהם מרקיעות שחקים.
במקום לצעוק שהמערכת קורסת צריך לדאוג לרפורמות שונות במערכת , מבלי שכל סקטור או אינטרסנט ידאג לגזור קופון מתאים מכל רפורמה :
לבנות מערכת אמיתית של פול-טיימרים ( אבל לא להמשיך ולאפשר רפואה פרטית לאותם אנשים)
לשנות את מבנה העבודה של האחיות , וכן להפסיק את סיוט הJCI

להפסיק את הסדרי הבחירה של קופות החולים ולפתוח את כל בתי החולים לכל המבוטחים ובכך לגרום לתחרות אמיתית בין בתי החולים על ליבם של החולים ולא על ליבם של קופות החולים.

ועוד כהנה וכהנה רפורמות שלא כולן יקרות , אך מטרתן טובת החולה בלבד. המשותף לכולן : כל אחת תפגע באינטרסנט זה או אחר.
לזה נדרש אומץ לב אצל כל המעורבים
בכיינות אינה הפתרון הראוי.

אנונימי/ת
06.11.2019, 23:04

NH=לא מרוצים? לכו לביה"ח בעזה ותקנאו בנו

דר אחמד כהן

אנונימי/ת
07.11.2019, 06:50

?

אנונימי/ת
08.11.2019, 11:39

?

אנונימי/ת
06.11.2019, 23:17

מאוחר לדבר על זה, מזמן קרסה שהריפואה ובתי חולים הפכו לעסק.
הריפואה הנכונה היא במזרח אירופה.
הריפואה בישראל הדרדרה מאוד.
לפני 10 שנים התחלתי בסטאז ולפני 3 שנים יצאתי מבית החולים לקהילה בשביל להילחם שכמה פחות אנשים יגיעו לבית חולים - משתי סיבות:
1- לשמור על בריאותם מחוץ למסגרת זו, וראיתי שבדיקה במיון ובאשפוז לא חוויה גדולה, ולא איכותית כמו שצריך, אין את הזמן למטופל.
2- גם רחמנות על התורנים והמתמחים.
יש להוסיף כי התאכזבתי מאוד מניהול לקוי, ניהול מול מחשב ולעבוד בסתטסטיקה, כמה היו פניות למיון, כמה אושפזו, כמה שוחררו, כמה נפטרו - שאלה אחת על האיכות לא הייתה וא עניינה אף אחד מאנשי הנהלה, בזמן שאתה מנסה להציג מקרה, אתה מזהה שמשעמם להם לשמוע.
ולא מעניין מה עשית נכון כל עוד לא היה צעקות מהמטופלים והמדפחות שלהם, ולא ערבו ניהול סיכונים, לא מעניין כמה תורנים היו, פשוט נורא.

08.11.2019, 11:40

צודק במאת האחוזים

אנונימי/ת
06.11.2019, 23:29

אין עם מי לדבר.
חבל על המאמצים.
תשמרו על הקורונרים שלך.
חבל חבל חבל
עוד יום ועוד יום
עד השנה הבאה
לא ישתנה כלום
ניסינו לפניכם עד שלא יצא לנו הקול מהגרון

אנונימי/ת
07.11.2019, 06:21

הפתרון פשוט- כשיגיעו ביבי, ליצמן וכל חבריהם ויקבלו יחס זהה לחלוטין לכל עם ישראל רק אז יתחילו להתקדם לפתרון הולם. המערכת עצמה אוכלת את יושביה בהתההגות האפלייתית הזאת. השבע איננו מבין את הרעב

אנונימי/ת
07.11.2019, 13:37

לא להתבלבל.
חלק מהבעיות היא הנהול הכושל של בתי החולים. אפשר לעצור ל 48 שעות את כל הניתוחים האלקטיביים ולפנות מיטות לחולים אקוטיים פנימיים. גם אם הם ישכבו פיזית במתחמי המחלקה הכירורגית

אנונימי/ת
07.11.2019, 21:15

פשוט צודק
מי שראה איך נראית מחלקה כירורגית ריקה בסוף שבוע שבו הפנימיות באותו בית חולים גדושות בחולים במסדרון , מבין שיש כאן בעיית ניהול
או יותר נכון ניהול כ"א רפואי , דבר שמעט מנהלים יודעים לעשות אותו

מעניין איך נראית גסיסת המערכת כשביבי צריך לעבור קולונוסקופיה? ואו איזו גסיסה לתפארת זאת... את מי שיש להעניש זה את הרופאים אשר מזדחלים על גחונם בפני vip. הגסיסה היא רק בעבורנו בני התמותה הג'וקים.

חברים כלל אנשי הסגל הרפואי,
על,הר'י להניף את דגל המחאה הציבורית : די להתעללות בהמונים !
הידעתם כי ליצמן טען בפניי בשיחה אישית וממושכת כי אין זה תפקידה של הר'י לדאוג למערכת הבריאות - עליה לעסוק בשכר , בתנאי העבודה וכו'
הדאגה - תבוא מנבחרי הציבור ! זו ציטטה ! ! ! ליצמן _ האומנם ? ? ?
ואילו אני מצטרף ומזדהה עם כל אלה שחושבים - כי בלעדנו, הרופאים, אין מי שיעשה זאת !
אך אל לנו לפעול בשקט, מאחורי הקלעים , במסדרונות הכנסת וועדותיה, בלשכות השרים !
לא ולא !
על הר'י לגייס את כלל חבריה ואוהדיה וביחד לצאת לרחובות ולהפגין ,!
אני מכיר כלכלנים , ראשי מפעלים, ראשי ארגונים חברתיים, ראשי ערים, ועוד הבטוחים שבדרך זו יצטרפו למהלך זה גם המוני העם.....
על הר'י לצאת כחלוץ לפני המחנה : זו חובתנו המוסרית - המצפונית !
בלעדנו זה לא יקרה , בלעדנו לא תשוקם המערכת !
הר'' קומי והתנערי ! בהצלחה !
פרופ' תיאו דב גולן.

אנונימי/ת
07.11.2019, 22:20

בנקודה הזו ליצמן צודק לחלוטין. אין זה תפקידה של הר"י לדאוג למערכת הבריאות. תפקידה הוא לדאוג לתנאי העבודה של הרופאים. האחריות למערכת הבריאות מוטלת על השרים והמנכלי"ם שלהם.

אנונימי/ת
07.11.2019, 22:27

תפסיק להיות ראש קטן , אגואיסט ורודף בצע. תיאו צודק !
כדי לבטא מחאה הרופאים לא צריכים את ופנר ושות' שמיישרים תמיד קו עם ליצמן ובר סימן טוב המושחתים ושאינם רופאים אלא פוליטיקאים זולים

אנונימי/ת
07.11.2019, 23:16

אין שום קשר לשאר הסופרלטיבים שאתה מדביק לי. הר"י הוא ארגון עובדים, הגובה דמי חבר מהגבוהים שיש ביחס לארגוני עובדים אחרים (אתה מוזמן לבדוק את ההסתדרות הכללית או הסתדרות המורים). ותפקידו של ארגון עובדים הוא בראש ובראשונה לדאוג לעובדים.
הדאגה לניהול של המשרד מוטלת על השר והמנכ"ל. זה נכון לגבי כל המשרדים. אין מדובר בראש קטן, אלא בהכרה בהבדל בסמכות והתפקיד של נבחר ציבור, אל מול תפקידו של עובד ציבור.
אני ממש לא ממעריציו של ליצמן. אבל אותו הציבור צריך להחליף בבחירות. ואם הציבור לא מצליח להחליף אותו, כנראה שזה מה שהציבור רוצה.
תחזור קצת על שיעורי אזרחות ותלמד לכבד את כללי המשחק בדמוקרטיה.

08.11.2019, 11:43

תיאו ידידי, העם רואה "מאסטר שף", איך ייצא לרחובות?

אנונימי/ת
09.11.2019, 20:28

הר"י תמיד דואגת להכנסות ורווחת הרופאים ( שזה תפקידה כגוף פרופסיונלי). לכל "דאגה לציבור החולים" נלווה תמיד תג מחיר של הגדלת הכנסות הרופאים בצורה זו או אחרת ( שוב , בזה היא מילאה את תפקידה).
אי אפשר לסמוך על הר"י שתדאג לציבור החולים
כל רפורמה במערכת הבריאות צריכה להינתבצע ע"י השר ( שגם אני לא מתלהב אישית ממנו)
זה לא מקרה ששוב , עכשיו, לפני סיום הסכם השכר של הרופאים הר"י נזעקת לדאוג לציבור

שבת שלום דר' יששכר רועם,
אכן צדקת בשאלתך !
זו שעת מבחן להר'י - גיוס נרחב ומשמעותי של הציבור הישראלי לדרישה הבלתי מתפשרת לשיקום מערכת הבריאות הציבורית !
מאידך, באם יאמצו גירסתו הקלוקלת של ליצמן - יחטאו חברי ארגוננו בחטא כבד שאין לו מחילה, "בגידה" במרכיבו של אחד מן הרעיונות המרכזיים של "שבועת הרופא עברי:(1952, המחבר- מורי המהולל פרופ' ליפא הלפרין ז'ל, מנהלה בעבר של מח' הנוירולוגית בהדסה),לה נשבעים דורות פרחי הרפואה בישראל עם סיום לימודי הרפואה ::
יחכם לבכם גם לבריאות הרבים להעלות ארוכה למדווי העם.
הר'י על אלפי החברים : חובתכם המוסרית-האתית- והמצפונת לצאת כ"חלוץ לפני המחנה " האומלל של רבבות החולים המקופחים...
אין מטרה נעלה מזאת של "החזרת העטרה ליושנה" ואף מעבר מכך...
בברכה, פרופ' תיאו דב גולן

אנונימי/ת
09.11.2019, 10:18

הר"י לא צריכה לצאת כחלוץ לפני המחנה: הר"י צריכה להצטרף להסתדרות האחיות הפועלת מאז חודש יוני בנוגע לאקרדיטציה ופועלת לתנאי השכר של האחיות אבל גם בנושאים שהם עינינו של הרגולטור כגון- תוספת מיטות, תקנים, נוהלי עבודה ועוד.

אנונימי/ת
10.11.2019, 00:51

אני חייבת להגיד שקצת מעצבן אותי לקרוא חלק מהתגובות.
אני לא אומרת שמע' הבריאות לא בצרות, היא כן. וכן צריך לפתור את הבעיות והן מרובות, וכן חלק גדול מהבעיות נובע מתיקצוב נמוך ואולי גם ניהול לקוי. אבל...
אני נמצאת כרגע במדינה אחרת שמבזבזת כמעט 50% מההון הלאומי שלה על מע' בריאות שהיא כולה ציבורית. אין פה רפואה פרטית כלל. ובבית חולים הכי גדול בעיר ענקית - אנשים מחכים 10 שעות במיון להשלמת הבירור. ומחכים יומיים במיון מאופשזים כי אין מיטות במחלקות. ובקהילה - האנשים מחכים חודש להגיע לרופא משפחה שלהם, ועוד חודשיים לבדיקת US או CT ועוד כמה חודשים להגיע לרופא המומחה בתחום, ובסוף מאובחנים חודשים יותר מאוחר ממה שהיו מאובחנים בארץ.
אז די להגיד שהבעיות נובעות כי כולם מושחטים ולאף אחד לא איכפת מהמערכת וכולם רוצים לעשות הון בשוק הפרטי.
הרופאים נמצאים במע' כי הם בחרו לקבל גרושים ולעבוד פי 2 מכל בן אדם אחר במדינה כדי לטפל באנשים (סליחה, אין רופא כללי בקופ"ח שמרוויח 500 שח לשעה, זה שקר).
והאנשים לא עושים הון ברפואה פרטית על חשבון רפואה ציבורית - הם עובדים ברפואה פרטית כדי להרוויח את מה שמגיע להם להרוויח על שנות הלימוד שהם השקיעו, ההתמחות שעבדו בה 80 שעות שבועיות, הפלושיפ שעשו והוציאו עליו מאות עלפי שקלים מהכיס וכמות שעות העבודה שלהם גם בתור רופאים בכירים. רוב המכריע של רופאים במדינת ישראל מעולם לא ירוויחו גם ברפואה פרטית את מה שרופא פה מרוויח במשרה שלו בבית חולם ציבורי.
ועם זה שהכי קל להגיד כולם משוחטים בצמרת ולכן הכל קורס - כנראה שזה לא כזה פשוט. כי כאמור גם במדינות שתקצב מע' הבריאות שלהם עולה פי כמה וכמה מזה של ישראל הבעיות הן אותן בעיות.... כי ההוצאות עולות בהרבה על ההכנסות, והאוכלוסיה מזדקנת וטכנולוגיות החדשות והתורפות החדשות עולות יותר ויותר.
ועדיין עם כל המצב הקשה והאיום שקורא במחלקות הפנימיות - הרפואה בארץ טובה יותר מרוב מדינות מתקמדות, וזאת מנסיון אישי. טובה יותר למטופלים, לא טובה יותר לרופאים.
אז כן צריך לזהות את הבעיות של מע' הבריאות, ולנסות לפתור אותן, ולשנות חלק גדול מהדברים... אבל תתנו קצת קרדיט. ודי לפשט את הדברים כל כך. אם זה היה כל כך פשוט לפתור את המשבר - כבר היו פותרים אותו.

ניהיה מציאותיים לרגע קט.שום דבר אינו חדש. גם לפניי 40 שנה היה עומס קשה מאד בפנימיות. רק שאז צעקנו הרבה פחות. סבלנו יותר בשקט.
ואם מחר יתנו לפתע מאות מיליונים.יש מחלקות פנויות??יש רופאים פנימאים בכירים חסריי עבודה שרוצים להצטרף??
התשובה ברורה.
כלומר גם אם יקרה נס נראה שיפור אולי תוך 3-4 שנים.

אנונימי/ת
13.11.2019, 19:13

כן מוטי, רבים מהמומחים בפנימית ובהתמחות על ישמחו לחזור לעבוד כפנימאים בתנאים סבירים ובתגמול הולם. ונא לא להשוות את הגיהינום של היום למה שהיה לפני 40 שנה, קצת נמאס מ"סיפורי ארצה עלינו", היה מנומס והוגן כלפי הדור הזה שנושא את הרפואה הציבורית על כתפיו

אנונימי/ת
13.11.2019, 22:29

באמת איך אפשר להשוות את ה-"גיהינום" של היום עם CT ו-MRI ל-"גן עדן" של הניתוחים האקספלורטיביים של לפני 40 שנה.

אנונימי/ת
14.11.2019, 06:41

לפני 40 שנה כמות האוכלוסיה הייתה גם חצי ממה שהיא היום, והתפלגות הגילאים שלה הייתה שונה.
השיפור הטכנולוגי עוזר לרפואה מצד אחד, אבל לא בהכרח מקל על הרופא. הוא צריך לדאוג לתאם הרבה יותר בדיקות ולהתעסק בהרבה יותר טופסולוגיה ובירוקרטיה.
החולים היום הרבה יותר מודעים לזכויות שלהם (שזה דבר מבורך), וחלקם הלא מבוטל בא גם בדרישות יתר. להתמודד עם החולים ומשפחותיהם היום זה הרבה יותר קשה מבעבר. וכמובן שחשוב לתעד הכל ברשומה הרפואית (דרישה עפ"י חוק שלא הייתה קיימת לפני 40 שנה) ולעסוק בכסת"ח נגד תביעות.
גם הרופאים מודעים יותר היטב לזכויותיהם ואין סיבה שיסבלו בשקט. למעשה אין סיבה שיסבלו בכלל.
אז לד"ר שניידר ולאנונימי שהוסיף תגובה סרקסטית - תתחברו בבקשה למציאות (ובניגוד ללפני 40 שנה, אפשר לבצע את החיבור הזה היום בצורה אלחוטית).