חדשות

101 או 1221: המאבק המתמשך בין מד"א ל"איחוד הצלה" מגיע לבג"ץ

מד"א פנה לבג"ץ בדרישה לסגור את מוקד החירום הטלפוני שמפעיל ארגון איחוד הצלה ולהכריז כי בישראל יהיה מוקד חירום אחד בלבד

המשלחת תבקר, בין השאר, במוקד מגן דוד אדום. צילום: דוברות מד"א

מד"א פנה לבג"ץ בבקשה להוציא צו ביניים לסגירת מוקד החירום הטלפוני שמפעיל ארגון איחוד הצלה ולהכריז כי בישראל יהיה מוקד חירום אחד בלבד - 101. "ישראל היום" דיווח הבוקר (ה') שבעתירה נדרשים משרדי התקשורת והבריאות לאסור על "איחוד הצלה" להפעיל את מוקד החירום 1221, לאור החלטת משרד הבריאות על איחוד המוקדים של מד"א ו"איחוד הצלה", ומשום שארגון איחוד הצלה "איננו עומד בקריטריונים שקבעה הוועדה הבין-משרדית להקצאת מספרים למוקדי חירום ומצוקה".

בין שני הארגונים קיימת יריבות ארוכת שנים. משרד הבריאות מנסה מאז כשנתיים ומחצה להגדיר מתווה עבודה משותף למד"א ולאיחוד הצלה, לאחר שכל ארגון הפעיל מוקד משלו להזנקת מתנדבים ולאחר שמתנדבים של "איחוד הצלה", שהיו סמוכים למקום אירוע ויכלו להגיע בתוך זמן קצר, לא הוזנקו על ידי מד"א. משרד הבריאות ביקש שמלוא המידע על אירועים יועבר גם למוקד "איחוד הצלה" לצורך הזנקת מתנדבים קרובים. בפועל, האפליקציה שמד"א יזם, לא פעלה לשביעות רצונו של איחוד הצלה והמתנדבים לא נקראו להציל חיים.

בעתירה נטען כי מספר הטלפון הנוסף של איחוד הצלה "גורם להטעיית הציבור באופן שעלול לעלות בחיי אדם". שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, הורה לצדדים להגיש תגובתם בתוך 90 יום.

תגובת "איחוד הצלה" כפי שנמסרה בדיווח: "זוהי עתירת סרק של הנהלת מד"א, שמנסה להלך עלינו אימים כדי לנסות ולשמר את המונופול שלה על הצלת חיים. הדבר נעשה תוך סילוף עובדות ושקרים שאין בינם למציאות שום קשר".

משרד התקשורת מסר: "המספר המקוצר 1221 שהוקצה לשימוש 'איחוד הצלה' נבחן בוועדה ייעודית ולא נמצא מקום לבטל את ההקצאה". משרד הבריאות מסר: "כתב העתירה התקבל. נגיב בבית המשפט".

נושאים קשורים:  מד"א,  מוקד איחוד הצלה,  חדשות,  בג"ץ,  עתירה
תגובות
אנונימי/ת
06.12.2019, 12:17

בושה וחרפה, איחוד הצלה עושים עבודת קודש

07.12.2019, 15:18

נכון אבל מתחרים באמיתי. בבריאות צריך אנשים עם רשיון שלמדו רפואה, לא חאפרים.
כשיש 2 מתחרים נהיה בלגאן. טוב שיש מה שיותר חובשים אבל שמי שישלח אותם יהיה גוף אחד.

אנונימי/ת
06.12.2019, 20:36

הגיע זמן שמשרד הבריאות יקבל על עצמו אחריות על בריאות האזרחים. כל התחום של אספקת עזרה ראשונה, והדרכות פרוץ לגמרי. היעדר הכרה במקצוע הפרמדיק גורם לעזיבה המונית שלהם מד"א. חברות אמבולנסים פרטיות עושות מה שבא להן. תהיו בריאים.

אנונימי/ת
07.12.2019, 16:27

כחובשת מתנדבת באיחוד הצלה,אני נתקלת בהסתרת מידע מצד מדא, ,מטרת העל להציל חיי אדם, בושה וחרפה המשחק בחיי אדם,ארגון איחוד הצלה פועלים אך ורק בנתנדבות ,להבדיל ממדא ועל כך כל המהומה

אנונימי/ת
07.12.2019, 17:09

הנהלת מדא צריכים להתבייש . מה שמענין אותם זה כסף. והקצאת משאבים. ולא הצלת חיים. בושה וחרפה. היתי מפסיקה להזעיק את מתנדבי מדא ולהזעיק רק את איחוד הצלה שפועלים באמת ובתמים ממניעים אמיתיים. מדא ההנהלה (לא המתנדבים) תאבי בצע. וסוחרים בחיי אדם בשם תאבת הבצע הארורה . מביש . תכניסו טוב לראש. מתנדבי איחוד הצלה היו פחות מדקה ממקום שבו היה צורך בעזרה. ומדא לא העבירו פרטים על מנת שמדא יגיעו ראשונים. חיי אדם לא מענין את ההנהלה ואלו שמנסים להילחם באיחוד הצלה. הממלחמה היא על מוניטין . כוח כסף. ומשאבים. יוקרה ופירסום. כמו כן. מתנדבי איחוד התלה מקצועיים יותר. אדיבים יותר ואנושיים יותר. רק איחוד הצלה~~~~ אין מונופול בהצלת חיים או עזרה. ואני היתי מקימה עוד אירגון מתנדבים.