חדשות

פרס הוקרה מיוחד הוענק לפרופ' ארנון סמואלוב מ"שערי צדק"

האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה העניק לפרופ' סמואלוב את הפרס על פעילותו האיכותית לטובת המטופלות ועל קידום מקצוע המיילדות, גינקולוגיה והפריון בישראל

פרופ' ארנון סמואלוב (שני מימין) במעמד קבלת הפרס. צילום: דוברות "שערי צדק"

פרופ' ארנון סמואלוב, מנהל מחלקת מיילדות וסיכון בהריון מהמרכז הרפואי שערי צדק, כובד בפרס הוקרה מיוחד מטעם האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, בטקס שקיים האגוד בשבוע שעבר במסגרת הכנס השנתי שלו.

הפרס הוא על פעילותו האיכותית, המיוחדת ורבת השנים של פרופ' סמואלוב לטובת ציבור המטופלות, רופאי הנשים ובקידום מקצוע המיילדות, גינקולוגיה והפריון במדינת ישראל.

את הפרס לפרופ' סמואלוב העניקו יו"ר האיגוד פרופ' רוני מיימון וגזבר האיגוד פרופ' אייל ענתבי.

פרופ' סמואלוב נולד בירושלים ב-1952 וגדל בשכונת בית הכרם. לאחר שחרורו מסיירת מטכ"ל, החל את דרכו האקדמית והמקצועית בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, התמחה ברפואת נשים וילוד ב"הדסה עין כרם" והשתלם ברפואת האם והעובר באוניברסיטת סן אנטוניו, טקסס. משנת 1995 הנהיג את תחום רפואת הנשים ב"שערי צדק": ניהל את היחידה למיילדות וסיבוכי הריון, בהמשך כמנהל המחלקה למיילדות ועד 2018 שימש מנהל החטיבה לנשים ויולדות.

בנוסף, הוא פרופסור מן המניין באוניברסיטה העברית ומשנת 2016 מייצג את "שערי צדק" בוועדת המינויים העליונה של האוניברסיטה. ארבע שנים כיהן כיו"ר החברה הישראלית לרפואת האם והעובר, ובין השנים 2010-200  כהן בתפקיד יו"ר ועדת בחינות ההתמחות במיילדות וגינקולוגיה.

מנכ"ל "שערי צדק", פרופ' עופר מרין, בירך את פרופ' סמואלוב על הענקת הפרס וציין שהוא "מאבני היסוד של מערך המיילדות ב'שערי צדק'. פועלו לאורך השנים בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר בעשרות אלפי הילדות והילדים שיילד. כולם שמחים יחד איתנו בכבוד לו זכה".

מנהלת אגף נשים ויולדות בבית החולים, פרופ' סורינה גריסרו-גרנובסקי, הוסיפה: "פרופ' סמואלוב משמש מופת לרופאים במחלקת נשים ויולדות ולכלל הרופאים במרכז הרפואי. פועלו במסגרת בית החולים ובקהילה בירושלים במשך יותר מארבעה עשורים הוא סמל לאיכות טיפולית ויחס מסור למטופלות. אנו גאים ושמחים כי זכה להוקרה הזו".

פרופ' סמואלוב הודה לחברי האיגוד על הפרס וציין: "כל רופא באשר הוא צריך לאהוב את עבודתו. כאשר הוא משלב את העבודה הקלינית עם הוראה ומחקר, הוא עושה את הטוב ביותר לקידום הרפואה. פעלתי כך בכל שנות עבודתי ובכל תפקידי. אני שמח שזכיתי להצלחה שבצידה גם הערכה".

נושאים קשורים:  פרופ' ארנון סמואלוב,  מיילדות וגיניקולוגיה,  פרופ' רוני מיימון,  פרופ' עופר מרין,  בית החולים שערי צדק,  פרס הוקרה,  חדשות
תגובות
17.01.2020, 10:08

פרופ' ארנון סמואלוב, ברכות חמות לפרס. ראוי לכול שבח על מקצועיות, יושרה, ומסירות - תכונות הולכות ונעלמות בימנו. אביו של ארנון היה מורה אהוב ויקר שלי ושל חברי בבית הספר לרפואה בירושלים.